El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 14, 2024 12:53 am
Ahir vaig posar i vaig provar el desenganxador, funciona bé
També deixeu d'utilitzar soldadura a la via per donar corrent, en aquest cas és donar corrent a una zona aïllada
I avui m'ha arribat per fer el pupitre cinta decorativa per a cotxes, l'he comprada de 5mm. per marcar l'esquema de l'estació és una cinta molt resistent que no s'aixeca fàcilment.
Avui és un dia que no puc treballar a l'estació, hi ha altres compromisos, aquesta setmana només vaig poder treballar una estona ahir a la tarda
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dj Mar 14, 2024 9:15 am
mikado Trenjardinaire
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Mar 15, 2024 12:44 am
TramBlau escrigué:
Ahir vaig posar i vaig provar el desenganxador, funciona bé
També deixeu d'utilitzar soldadura a la via per donar corrent, en aquest cas és donar corrent a una zona aïllada
I avui m'ha arribat per fer el pupitre cinta decorativa per a cotxes, l'he comprada de 5mm. per marcar l'esquema de l'estació és una cinta molt resistent que no s'aixeca fàcilment.
Avui és un dia que no puc treballar a l'estació, hi ha altres compromisos, aquesta setmana només vaig poder treballar una estona ahir a la tarda
Pere
Una pregunta, funciona amb doble ganxo?
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Mar 15, 2024 1:04 am
No ho he provat amb una màquina, si amb dos vagons, i si amb dos vagons en manual
Pere
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Mar 15, 2024 4:41 am
Aquesta tarda he tingut una estona per provar-ho amb una màquina, amb un sol desenganxador no n'hi ha prou amb dos ganxos, amb un fix i un altre automàtic crec que pot funcionar, cosa que he vist que la maniobra ha de ser molt lenta
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Mar 15, 2024 5:09 pm
Amb un fix adjunt al que tu has muntat anirà de perles. Si vols te'n puc deixar un parell per a fer les proves.
En quant a lo de la lentitud en la maniobra, només es tracta d'agafar-hi la pràctica.
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dv Mar 15, 2024 10:36 pm
Si l'enganxall és doble..., el desenganxador ha de ser doble!!!
Si hi ha doble enganxall, s'han de fer funcionar alhora; amb un de sol no es desenganxa res. El desenganxador mòvil sempre va després de l'elèctric, segons el sentit de circulació. El mòvil es pot deixar sempre muntat -mantenint el sentit de circulació- car si no actua l'elèctric..., la composició pot passar-hi com si res. Cas d'emprar dos desenganxadors mòvils consecutius..., es desenganxarà sempre tot el que hi circuli.
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Ds Mar 16, 2024 3:30 am
Tota la motorització l'estic passant a cable d'alarmes, 12 cables, per unir-los entre mòduls ús uns connectors de 6, poso 2 connectors a cada extrem i capitulats perquè no hi hagi errors en connectar-los, aquesta foto és la del primer mòdul, ara ho he de fer a cada mòdul, quatre més. Vull que tot el cablejat quedi instal·lat als mòduls per evitar avaries
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Circuit classificador MOMI Dc Maig 01, 2024 2:20 am
Tramblau escrigué:
...Ara fa de mesura tot el conjunt, des de la connexió amb la MOMI 6,650 metres, el retorn 1,3 i quatre mòduls de 1,2 i el mòdul de connexió amb la MOMI 0,55 metres...
Jo m'he fet un liu...
Segur que un esquema ens ajudarà a entendre-ho millor.
Ja està acabada l'estació, avui he fet una prova amb diferents màquines, i de passada he estat jugant una estona.
La setmana que ve, encara que tinc pocs dies per fer-ho, he de desmuntar-la i muntar-la diverses vegades, i posar-la al cotxe per practicar una mica i veure possibles problemes
Pere
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7375
Eliminant els mòduls del bosc i posant un mòdul que rectifiqui a ample MOMI, i traient-ne el retorn, l'últim mòdul abans del retorn, que coincideix amb l'amplada MOMI, pot quedar una estació molt generosa
Pere
jo crec que que la teva intencio es "integrar" els moduls DINS del MOMI, a mode de gran estacio i que per fer aixo necessites fer un modul d'acoblament del primer a la amplada standard, perque el ultim ja te les mides adients. es aixi??
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Ara ja ho entenc, pot ser una alternativa , però no tindrà la capacitat que té ara ja que dues vies quedaran afectades per estar integrades al circuit principal. Però no és mala idea