TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73

Ir abajo 
+26
jordi
monplaisir
gobling
ulises
OG22
TOG
mikado
4000Talguera
fve
Shay
Mitjans
Olot
lluis7
MALLET73
ODAKIM
el terrat de margarit
Víctorf
tram47
ignasibaga
alejandro sasplugas
KTK
peps
josepmaria
ostman
Sisu
TramBlau
30 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 38  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18778

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDg Jun 25, 2023 10:04 pm

Sisu escrigué:
El faràs tot amb formigó? Faràs alguna part que es vegi com excavat a la roca?

les parets son de formigó tot ell per evitar problemes..els sotres com pots veure faré servir tub de pvc, en algun lloc sobre tot en les boques si serà de pedrà i formigó. almenys he de fer 2 boques d'accès per si hi ha algun descarrilament poder accedir per treure el tren si cal...

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Img_3824

la forta calor fa que el formigó sequi molt ràpid.

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 3:34 am

En un circuit tant gran i en el que hi hauran tirades llargues de via seria bo que hi hagi una línia elèctrica en paral·lel per anar fent punts de connexió amb la via per evitar mals contactes i pèrdues de corrent, podries aprofitar la caixa de la via per passar tubs pels cables pensatiu pensatiu pensatiu pensatiu pensatiu
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18778

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 3:46 am

Si gràcies tinc preparat tub corrugat per passar i soterrar en paral·lel a la vía
Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 3:48 am

super12 super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18778

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 9:51 pm

Com he d'estar lluny del sol, treballo en la part inferior del circuit que es a l'ombra de 2 grans roures..

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Img_3825

aquí recobrin de pedra les pilones de formigó per que no es vegi i simuli que són d'alt d'una muntanya de pedres.
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Img_3826

presentació del que seria el traçat
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Img_3827

amb la calor tan forta el formigó asseca en questió d hores...

continuarà d'aqui un parell de setmanes..si deu vol..

salutacions

mallet73

A TramBlau, Shay y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 3:35 am

continuarà d'aquí a unes setmanes... si vols...

És clar !!! tindrem paciència. aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 4:41 am

Ja s'acosten les vacances i es desperta el FIM applaud applaud applaud applaud

Els pilars tapats de pedra quedaran molt bé.
com vols trencar la pedra?
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas


Ubicació : barcelona
Edat : 84
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2492

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 5:15 am

un  consell als que construiu tunels llargs , emplear tubs d PVC de diametres generosos  i sols fer d obra les entradas o parts visibles , el motiu es que si hi ha un   descarrilo al interior amb un bon ganxo pots estirar els vehicles sense por de fer los malver , jo aixi ho vaig fer i sempre m ha anat molt be , perque aquestes coses pasen ........... sobre tot si hi ha crios jugan.
Enfi cadascu ho fa com vol.

Alexandre

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18778

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 8:20 am

ignasibaga escrigué:
Ja s'acosten les vacances i es desperta el FIM applaud applaud applaud applaud

Els pilars tapats de pedra quedaran molt bé.
com vols trencar la pedra?
La maleïda pedra no hi ha qui la trenqui!! Però amb paciència..la treure

alejandro sasplugas escrigué:
un  consell als que construiu tunels llargs , emplear tubs d PVC de diametres generosos  i sols fer d obra les entradas o parts visibles , el motiu es que si hi ha un   descarrilo al interior amb un bon ganxo pots estirar els vehicles sense por de fer los malver , jo aixi ho vaig fer i sempre m ha anat molt be , perque aquestes coses pasen ........... sobre tot si hi ha crios jugan.
Enfi cadascu ho fa com vol.

Alexandre

Ja ho vaig fer l altre cop però un túnel recte..aquest a part de llarg és en corba... Però serà llis per poder fer el que dius.. amb un parell de boques d accés superior

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12101

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 8:42 am

Martillo perforador DEXTER Aquest martell percutor és el que jo estic utilitzant i va molt bé, després de la pallissa que li he donat i li han donat, no només ha estat això del vídeo, ara ja comença a fallar, però asseguro que ha estat una molt bona inversió, aquesta pedreta la podràs utilitzar de balastre

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 10:05 am

Jo als percutors els ajudo fent primer un furat amb el taladre, de 8 0 10mm ajuda molt a estellar la pedra
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18778

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 7:40 pm

Tinc un martell electric de Grans dimensions i li fa pesigolles, la unica manera es anar treien tota la terra i vellugar-la....mira que es mala sort de que estigui en tot el mig!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6866

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 8:20 pm

Aquesta pedra formarà part de la història dels FIM......l'hauràs de deixar en lloc visible per a recordar aquests moments.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDc Jun 28, 2023 3:59 am

MALLET73 escrigué:
Tinc un martell electric de Grans dimensions i li fa pesigolles, la unica manera es anar treien tota la terra i vellugar-la....mira que es mala sort de que estigui en tot el mig!!!

salutacions

mallet73

Això és el que volia dir, els martells trenquen la pedra a cops de punxó, la pega està en que la punta del punxó s'arrodoneix i llavors els costa molt trencar una pedra grossa, per aixó el que faig és fer un furat o una filera de forats per allà on vull que es trenqui, llavors el punxó fa de cunya esberlant la pedra
Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDc Jun 28, 2023 10:56 am

llavors el punxó fa de cunya esberlant la pedra  Bona solució quan la pedra és un "muelu"

Venen uns tascons cilíndrics de diferents diàmetres (semblats als tacs metàl·lics) amb un tall esbiaixat just al mig .
Tens present la tija del manillar d´una bici?  En picar amb el mall s´eixamplen i trenquen pels forats .
S´han de picar de manera esglaonada : 1 - 2 - 3 - 4 - 5  etc i quan acabis torna a començar per l´1 .
Hi ha un moment que canvia el so metàl·lic i es torna sord , ja està a punt de petar .
Em sembla que tens un Hitachi de 25 Kgs (matagegants) com jo , és molt bona eina .Ben apoiat i amb
els braços flonjos sense apretar massa fa molta feina . Sessions d´un minut i reposar .
Calçat amb punteres , ulleres ,guants de goma  gruixuts de paleta i cascos d´orelles bons .
Gasta´t les peles amb material de seguretat que ja tindràs per la resta del circuit .Estalviaràs salut i temps .

Jo, abans de trencar-la provaria aquesta altra solució .
No cal buidar tota la terra per treure la pedra . Amb un alçaprem o un perpal la vas alçant per una punta ,poses pedres sota
i la tornes a alçar . Així fins que la tinguis ran de terra per fer-la lliscar i treure-la .La pots desplaçar sobre una post amb
l´alçaprem fent palanca . Jo faig anar una rea de 2 mts de llargada i 30 mm de diàmetre que fa miracles .
La punta bisellada amb la radial gran de 230 mm , com si fos la punta d´una escarpa plana .
Compte amb els dits i els peus .Guarda la pedra que és bona per fer una bona base o un seti per seure .

Fotos!
Tornar a dalt Ir abajo
Ramon Pont
Trenjardinaire
Ramon Pont


Ubicació : Vic
Edat : 67
Data d'inscripció : 22/07/2018
Nombre de missatges : 449

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDc Jun 28, 2023 11:22 am


Carles, molt bona feina, això promet !!!!!!!!!!!!!!!!!!


super12 aplaud aplaud aplaud super12
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12101

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDc Jun 28, 2023 8:36 pm

Crec que Carles necessita una classe pràctica Very Happy

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18778

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDc Jun 28, 2023 10:07 pm

ah dons mira si tinc un!! també ho provaré gràcies ...entre tots segur que la treurem del mig!! però ja tindrà que ser un altre setmana que aquesta tenim montcatren...!!

Salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDj Jun 29, 2023 2:19 am

Quan estiguis de vacances potser podria acostar-me a picar una mica.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18778

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDj Jun 29, 2023 9:54 pm

ignasibaga escrigué:
Quan estiguis de vacances potser podria acostar-me a picar una mica.

Ah no!! res de treballar..!!espero que si vens sigui per fer corre algun tren i no pas per treballar...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDs Jul 01, 2023 3:17 am

Si, home , per trencar la pedra
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1197

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDg Jul 02, 2023 4:14 am

Aqui vanm fer servir primer un gat mecànic, i després uns "gats humanans" Smile
https://www.youtube.com/watch?v=33jgeumFqQA

Anims Carles !!!

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDg Jul 02, 2023 4:27 am

L'enginy s'ha de fer servir.

applaud applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33107

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDg Jul 02, 2023 4:41 am

ignasibaga escrigué:
Quan estiguis de vacances potser podria acostar-me a picar una mica.

Home a l'hora de picar jo també m'hi apunto. Ja sabeu que jo sempre tinc un budell buit!

riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7186

FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitimeDg Jul 02, 2023 6:48 am

Olot escrigué:
ignasibaga escrigué:
Quan estiguis de vacances potser podria acostar-me a picar una mica.

Home a l'hora de picar jo també m'hi apunto. Ja sabeu que jo sempre tinc un budell buit!

riuuu riuuu

rialla rialla rialla rialla rialla rialla rialla

Si Amadeu per picar sempre s'hi ha d'anar amb la panxa buida, picar amb la panxa ple no és gens bo riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 Empty
MissatgeAssumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73   FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 - Página 32 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73
Tornar a dalt 
Pàgina 32 de 38Anar a pàgina : Previ  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 38  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: