El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dg Jun 25, 2023 10:04 pm
Sisu escrigué:
El faràs tot amb formigó? Faràs alguna part que es vegi com excavat a la roca?
les parets son de formigó tot ell per evitar problemes..els sotres com pots veure faré servir tub de pvc, en algun lloc sobre tot en les boques si serà de pedrà i formigó. almenys he de fer 2 boques d'accès per si hi ha algun descarrilament poder accedir per treure el tren si cal...
la forta calor fa que el formigó sequi molt ràpid.
salutacions
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Jun 26, 2023 3:34 am
En un circuit tant gran i en el que hi hauran tirades llargues de via seria bo que hi hagi una línia elèctrica en paral·lel per anar fent punts de connexió amb la via per evitar mals contactes i pèrdues de corrent, podries aprofitar la caixa de la via per passar tubs pels cables
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Jun 26, 2023 3:46 am
Si gràcies tinc preparat tub corrugat per passar i soterrar en paral·lel a la vía Salutacions
Mallet73
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Jun 26, 2023 3:48 am
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dl Jun 26, 2023 9:51 pm
Com he d'estar lluny del sol, treballo en la part inferior del circuit que es a l'ombra de 2 grans roures..
aquí recobrin de pedra les pilones de formigó per que no es vegi i simuli que són d'alt d'una muntanya de pedres.
presentació del que seria el traçat
amb la calor tan forta el formigó asseca en questió d hores...
continuarà d'aqui un parell de setmanes..si deu vol..
salutacions
mallet73
A TramBlau, Shay y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 3:35 am
continuarà d'aquí a unes setmanes... si vols...
És clar !!! tindrem paciència.
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 4:41 am
Ja s'acosten les vacances i es desperta el FIM
Els pilars tapats de pedra quedaran molt bé. com vols trencar la pedra?
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 5:15 am
un consell als que construiu tunels llargs , emplear tubs d PVC de diametres generosos i sols fer d obra les entradas o parts visibles , el motiu es que si hi ha un descarrilo al interior amb un bon ganxo pots estirar els vehicles sense por de fer los malver , jo aixi ho vaig fer i sempre m ha anat molt be , perque aquestes coses pasen ........... sobre tot si hi ha crios jugan. Enfi cadascu ho fa com vol.
Alexandre
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 8:20 am
ignasibaga escrigué:
Ja s'acosten les vacances i es desperta el FIM
Els pilars tapats de pedra quedaran molt bé. com vols trencar la pedra?
La maleïda pedra no hi ha qui la trenqui!! Però amb paciència..la treure
alejandro sasplugas escrigué:
un consell als que construiu tunels llargs , emplear tubs d PVC de diametres generosos i sols fer d obra les entradas o parts visibles , el motiu es que si hi ha un descarrilo al interior amb un bon ganxo pots estirar els vehicles sense por de fer los malver , jo aixi ho vaig fer i sempre m ha anat molt be , perque aquestes coses pasen ........... sobre tot si hi ha crios jugan. Enfi cadascu ho fa com vol.
Alexandre
Ja ho vaig fer l altre cop però un túnel recte..aquest a part de llarg és en corba... Però serà llis per poder fer el que dius.. amb un parell de boques d accés superior
Salutacions
Mallet73
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 8:42 am
Martillo perforador DEXTER Aquest martell percutor és el que jo estic utilitzant i va molt bé, després de la pallissa que li he donat i li han donat, no només ha estat això del vídeo, ara ja comença a fallar, però asseguro que ha estat una molt bona inversió, aquesta pedreta la podràs utilitzar de balastre
Pere
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 10:05 am
Jo als percutors els ajudo fent primer un furat amb el taladre, de 8 0 10mm ajuda molt a estellar la pedra
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 7:40 pm
Tinc un martell electric de Grans dimensions i li fa pesigolles, la unica manera es anar treien tota la terra i vellugar-la....mira que es mala sort de que estigui en tot el mig!!!
salutacions
mallet73
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dt Jun 27, 2023 8:20 pm
Aquesta pedra formarà part de la història dels FIM......l'hauràs de deixar en lloc visible per a recordar aquests moments.
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Jun 28, 2023 3:59 am
MALLET73 escrigué:
Tinc un martell electric de Grans dimensions i li fa pesigolles, la unica manera es anar treien tota la terra i vellugar-la....mira que es mala sort de que estigui en tot el mig!!!
salutacions
mallet73
Això és el que volia dir, els martells trenquen la pedra a cops de punxó, la pega està en que la punta del punxó s'arrodoneix i llavors els costa molt trencar una pedra grossa, per aixó el que faig és fer un furat o una filera de forats per allà on vull que es trenqui, llavors el punxó fa de cunya esberlant la pedra
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Jun 28, 2023 10:56 am
llavors el punxó fa de cunya esberlant la pedra Bona solució quan la pedra és un "muelu"
Venen uns tascons cilíndrics de diferents diàmetres (semblats als tacs metàl·lics) amb un tall esbiaixat just al mig . Tens present la tija del manillar d´una bici? En picar amb el mall s´eixamplen i trenquen pels forats . S´han de picar de manera esglaonada : 1 - 2 - 3 - 4 - 5 etc i quan acabis torna a començar per l´1 . Hi ha un moment que canvia el so metàl·lic i es torna sord , ja està a punt de petar . Em sembla que tens un Hitachi de 25 Kgs (matagegants) com jo , és molt bona eina .Ben apoiat i amb els braços flonjos sense apretar massa fa molta feina . Sessions d´un minut i reposar . Calçat amb punteres , ulleres ,guants de goma gruixuts de paleta i cascos d´orelles bons . Gasta´t les peles amb material de seguretat que ja tindràs per la resta del circuit .Estalviaràs salut i temps .
Jo, abans de trencar-la provaria aquesta altra solució . No cal buidar tota la terra per treure la pedra . Amb un alçaprem o un perpal la vas alçant per una punta ,poses pedres sota i la tornes a alçar . Així fins que la tinguis ran de terra per fer-la lliscar i treure-la .La pots desplaçar sobre una post amb l´alçaprem fent palanca . Jo faig anar una rea de 2 mts de llargada i 30 mm de diàmetre que fa miracles . La punta bisellada amb la radial gran de 230 mm , com si fos la punta d´una escarpa plana . Compte amb els dits i els peus .Guarda la pedra que és bona per fer una bona base o un seti per seure .
Ramon Pont Trenjardinaire
Ubicació : Vic Edat : 68 Data d'inscripció : 22/07/2018 Nombre de missatges : 488
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Jun 28, 2023 11:22 am
Carles, molt bona feina, això promet !!!!!!!!!!!!!!!!!!
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Jun 28, 2023 8:36 pm
Crec que Carles necessita una classe pràctica
Pere
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dc Jun 28, 2023 10:07 pm
ah dons mira si tinc un!! també ho provaré gràcies ...entre tots segur que la treurem del mig!! però ja tindrà que ser un altre setmana que aquesta tenim montcatren...!!
Salutacions
mallet73
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dj Jun 29, 2023 2:19 am
Quan estiguis de vacances potser podria acostar-me a picar una mica.
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dj Jun 29, 2023 9:54 pm
ignasibaga escrigué:
Quan estiguis de vacances potser podria acostar-me a picar una mica.
Ah no!! res de treballar..!!espero que si vens sigui per fer corre algun tren i no pas per treballar...
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Ds Jul 01, 2023 3:17 am
Si, home , per trencar la pedra
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
Assumpte: Re: FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73 Dg Jul 02, 2023 4:14 am