| Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" | |
|
+17albertoquattrotre peps ODAKIM jaume Shay jordi Mak Francesc tram47 josepmaria Mitjans ignasibaga TramBlau ostman Sisu MALLET73 Olot 21 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Ds Mar 19, 2016 5:29 am | |
| Realment no els conec, no n'he muntat mai cap, però n'he vist de muntats en H0. En aquesta escala m'agraden.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Ds Mar 19, 2016 5:32 am | |
| - Olot escrigué:
- Si; efectivament penso fer alguna cosa així. Veig que coneixes be aquests motors.
Aquests dies ja he estat recopilant idees d'internet. A demés són els motors que es fan servir al circuit Passion IIm, dels meus amics de Suïssa.
ah! llavors ja saps com van de bé!!?¿? ara caldrà veure com és el taulell de comandament....?¿?¿.. salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Ds Mar 19, 2016 5:36 am | |
| Hi tinc una experiència i m'agrada com funcionen, si. Allà el taulell de comandament els acciona mitjançant dos polsadors, però en aquest cas cal un relé. Em sembla que jo hi posaré directament un inversor. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Ds Mar 19, 2016 5:45 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 7:13 am | |
| Aquesta setmana hi ha novetats. En primer lloc he fet alguna prova d'invent de palanca de transmissió. Aquest n'és el resultat: Ho he provat i sembla que funciona. Però m'agradaria trobar una barra més consistent que aquesta que és un fil de llautó tou i es pot deformar. Ho solucionaré d'alguna manera. L'altra novetat és que he rebut tots els aparellatges de via. Els desviaments de Trainline 45 han estat millorats des dels darrers que vaig comprar, perquè ara porten un contacte que dóna alimentació al cor de l'agulla sense necessitat de cap relé ni cap instal·lació a muntar: la instal·lació ja ve feta i està llesta per a funcionar. Això m'ha permès fer algunes proves sobre la taula del menjador, que fa 90 cm d'ample, la mateixa mida que els mòduls MOMI. De moment he pogut constatar que el disseny fet amb l'ordinador és correcte i quadra a la perfecció. Però caldrà esperar a tenir també les vies rectes que varen ser adquirides a una coneguda companyia ferroviària, però encara no han arribat perquè no s'han fet encara les transaccions pertinents. Llavors podré comprovar la funcionalitat del circuit a l'hora de fer maniobres. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 7:22 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 7:30 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 8:37 am | |
| | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 9:52 am | |
| Son uns bons progresos... | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 10:00 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés. Perfecte, ja va agafant forma - Olot escrigué:
- Aquesta setmana hi ha novetats.
Ho he provat i sembla que funciona. Però m'agradaria trobar una barra més consistent que aquesta que és un fil de llautó tou i es pot deformar. Ho solucionaré d'alguna manera.
Jo hi posaria una vareta semi-acerada de manera que al fer el màxim de recorregut el motor i al arribar al final el recorregut de l'agulla aquesta quedi una mica blegada pressionant l¡agulla perquè no es mogui i a la vegada absorbeixi un excés de pressió sobre els pinyons del motor. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 6:58 pm | |
| Gràcies a tots per el vostre interès i per les vostres respostes. - ignasibaga escrigué:
- ...
Jo hi posaria una vareta semi-acerada de manera que al fer el màxim de recorregut el motor i al arribar al final el recorregut de l'agulla aquesta quedi una mica blegada pressionant l¡agulla perquè no es mogui i a la vegada absorbeixi un excés de pressió sobre els pinyons del motor.
Fins aviat, Ignasi. Si, aquesta és la idea. Però no tinc ni idea de a on començar a buscar aquest material. Tindries alguna suggerència? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 7:50 pm | |
| Jo tinc filferro acerat, no es doblegaria pas | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 8:53 pm | |
| Si en tinguessis una mostra per a poder examinar-la... | |
|
| |
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 10:55 pm | |
| aquests motors "Fulgurex-LEMACO" funcionen molt bé durant més de 20 anys per a la xarxa H. O. que són eficaços per a totes les escales. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dj Mar 24, 2016 11:07 pm | |
| Són els que fa servir en Jean Michel Mayor al seu circuit Passion IIm, Daniel. Allà els vaig conèixer jo. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 5:50 am | |
| Abans dibuixava bastant millor que ara. Darrerament he perdut molt en aquest sentit. Tot i així he fet un esbos per mirar de transmetre la idea que porto al cap del que hauria d'acabar sent el mòdul de La Fàbrica. Està clar que això pot evolucionar i pot arribar a ser diferent, però aquesta és la primera idea: Sé que la qualitat de la foto tampoc ajuda, però no tinc res millor. Us asseguro que dins del meu cap la imatge és molt més nítida i lluminosa. Com veureu, es tracta d'un complex industrial amb el que serà una fàbrica o un grup de fàbriques. Hi ha una via d'apartador al costat de la via principal de pas. D'aquest apartador surt un cul de sac cap a l'esquerra per a maniobrar els vagons cap al moll de carga o, més lluny, fins a dins de la factoria. Abans de l'entrada a la factoria hi ha una agulla (just davant del moll de carga) que porta cap a una via d'emmagatzemament. Com que aquest complex genera un fort moviment de mercaderies, la fàbrica te la seva pròpia màquina per a maniobrar els vagons. Per tant l'hi cal un petit dipòsit per al seu resguard i manteniment. Aquest dipòsit es troba cap a la banda dreta de la via d'apartador. Com podeu veure, el dipòsit disposa de la seva imprescindible carbonera, i també hi ha una mànega d'aigua, que en realitat serà un petit dipòsit a l'estil dels del tren d'Olot, que no he dibuixat per a simplificar l'imatge. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 6:24 am | |
| Té molt bona pinta, i el dibuix s'entén molt bé | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 7:04 am | |
| Doncs si que dibuixaves bé abans!
Ara la profunditat i proporció de la imatge gràfica és molt bona. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 7:29 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 7:42 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 7:54 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 8:12 am | |
| La foto sembla de l'estació d'Olot ?
Jo penso que un fil de ferro acerat n'hi ha prou que amb el moviment del motor torni al seu lloc però que amb unes alicates es blequi hi quedi en aquesta posició, com podria ser una corda de piano, em sembla que en qualsevol ferreteria se'n pot trobar que vagi bé.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 8:18 am | |
| Si, és l'estació d'Olot.
La corda de piano em sembla massa feble, al menys per els diàmetres petits que he conegut jo. Quin és el diàmetre més gran que pot tenir una corda de piano? | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 10:10 am | |
| Si tens un paraigua que tingui ja de passar a dic sec, prova amb una vareta, resistents i flexibles
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" Dv Mar 25, 2016 5:48 pm | |
| Bona idea, Pere. Gràcies. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" | |
| |
|
| |
| Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" | |
|