TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"

Ir abajo 
+17
albertoquattrotre
peps
ODAKIM
jaume
Shay
jordi
Mak
Francesc
tram47
josepmaria
Mitjans
ignasibaga
TramBlau
ostman
Sisu
MALLET73
Olot
21 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 19  Següent
AutorMissatge
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDs Mar 19, 2016 5:29 pm

Realment no els conec, no n'he muntat mai cap, però n'he vist de muntats en H0. En aquesta escala m'agraden.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDs Mar 19, 2016 5:32 pm

Olot escrigué:
Si; efectivament penso fer alguna cosa així. Veig que coneixes be aquests motors.

Aquests dies ja he estat recopilant idees d'internet. A demés són els motors que es fan servir al circuit Passion IIm, dels meus amics de Suïssa.

ah! llavors ja saps com van de bé!!?¿? ara caldrà veure com és el taulell de comandament....?¿?¿..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDs Mar 19, 2016 5:36 pm

Hi tinc una experiència i m'agrada com funcionen, si. Allà el taulell de comandament els acciona mitjançant dos polsadors, però en aquest cas cal un relé. Em sembla que jo hi posaré directament un inversor.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18785

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDs Mar 19, 2016 5:45 pm

Olot escrigué:
Hi tinc una experiència i m'agrada com funcionen, si. Allà el taulell de comandament els acciona mitjançant dos polsadors, però en aquest cas cal un relé. Em sembla que jo hi posaré directament un inversor.

bé aixó ja es cosa teva si tu creus que es el moment d'invertir.... nose nose nose nose tu en saps que nosaltres!!

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 24, 2016 7:13 pm

Aquesta setmana hi ha novetats.

En primer lloc he fet alguna prova d'invent de palanca de transmissió. Aquest n'és el resultat:

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 2lxh7vl

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Dztut0

Ho he provat i sembla que funciona. Però m'agradaria trobar una barra més consistent que aquesta que és un fil de llautó tou i es pot deformar. Ho solucionaré d'alguna manera.

L'altra novetat és que he rebut tots els aparellatges de via. Els desviaments de Trainline 45 han estat millorats des dels darrers que vaig comprar, perquè ara porten un contacte que dóna alimentació al cor de l'agulla sense necessitat de cap relé ni cap instal·lació a muntar: la instal·lació ja ve feta i està llesta per a funcionar.

Això m'ha permès fer algunes proves sobre la taula del menjador, que fa 90 cm d'ample, la mateixa mida que els mòduls MOMI.

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 1zx5hu8

De moment he pogut constatar que el disseny fet amb l'ordinador és correcte i quadra a la perfecció.

Però caldrà esperar a tenir també les vies rectes que varen ser adquirides a una coneguda companyia ferroviària, però encara no han arribat perquè no s'han fet encara les transaccions pertinents.

Llavors podré comprovar la funcionalitat del circuit a l'hora de fer maniobres.



Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 24, 2016 7:22 pm

Aviat la "Momi" serà de grans dimensions super12 aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 24, 2016 7:30 pm

Bones noticies. .!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 6866

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 24, 2016 8:37 pm

Bravo!!!! aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 24, 2016 9:52 pm

Son uns bons progresos...
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 24, 2016 10:00 pm

Hola Amadeu i tots els demés.

Perfecte, ja va agafant forma

Olot escrigué:
Aquesta setmana hi ha novetats.

Ho he provat i sembla que funciona. Però m'agradaria trobar una barra més consistent que aquesta que és un fil de llautó tou i es pot deformar. Ho solucionaré d'alguna manera.

Jo hi posaria una vareta semi-acerada de manera que al fer el màxim de recorregut el motor i al arribar al final el recorregut de l'agulla aquesta quedi una mica blegada pressionant l¡agulla perquè no es mogui i a la vegada absorbeixi un excés de pressió sobre els pinyons del motor.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 6:58 am

Gràcies a tots per el vostre interès i per les vostres respostes.

ignasibaga escrigué:
...
 Jo hi posaria una vareta semi-acerada de manera que al fer el màxim de recorregut el motor i al arribar al final el recorregut de l'agulla aquesta quedi una mica blegada pressionant l¡agulla perquè no es mogui i a la vegada absorbeixi un excés de pressió sobre els pinyons del motor.

 Fins aviat, Ignasi.

Si, aquesta és la idea. Però no tinc ni idea de a on començar a buscar aquest material. Tindries alguna suggerència?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 6866

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 7:50 am

Jo tinc filferro acerat, no es doblegaria pas
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 8:53 am

Si en tinguessis una mostra per a poder examinar-la...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 10:55 am

aquests motors "Fulgurex-LEMACO" funcionen molt bé durant més de 20 anys per a la xarxa H. O.
que són eficaços per a totes les escales.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 11:07 am

Són els que fa servir en Jean Michel Mayor al seu circuit Passion IIm, Daniel. Allà els vaig conèixer jo.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 5:50 pm

Abans dibuixava bastant millor que ara. Darrerament he perdut molt en aquest sentit. Tot i així he fet un esbos per mirar de transmetre la idea que porto al cap del que hauria d'acabar sent el mòdul de La Fàbrica. Està clar que això pot evolucionar i pot arribar a ser diferent, però aquesta és la primera idea:

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Vfl84j

Sé que la qualitat de la foto tampoc ajuda, però no tinc res millor. Us asseguro que dins del meu cap la imatge és molt més nítida i lluminosa.

Com veureu, es tracta d'un complex industrial amb el que serà una fàbrica o un grup de fàbriques.

Hi ha una via d'apartador al costat de la via principal de pas. D'aquest apartador surt un cul de sac cap a l'esquerra per a maniobrar els vagons cap al moll de carga o, més lluny, fins a dins de la factoria. Abans de l'entrada a la factoria hi ha una agulla (just davant del moll de carga) que porta cap a una via d'emmagatzemament.

Com que aquest complex genera un fort moviment de mercaderies, la fàbrica te la seva pròpia màquina per a maniobrar els vagons. Per tant l'hi cal un petit dipòsit per al seu resguard i manteniment. Aquest dipòsit es troba cap a la banda dreta de la via d'apartador. Com podeu veure, el dipòsit disposa de la seva imprescindible carbonera, i també hi ha una mànega d'aigua, que en realitat serà un petit dipòsit a l'estil dels del tren d'Olot, que no he dibuixat per a simplificar l'imatge.

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 780_008_4452815_803d5541b688231f521e158cdfb682ad
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 6:24 pm

Té molt bona pinta, i el dibuix s'entén molt bé

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 7:04 pm

Doncs si que dibuixaves bé abans!

Ara la profunditat i proporció de la imatge gràfica és molt bona.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 6866

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 7:29 pm

Déu n'hi do lo bé que transmets la teva idea!!. És envejable la imatge que et fas abans de crear res, Felicitats

formidable aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 7:42 pm

josepmaria escrigué:
...

Ara la profunditat i proporció de la imatge gràfica és molt bona.


nono nono nono nono nono nono

No n'estic gens satisfet.

Sisu escrigué:
... És envejable la imatge que et fas abans de crear res, ...

Procuro visualitzar les coses, i això em sol funcionar perque em permet construir-les dins del meu cap. Però dins del meu cap no és una cosa material, i per tant, pot anar canviant amb el temps.

Fins i tot hi ha detalls que en el dibuix no hi surten, com el nom de la fàbrica, etc...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 7:54 pm

Pot ser per això sóc tan lent. Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 8:12 pm

La foto sembla de l'estació d'Olot ?

Jo penso que un fil de ferro acerat n'hi ha prou que amb el moviment del motor torni al seu lloc però que amb unes alicates es blequi hi quedi en aquesta posició, com podria ser una corda de piano, em sembla que en qualsevol ferreteria se'n pot trobar que vagi bé.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 8:18 pm

Si, és l'estació d'Olot.

La corda de piano em sembla massa feble, al menys per els diàmetres petits que he conegut jo. Quin és el diàmetre més gran que pot tenir una corda de piano?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 29/01/2009
Nombre de missatges : 12105

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 25, 2016 10:10 pm

Si tens un paraigua que tingui ja de passar a dic sec, prova amb una vareta, resistents i flexibles

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitimeDs Mar 26, 2016 5:48 am

Bona idea, Pere. Gràcies.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"   Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica" - Página 3 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"
Tornar a dalt 
Pàgina 3 de 19Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 19  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: