TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

nou circuit interior lgb [jordi48]

+20
el terrat de margarit
Víctorf
Shay
tram47
peps
Sisu
Olot
Mitjans
Mak
jordi
Pau
jordi48
alejandro sasplugas
FACTOR
Maxx_Rivoli
TramBlau
josepmaria
MALLET73
ignasibaga
ostman
24 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 10 ... 16, 17, 18
AutorMissatge
jordi48
Trenjardinaire
jordi48

Ubicació : Barcelona
Edat : 76
Data d'inscripció : 11/11/2014
Nombre de missatges : 265

nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 Empty
MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDt Mar 20, 2018 7:19 am

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDt Mar 20, 2018 9:59 am

Molt be, Jordi.

aplaud aplaud aplaud aplaud

Ara ja tens una maqueta de llarg recorregut. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps

Ubicació : vic
Edat : 57
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1720

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDt Mar 20, 2018 10:02 am

Genial!!!!!!!
Salutacions
PEP
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1844

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDt Mar 20, 2018 12:21 pm

Felicitats!
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDt Mar 20, 2018 7:53 pm

Et felicito, és molt llarga no???. I em sembla veure com una ampliació al final del primer tram a l'esquerra, en un altre sala?.
Arribes bé a totes les vies des de davant per si hi ha descarrilaments, etc?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDc Mar 21, 2018 1:25 am

bota bota bota bota bota bota Tren Tren Tren Tren Tren Tren Tren

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jordi48
Trenjardinaire
jordi48

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDj Mar 22, 2018 2:45 am

Hola, sí ara fà uns 16m de punta a punta, l'ampliació és l'habitacio petita que es veu, arribo bé arreu menys un tram que si ja un incident haig de passar per sota per sortir a l'altre costat. Ara tinc de fer tota la electrificació dels canvis d'agulles en tinc mes de 25. Tinc un módul de la casa Digikeijs DR4018 on en puc conectar 8, m'en faltaran 2 més, tinc plantades 12 máquines en vies mortes numerades digitalment amb un transformador z21 de Roco que faig anar amb una tableta per wifi, aniré informant! gràcies per les vostres comentaris
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDv Mar 23, 2018 4:31 am

Jordi,

L'altre dia hi havia un company que demanada explicacions sobre el mòdul "Digikeijs" li podries contestar, ho deia en aquest enllaç
https://trenscat.forosactivos.net/t2506-digitalitzacio-de-les-agulles#84490
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7375

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDv Mar 23, 2018 5:33 am

Bon recorregut, bona feina.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ODAKIM
Trenjardinaire Plus
ODAKIM

Edat : 46
Data d'inscripció : 02/05/2016
Nombre de missatges : 1522

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDv Mar 23, 2018 6:24 am

Molt guapo. M'agrada el punt de prolongació on pots decidir fer bucle de retonr o continuar a l'ampliació. super12

Potser li hauries de posar una cartolina en "U" invertida al túnel del final...

Tren
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf

Ubicació : Móra la Nova
Edat : 67
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDs Mar 24, 2018 11:41 pm

MOlta maca. Jordi

Felicitats !!!
Tornar a dalt Ir abajo
playremolins
Aspirant a jardinaire
playremolins

Ubicació : Tortosa
Edat : 50
Data d'inscripció : 15/11/2017
Nombre de missatges : 13

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDs Mar 24, 2018 11:45 pm

Bon dia Jordi. La maqueta molt maca.
Podries informar-me de com governes les agulles en el modul digikeijs. Alimentacio del modul . Moltes gracies
Tornar a dalt Ir abajo
jordi48
Trenjardinaire
jordi48

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDj Maig 10, 2018 5:33 am

Hola benvolgut colega, primer comentar que no soc cap expert en electricitat ni en digitalització, un simple aficiónat amb ganes d’apendre. Vaig comprar el módul digikeijs 4018 perque veient que era pràctic doncs podía conectar fins a 8 canvis el preu era asumible per fer anar digitalment els canvis d’agulla Lgb 12010 amb motor. En tinc més de 25. Doncs, et dic que després d’una tarda provant cables de toda manera no vaig ser capaç de fer-ho funciona, molts problemas, després de donar-hi voltes preguntant per aquí per allá, crec que la única forma de fer funcionar aquest módul 4018 es fer la conexió a trevés del conector de digikeijs DR4101 que té un preu de 20€ que suman el módul que Val 32€ ens anem a 52 aprox. per canvi. (No hi fet la prova) per tant està tot en l’aire.
Vist l’ímport, estudiant el tema, les soluciones poden ser les seguents, hi ha un módul decoder: PpP MotK amb un preu de 47€ que pot fer anar 4 canvis. També Lgb té un módul individual per canvi ref. 55524 val 50€ aquest s’enganxa directament el canvi 12010. Lgb té un módul digital 55525 per 4 canvis a un preu de 90€.
De moment el més económic sembla ser el de digikeijs amb el conector indicat. Peró falta provar-ho. Si no el decoder de PpP també seria una opció. No cal dir que segur que en el marcat hi han moltes més solucions, marques etc. Ara estic en aquest punt.  esperant que tot aixó et sigui d’una mica ajuda. Si tens altres informacions ja saps on som, cordialment Jordi
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDj Maig 10, 2018 9:00 am

Hola´

Si no m'erro el LGB 55524 és un interruptor que, tal com dius, s'acobla al motor, però no és cap decòder ni mòdul de decòders.

Segurament que hi deu haver productes digitals diversos i més econòmics que LGB. Jo faig anar el circuit de vies analògicament amb un trafo i un regulador clàssic o canviant un interruptor amb un trafo i una central digital LGB. Però la línia elèctrica que alimenta les agulles, és totalment independent del corrent de la via, i surt directament  de la central  digital, a través del mòdul de 4 decòders LGB 55025, és a dir que cada mòdul pot fer anar 4 elements electromagnètics.
En resum que les locomotores analògiques les faig correr per la via que alimento amb corrent continu estàndard  i les màquines que tinc digitalitzades per la mateixa  via que  en aquests cas alimento amb corrent digital. Però tant en un cas com en l'altre les agulles les controlo digitalment
Tornar a dalt Ir abajo
jordi48
Trenjardinaire
jordi48

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDl Maig 14, 2018 7:57 am

Hola Josep Maria, entenc que la ref lgb 55525 és un decoder, aquest digitalitzar individualment el motor analógic Lgb 1210 que només podràs fer anar amb una central digital, igual que nomès pots fer anar el decoder 55524 digitalment com bé dius.. Está clar que digitalitzar individualment un a un els canvis a part de ser molt car es una tontería, quan en el mercat hi han móduls que poden controlan  4 i fins a 8 canvis. La solució que dius de donar corrent digital només els canvis es bona idea, doncs es totalment idependent a la corrent analógica del circuit de vies. Crec també podries fer anar totes les màquines per les vies amb corrent analógica, com bé saps les maq. digitals soporten la corrent analógica. Pero no podrás controlar-les individualment. Agafar la marca Digikeij es simplement una questió de preu controlar 8 canvis per un preu inferior el de lgb 55524. El món digital es complex pero engrescador. Salutacions, Jordi
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDt Maig 15, 2018 11:01 am

jordi48 escrigué:
. Crec també podries fer anar totes les màquines per les vies amb corrent analógica, com bé saps les maq. digitals soporten la corrent analógica.

Sí, és cert però ho he provat i no m'acaba d'agradar, amb el corrent continu normal no acaben d'anar prou fines, no sé ..... Finalment em vaig decidir per les analògiques en analògic i les digitals en digital
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDc Maig 16, 2018 2:48 am

Perdoneu, potser és ficar-me en un fangar.
En la maqueta d'H0 hi tinc més de 80 agulles i la majoria van controlades per un quadre fet a base de díodes fent un control per rutes, de manera que tinc un botó per via i al prémer el botó corresponent a la via per on vull circular canvia totes les agulles afectades tant d'entrada com de sortida. Una petita part van amb control digital, aquesta xarxa funciona bé, però hi tinc més incidències que l'altra i és molt més cara.
En el tren de LGB hi tinc poques agulles, 12 en total, i he volgut fer el mateix sistema que tinc en el d'H0, però el funcionament de les agulles de LGB i les d'H0 és molt diferent, perquè les agulles de LGB funcionin com les d'H0 s'hi ha de posar dos relés per fer el canvi de polaritat i el control de les rutes es fa per díodes. Tot i tenint una part de la instal·lació a l'exterior de moment no hi he tingut problemes.
Em sembla que ha de ser més barat i segur que amb control digital.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
jordi48
Trenjardinaire
jordi48

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDj Feb 14, 2019 10:09 am

C'est fini...nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 20190211
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDj Feb 14, 2019 1:49 pm

Com és això..?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDj Feb 14, 2019 7:47 pm

Jordi!!

Que ha passat????

Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7

Ubicació : Canet de Mar
Edat : 63
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1579

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDj Feb 14, 2019 8:11 pm

en Jordi ja ens va comentar algo a la trovada de Sant Feliu.
Esperem que en breu torni a estar operatiu aquest magnific circuit ok
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDv Feb 15, 2019 4:26 am

Tant sols ha quedat el paisatge perquè està enganxat a la paret, quin terratrèmol i sense avisar.

treball treball treball treball treball treball

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitimeDg Feb 17, 2019 5:58 am

Jordi, és una llàstima haver de desmuntar una petita meravella, però de cara al futur, ja tens clar on portaras els trens?

Sort que vas fer aquell vídeo que el tindrem per record, però (de segur que tu també) els companys d'afecció esperem el nou emplaçament amb candeletes!
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: nou circuit interior lgb [jordi48]   nou circuit interior lgb [jordi48] - Página 18 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

nou circuit interior lgb [jordi48]
Tornar a dalt 
Pàgina 18 de 18Anar a pàgina : Previ  1 ... 10 ... 16, 17, 18