El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Si, si, jo també estic d'acord que la millor manera de reforçar un bastidor és un perfil metàl·lic, i a demés ho trobo indiscutible. Però estic estranyat de que digui que no troba fiable la "soldadura" de plàstics amb cianocrilat.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dv Maig 19, 2017 12:54 am
Considero que una soldadura implica la fusió, ja sigui química o tèrmica, dels materials a unir. El superglue això no ho fa. S'enganxa fort, sí, però no solda. A més, en aquest cas, hi ha dos materials diferents a unir, PVC i PS, i com que els adhesius per a plàstic que tinc no enganxen el PVC, vaig optar per superglue. Manipulant el bastidor amb els bogis, un dia ja vaig arrencar mig llarguer, d'aquí que opti per a no donar-li funció estructural.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dv Maig 19, 2017 3:08 am
M'ha agrada molt el treball que estàs fent, Joan. Sembla que la caixa de la carrosseria va separada de les cabines? Fas molt bé de reforçar la bancada, aquesta màquina per la potència de tracció que té ha de portar un contrapés molt considerable per una estructura de PVC, aquesta U d'alumini l'hi donarà molta solidesa. Per altra banda, el Loktite no solda els elements a enganxar i se'm han trencat algunes soldadures i altres han costat molt, encara que en els anuncis diguin el contrari, és indispensable que les superfícies a enganxar no siguin llises, que tinguin ratllades a on pugui penetrar la cola, llavors la unió és ferma i moltes vegades més que el propi material, si es trenca és pel costat de la unió.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dv Maig 19, 2017 3:50 am
Les cabines, de moment, les faig separades, pensant en la fase de pintura. Anirà tot junt, però encara no sé si enganxat o cargolat. D'aquesta forma, no caldrà emmascarar res i les separacions quedaran netes.
Avui he estat fent ajustos a la cabina per a què quedi ben encaixada amb les guies d'alumini. He rumiat també uns suports per a collar-la al bastidor, que faré amb la impressora.
També he fet el sistema de fixació del frontal del bastidor. És una peça que hi va enganxada per darrera i fa d'unió amb el bastidor i de posicionador del ganxo Alliance, que només fa funció decorativa.
Bé, el pencaire no ho està massa, últimament. .. Tot i així, alguna cosa vaig fent, però són coses que no es noten massa, tot i que cal fer-les.
Fa uns dies vaig fer les fixacions de la carrosseria
Un detall d'una de les fixacions. Fa aquesta forma perquè lliura el perfil d'alumini i colla per dins les bigues del bastidor.
Una altra de les coses que he anat fent és tornar a posar el calaix de la ventilació del sostre, afegint-hi els llarguers que ajudaran a suportar la reixa per sota.
I ja per últim, he estat afinant el frontal del ganxo lgb, al que li vaig retallar la puntes inferiors, ja que en les proves que vem fer a cal Gavatx fa uns dies vem veure que tocava i limitava el gir. Ara té inclús millor aspecte. Quan vaig comprar els ganxos Alliance, n'eren dos, però un se'm va perdre. Com que només és decoratiu, n'he dibuixat i imprès un per aquest frontal.
Aquí, el frontal presentat, deixant sortir per sota el ganxo lgb.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 6:34 am
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 10:03 am
Avui he estat fent unes proves amb radis tancats.
Els girs continus que es veuen són en R2, ja que en R1 ja queda forçat i no gira bé. A la segona part del video, he muntat una corba i contra-corba de R1, amb un tros de recta al mig, tal com és la cruïlla d'agulles de l'entrada de l'estació. També passa bé, així que se suposa que a Olesa no hi haurà problema per a circular per les dues vies centrals de l'estació.
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 10:06 am
PEP salutacions
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 10:15 am
Es veu bé el seu funcionament amb relació als petits trams de R1, una altra cosa seria fer-ho giren 90º o mes amb R1
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 10:35 am
Amb r1 continu, s'enganxa, però ja és demanar-li situacions límit. A Olesa, com a molt, tinc el gir d'agulles que he reproduït. Com que passa bé, ja no m'hi capficaré més.
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 10:39 am
De res Joan.
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 10:42 am
Jo ho veig molt correcte Joan. I el dia de moduls ,ja es vorà.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Jun 05, 2017 10:48 am
Els mòduls, en la seva configuració habitual, ja els descarto, perquè els bucles són R1. Si mai es munta un circuit amb mòduls i els girs es fan apart, amb radis més grans, encara.