El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Ds Abr 29, 2017 11:24 am
Això sembla, però és curiós com uns simples commutadors m'han costat de situar. .. mes complicat a la zona exterior que no pas a l'interior. Cal poder accedir-hi amb certa facilitat.
Es tracta del sistema de commutat d'analògic a "digital" amb Arduino. Com que els dos motors es controlen per separat, he necessitat un doble commutador. L'he fet amb dos commutadors col·locats junts
Com que han de funcionar alhora, els he adjuntat mecànicament, amb una peça que agafa les dues palanques.
Ara cal fer les connexions corresponents, directe de les rodes al motor o a través de l'arduino.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dg Abr 30, 2017 4:07 am
Aquest interruptor existeix en el mercat habitual d'electrònica, en tinc un instal·lat en el tren d'H0 per commutar la vis de programació com a via normal d'accés a un dipòsit de trens, el vaig comprar a Diotrònic.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Tot i que estava enganxada de forma provisional, vem poder veure que excepte en llocs puntuals, que va justeta, passa per tot arreu.
Les proves van arribar fins a quatre vagons de rètics. Va fer falta posar -hi pes, que no en duia afegit, però un cop posat, crec que el límit és molt lluny.
L'ajudant va estar aprenent a utilitzar els controls per a fer circular el seu tren
Aquests blocs em semblen molt ferms. Tenen volant d'inèrcia i tot. L'únic problema que els trobo és que les úniques preses de corrent són els patins. Tocarà posar-hi carbons a les rodes.
Bones imatges i com heu comentat una circulació molt suau, també és cert que aquests motora tant sols tenen com a preses de corrent els patins, com els que vam posar en la Alsthom, jo també pensava que seria insuficient però de moment no ha donat cap mostra de pèrdua de contacte amb les vies.
Que la màquina passi, encara que sigui justa, per tot arreu és una gran satisfacció veure un "trasto" com aquest a circular.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Vosaltres que encara hi sou a temps, mireu de baixar-la uns 4-5mm. L'alçada no ha estat crítica, però hem comprovat que surt de norma a les puntes. ...
La Aslthom no te el mateix problema: encara que sigui alta no toca als cantos, perquè és més arrodonida que la 254.
ui i el ferrocarrils de la terrassa acostumen a ser generosos amb el galib!! però sempre va be anar sobre mides normalitzades, per estalviar disgustos..!! roda molt be!! una bona feina!! felicitats!!!
salutacions
mallet73
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Jo crec que sempre que vulgueu fer qualsevol vehicle és bo agafar la norma NEM 104 i comprovar que les mides del que aneu a fer està dins del gàlib correcte. Les normes NEM en català les trobareu en un enllaç que hi ha al portal d'aquest fòrum.
La veritat és que si construïu correctament a escala un vehicle de via mètrica, normalment sempre encaixarà perfectament dins del gàlib d'aquesta norma. Si no encaixa probablement és perquè hi ha algun error de càlcul o de construcció.
I sempre podeu fer-vos un gàlib com el que tinc jo, per a quan us feu una maqueta primera en cartró, etc, poder comprovar que tot va be abans de començar a fer la peça definitiva:
Primer, he col·locat els escapaments del motor al sostre, foradant i posant la peça impresa corresponent.
També he arrencat el sostre que es va deformar de la primera cabina. Aquesta nit deixo imprimint el nou, esperant que surti bé, ja que és una peça delicada d'imprimir.
A la tarda he massillat la segona cabina i l'he afinat, pendent d'alguns retocs en diversos punts.
I ja per últim, li he enganxat els marcs de les finestres.
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dj Maig 18, 2017 11:34 am
Avui, aprofitant que anava a comprar pintura gris pel bogi, he trobat uns perfils d'alumini que m'han semblat adequats per a reforçar el bastidor. Tot i que li vaig posar per sota els llarguers de plàstic, no em sembla prou consistent, i encara menys, sabent que estan enganxats amb super glue, no me'n refio pas. .. Així que els he posat per dins la part central de la cabina, collats amb cargols i femelles. Apart de donar rigidesa al conjunt, també farà la funció de centrar la cabina.
Simplement perquè sóc capaç d'arrencar els llarguers amb una mica de força, i amb la longitud que té i el pes dels bogis, ja he sentit algun catacrec quan l'he agafat. És un adhesiu fort, sí, però no crec que sigui el millor.
Jo soc de la opinio del Joan.per molt be que vaigin les coles no hi ha res com un perfil metalic per reforcar el conjunt. Ho he fet amb totes les meves construccions i tenin en compte la meva teoria ....per tots coneguda es fa indispensable.ja perfileria amb alumini o llauto per tots els gustos a Leroi Merlin i no es car.