TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
El tren del Far West de Port Aventura WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 El tren del Far West de Port Aventura

Ir abajo 
+5
Mitjans
mascarat
Lluís
Olot
MALLET73
9 participantes
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: tren de port aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDl Ago 01, 2011 1:22 am

hola ja ser que no es un gran que però aprofitant que anem a port aventura sempre m'agrada pujar-hi.. angell
El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011072

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011073

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011075

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011076

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011081

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011091

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011093

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011090

aquest vagons!
El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011006

El tren del Far West de Port Aventura Paventura2011007

salutacions
Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDl Ago 01, 2011 2:51 am

No és pas tant petit, si tenim en compte que és de via mètrica. Very Happy

Els vagons que ens ensenyes en la darrera foto, són vagons comprats de segona mà. Alguns dels mercaderies són ex-FEVE. El que sempre ha estat un misteri per a mi és aquesta caboose. Porta enganxall de platet, com els vagons de FEVE. Descartaria que vingués de sudamerica per que allà no es gasta pas aquest tipus d'enganxall. I de la península no em consta de cap lìnia. confesso que no el conec.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDl Ago 01, 2011 8:54 pm

Us tinc que confesar que l'any passat vaig pujar a la màquina, les màquinistes eren dues noies i vaig comentar-lis que si pudi pujar hi hem van deixar, fa una calor de mil dimonis i tot esta ple d'oli!!! he mirat de trobar les fotos però encar no les he trobat....
salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDt Ago 02, 2011 1:53 am

Potser et va venir calor per que les dues noies eren guapes riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Lluís
Aspirant a jardinaire
Lluís


Ubicació : Barcelona
Edat : 38
Data d'inscripció : 09/11/2011
Nombre de missatges : 13

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDc Nov 30, 2011 8:46 am

Bona nit!!!!!!!!

La veritat a la meva manera de pensar aquest Tren el trobu genial, si que es cert que d'alguna manera pel public en general sel menysprea anomenantlo "atracció de fira". Pero ferroviariament parlant, esta molt ben aconseguit. Les dues maquines, funcionen amb vapor autentic, res de motors electrics o de gas-oil, amagats, com a molts parcs d'atraccions. Les maquines, es cert que no cremen ni carbo ni llenya, cremen Fuel, com les ultimes Mikado, la Monistrol 209 de Catalans, i com moltes mes altres locomotores que han existit que han funcionat amb Fuel. La diferencia de les de Port Aventura, es que el tema de controlar la caldera, o poden fer automaticament a traves d'un ordinador, o manualment pel fogoner, això ja depen de cada un. De totes formes, els maquinistes, no son qualsevol atraccionista que avui li ha tocat el tren, es tracte d'un petit grup de treballadors de Port Aventura que tenen el curs de Calderer.

Per altre banda, els carrils, eren d'alguna linia de Renfe.

PD: Quan dic "el tema de controlar la caldera", em refereixu a: Injecció d'aigua, control del pas del Fuel, control del tiratge de la xemeneia (ventilador). Realment cap maquina de vapor tenien un ventilador a la xemeneia, pero dins del mon del vapor, es coneix així el "Ventilador", explicat senzillament, no es res mes que un tub, ben centrat a dins de la caixa de fums, enfocant al centre de la xemeneia.

Salutacions!!!
Lluís.
Tornar a dalt Ir abajo
mascarat
Jardinaire
mascarat


Ubicació : Alacant
Edat : 48
Data d'inscripció : 27/05/2009
Nombre de missatges : 84

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDc Nov 30, 2011 9:00 am

Fa ja mots anys que vaig anar a Port Aventura i em va sorprendre molt el material recuperat que tenien. Respecte del tren si es o no, s'hauría de considerar en la práctica que es la segona companyia privada en explotació junt amb el Tren de Sóller, no? No deixa de ser una linea orbital.... riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDc Nov 30, 2011 9:02 am

Lluís escrigué:
...d'alguna manera pel public en general sel menysprea anomenantlo "atracció de fira". ..

El que l'anomeni així es confon de bat a bat.

És un autèntic tren: via mètrica (per tant no és un tren miniatura encara que es tracti d'una reproducció a escala), vapor, caldera, etc.
És natural que per a poder conduir-lo s'hagi d'estar preparat. No tothom sap fer anar una màquina amb caldera de vapor.

El que quedo parat és de saber que es pot controlar la caldera per ordinador. Això no ho sabia. Imagino que són les úniques màquines a vapor "informatitzades" qui hi ha hagut mai.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDj Abr 30, 2015 4:06 am

Fa uns dies vaig tornar a Port Aventura, després de bastants anys, i em vaig trobar amb la sorpresa que les locomotores ja no van a vapor, sinó empeses per un tender dièsel.
Vist des del punt de vista de l'empresa, s'entén perfectament, no necessites un expert per a conduir, engegues i a córrer... Però des del punt de vista de l'aficionat, trobo que és una llàstima.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDj Abr 30, 2015 6:38 am

Si, fa pocs dies m'ho varen dir.

Les màquines són rèplica a escala d'unes màquines americanes. La rèplica era tan bona que fins i tot funcionaven igual que les originals: a vapor.
Des de fa uns dies s'ha motoritzat el tender que empeny la màquina. Ja no cal llevar-se d'hora per a encendre la màquina i posar-la a pressió, no calen peces de recanvi que es devien fer quasi artesanalment, no calen coneixements ferroviaris per a fer de maquinista, només cal la clau o el botó per a engegar i parar, no cal engreixar bieles, ni fer cap manteniment, i segurament el motor dièsel és estàndard i deu venir d'un motor de camió o de cotxe, amb el que un mecànic qualsevol pot fer la reparació amb els recanvis que deu trobar al comerç...

Però per a mi ha perdut tota la gràcia.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDj Abr 30, 2015 8:59 am

Això és el que volia dir. Com a empresa, es vol el mínim de problemes, manteniment i requisits per a fer negoci, així que han tirat pel dret... quan vaig veure arribar el tren i no feia fum... Però són coses que la gent no hi para atenció. Es com els BMW, que han decidit començar a posar tracció davantera com la majoria de marques perquè el 80% de conductors de BMW no teníen ni idea que estan conduint un tracció posterior... La pela és la pela...

Unes fotos de l'ambient. No vaig poder caçar el tren en marxa...

Una vagoneta-torre que no m'explico quina funció podria tenir...
El tren del Far West de Port Aventura DSCN5029

El segon tren a les vies mortes per poca afluència de públic.
El tren del Far West de Port Aventura DSCN5030

Imagino que a qui li agradi el material americà, trobarà maca aquesta foto
El tren del Far West de Port Aventura DSCN5031

Un tractor de maniobres que tenen allà mig amagat
El tren del Far West de Port Aventura DSCN5032

Inclús tenen un vagó cisterna en un racó apartat.
El tren del Far West de Port Aventura DSCN5033

Tot i que és dins un parc d'atraccions i té el valor històric que té, estic segur que aquest tren amaga una sèrie de curiositats que em fan pensar que estaria molt bé poder visitar-ho "per dins", però això segurament és impossible.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDj Abr 30, 2015 9:01 am

La primera és que és de via mètrica.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDj Abr 30, 2015 9:38 pm

No es de via metrica.
Es de via de 914mm.
Construccio anglesa com les altres locomotores que curculen a altres parcs. No van reconvertir a via metrica el projecte, no calia.
Pel que fa a fer una visita, nomes cal probar a demanar-ho. No se si ara el parc tanca en tot l'any.
Una llastima que hagin reconvertit i enlloc de cremar gas per fer vapor, ara porti un sorollos motor diesel.
Buscare informacio doncs se que ho vaig llegir a una revista qan van inaugurar el parc.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDv Maig 01, 2015 8:26 pm

ostres si que ha canviat jo vaig anar fa uns anys i encara ere a vapor...

https://trenscat.forosactivos.net/t581-tren-de-port-aventura?highlight=port+aventura

doncs llavors ja no es un tren si no un diesel sobre rails.....

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDs Maig 02, 2015 9:37 am

Si no recordo malament era vapor pero podia ser automàtica o manual
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDs Maig 02, 2015 10:21 am

Cabdell !!!

Aquesta és una gran notícia per a mi. No m'hagués imaginat que al parc de diversions que hi ha ferrocarril amb aquesta qualitat i amb molt realisme. Ferrocarrils presents en els parcs d'atraccions italianes són menys interessants i molt fals. Només interessant amb locomotores que vénen de tren de béns estava subjecte a una prova del meu passat.

Gràcies per deixar-me saber.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDt Maig 05, 2015 4:06 am

La vagoneta torre suposo que la voldran per fer el manteniment de la catenaria que porta aquest tren de vapor a diesel...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDt Maig 05, 2015 4:07 am

i una pregunta tonta... les màquines de Disneyland van realment totes a vapor?

Vaig estar al parc de prop de Paris a l'any 92 i no ho recordo...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDt Maig 05, 2015 4:11 am

ostman escrigué:
i una pregunta tonta... les màquines de Disneyland van realment totes a vapor?...


És clar ! És lo natural !!

http://france3-regions.francetvinfo.fr/paris-ile-de-france/sites/regions_france3/files/styles/asset_full/public/assets/images/4415937594_d31fa54fc3.jpg?itok=i7rWEkgX
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitimeDt Maig 05, 2015 4:23 am

També poden treure fum i no ser de vapor real...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





El tren del Far West de Port Aventura Empty
MissatgeAssumpte: Re: El tren del Far West de Port Aventura   El tren del Far West de Port Aventura I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
El tren del Far West de Port Aventura
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» La meva aventura en escala GN15
» El Tren dels Cims, nou projecte de tren turístic de FGC
» Port Coal.
» Aeri del port de Barcelona
» El tren! El tren! Que arriba el tren!

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: