El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
O sigui si la cia ferroviària del Joan li ha sortir l'oportunitat de fer transport d'automòbils, no pot fer les proves amb el material que té sinó que ha te que tenir una maquina apropiada, el que passa Joan es que ja es veuen que els hi faras la competència i et busquen les pessigolles Et van quedant molt bé aquests vagons
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dt Maig 12, 2015 2:31 am
Què bé un nou projecte de màquina...
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dt Maig 12, 2015 2:51 am
ut800035 escrigué:
O sigui si la cia ferroviària del Joan li ha sortir l'oportunitat de fer transport d'automòbils, no pot fer les proves amb el material que té sinó que ha te que tenir una maquina apropiada ...
També te la opció de llogar-la a algú que la tingui.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dv Maig 15, 2015 8:24 pm
Hola Joan!
He vist a ebay uns vagons porta cotxes, no se si tu també....?¿?¿? encara que no sigui de la construcció he pensat en possar-te el link aquí per que vegis les imatges...l'ultima hem fa pensar molt amb el problema de gàlib???!!!
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dv Maig 15, 2015 9:01 pm
Tens raó amb el tema del gàlib, caldrà veure l'alçada definitiva, però imagino que si a escala real compleix els gàlibs, no ha de sortir massa a escala. Ho sabem quan ho pugui tallar i muntar
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dv Maig 15, 2015 9:20 pm
Mitjans escrigué:
Tens raó amb el tema del gàlib, caldrà veure l'alçada definitiva, però imagino que si a escala real compleix els gàlibs, no ha de sortir massa a escala. Ho sabem quan ho pugui tallar i muntar
tinc els meus dubtes ja que a la imatge es veu l'alçada de la màquina de LGB i just al darrera el vagó amb els cotxes...en les meves construccions tot alló que supera els 17cm d'alçada ja comença a ser problema que en algun que altre lloc no anirà!!! a més si en aquest cas hi ha llargada 2 problemes...
salutacions
mallet73
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dv Maig 15, 2015 11:35 pm
Ho acabo de comprovar i crec que es confirma la meva teoria, que els originals ja són prou ajustats i a escala encara queden prou bé. Amb un cotxe a sobre, queda a170mm sobre la via, inclús una mica per sota de ľalçada màxima de la dm6. Si hi posés un cotxe més alt, potser si que hi hauria problema, però com que no en tinc, no passarà d'aquesta mida.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dt Jul 23, 2019 9:06 am, editat 1 cop en total
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Ds Maig 16, 2015 3:58 am
Hola a tots.
Suposo que en els porta-cotxes de FGC al tenir bogis compartits entre vagons la alçada resultant deu quedar una mica més baixa que en vagó convencional.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dv Maig 29, 2015 11:09 pm
Avui sóc a Fabcafe, preparant feina per aquests dies. ..
I vaig provar l'efecte que fa amb uns quants cotxes al damunt.
Això em fa pensar que els vagons portaran poca feina, però els cotxes. .. Un disbarat! Dotze cotxes cada vagó de dos mòduls. .. rumiaré molt si acabo fent el de sis. .. ! La idea és comprar un ibiza de Burago i fer-ne còpies simplificades, però tot i això, és moltíssima feina.
Al mercat de la plaça Masadas, bé que ara no és allà, tenen carrosseries en resina, desconec els preus, però podria ser una solució, i una altra anar mirant per les botigues de xinesos
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dg Maig 31, 2015 3:14 am
Hola Joan i tots els demés.
Ara ja deus poder comprovar el gàlib i el pes total del tren complet carregat de cotxes.
Fins aviat Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dg Maig 31, 2015 3:59 am
El gàlib no ha estat problema, he posat el land Rover a dalt i passa bé pel meu túnel. En quant al pes, no tinc prou cotxes per omplir. Si li cal pes en buit, li posaré a sota algun passamà de ferro
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dg Maig 31, 2015 9:16 am
Avui ha estat dia de proves de l'Autocargo. He fet proves en buit i amb càrrega. Les primeres proves han estat molt frustrants, perquè en passar per les dues agulles seguides en ziga-zaga em descarrilava cada cop el bogie central. Observant el comportament he arribat a la conclusió que la peça frontal tocava el bogie en girar i el forçava. L'he tret i immediatament ha començat a funcionar sense problemes. Hauré de revisar l'obertura per a que no toqui i tornar a muntar.
I un video del funcionament, un cop corregit el problema.
Per últim, un altre dels problemes que tenia era que els laterals dels bogies no han quedat massa rígids i quan es forçava amb algun gir de r1 de les agulles, en algun moment ha saltat l'eix. .. de moment, ho he solucionat in situ amb cinta, fent-li un cinturó per a que no s'obrís. Ara a casa, amb tranquil·litat, li faré uns nervis per dins per a reforçar i impedir que s'obri.
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dg Maig 31, 2015 9:29 am
Hi ha alguna altra manera de veure el vídeo?, em surt un missatge que diu que em cal un connector per poder-lo veure.
Fins aviat, Ignasi.
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dg Maig 31, 2015 9:32 am
Clica-hi i descarrega el connector
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Porta-cotxes FGC Auto cargo. Dg Maig 31, 2015 10:07 am
Olot escrigué:
En faràs molts?
De moment, faré un intermig, com a molt dos, que és el que cabria a la meva estació. Potser, si veig que va bé, en faré un parell més per si visito algun circuit amb estacions llargues.