| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|
+224000Talguera lluis7 ODAKIM alejandro sasplugas ostman josepmaria Mak ut800035 (†) FACTOR tram47 peps jordi Sisu MALLET73 Shay Maxx_Rivoli Olot Mitjans ignasibaga KTK jaume TramBlau 26 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Des 30 2015, 15:51 | |
| - Mitjans escrigué:
- Tens raó, el desembre passat vaig començar-lo. .. com passa el temps i quina feinada. .! Realment, no esperava arribar aquí. Tot m'ho planejava a llarg termini.
Ja saps que faràs per omplir el teu temps quan acabis? Si no, podries passar algun dia per casa... | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Des 30 2015, 18:59 | |
| Tot és parlar-ho, ara ja sé posar totxanes! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Des 30 2015, 19:10 | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 01 2016, 19:32 | |
| Avui he estat fent proves de capacitat del circuit i veig que fins a 6 trens, o potser fins i tot 7, poden estar alhora al circuit, apart de tenir lloc per a dues o tres màquines aïllades, preparades per quan els toqui circular. Com sempre, he tingut ajudants. .. El que sí que he trobat és un problema a l'estació superior amb el Stadler, ja que per anar a la via exterior, es retorça bastant i en algun moment ha descarrilat el mòdul central. Ens ho estàvem mirant i mon cunyat deixa anar "i si el fas venir recte? "... i sí, és la solució a tot, també a la distància amb l'arbre. La cosa quedaria així Per sort, l'agulla que té el nen a casa és a esquerra, a veure si demà la canvio i tot ajusta millor. .. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 01 2016, 20:36 | |
| És el que passa amb aquestes corbes enllaçades. Així quedarà estèticament millor i si no et dóna problemes, perfecte. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 01 2016, 21:00 | |
| La correcció queda millor, a aquesta alçada millor que no hi hagi problemes, un descarrilament pot ser greu
Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Gen 02 2016, 17:16 | |
| Ja he canviat l'entrada a l'estació. .. Però m'he trobat amb un nou problema. .. Justament a la paret hi ha una pedra i no veig molt segur poder picar-la sense perill que em caigui la paret. .. Caldrà deixar-ho així i esperar a tenir per comprar una agulla de r3. Suposo que així evitaré el problema. .. De moment, circulació restringida per al Stadler. | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Gen 02 2016, 22:09 | |
| Hola Joan
No sembla que toqui massa, potser retocant una mica la pedra fent una petita vauma n'hi haurà prou.
Bona tasca.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
jordi Trenjardinaire
Ubicació : barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 06/08/2014 Nombre de missatges : 332
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Gen 02 2016, 22:21 | |
| Bona nit
Podrias provar amb una radial,per rebaixar una mica la pared, fa pols però la probabilitat de que és trenqui és gairebe nula. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Gen 02 2016, 22:38 | |
| Crec que la millor opció és el desviament, i la menys complicada
Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Ds Gen 02 2016, 22:57 | |
| He fet la prova i amb l'agulla de r3 no m'hi cabrà l'amplada de l'estació, ja que la distància entre els eixos de les vies és més gran que amb el r1. Aquí és veu Potser sí que provaré amb la radial, tapant bé i remullant... | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Gen 03 2016, 09:29 | |
| L' Staedler força el gàlib al màxim...... però llavors passarà qualsevol cosa o quasi | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dg Gen 03 2016, 17:19 | |
| Hola Joan.
A mi em sembla que pel tros que s'ha de retocar es pot fer amb un punxó, escarpa de punta, amb cops suaus per escantonar la pedra sense que es mogui de la seva posició, amb la radial la pedra quedarà llisa i desprès s'haurà de desbastar amb el punxó.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 05 2016, 01:32 | |
| He seguit alguns dels treballs de les seves pàgines a Facebook. Felicitats per la feina que ha estudiat cada mil·límetre. El meu consell és tenir més tolerància en els espais al costat de les pistes. Si un dia vostè compra alguna cosa de temps vagó o locomotora fora de formes normals és possible que necessiti espai. És millor corregir abans i després. | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 05 2016, 22:58 | |
| També es pot fer servir un taladro amb percutor amb broca de widia i anar "barrenant" la pedra.
Xavi KTK | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Gen 06 2016, 07:48 | |
| Jo provaria de tallar els carrils en corba de l'agulla per a escorçar la corba. En compensacio tambe tallaria la contracorba posterior a l'agulla. D'aquesta manera la distancia entre eixos de les dues vies quedaria reduida | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dc Gen 06 2016, 09:44 | |
| Ho estudiaré... L'única opció és tocar la paret. ..
Edito : No havia llegit l'opció de l'Amadeu. Ho miraré si veig que la pedra no es deixa treballar bé. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dj Gen 07 2016, 13:39 | |
| Crec que toca manipular la pedra... o bé regalar-me l'stadler a mi (i ja tindràs més aquest problema)... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 08 2016, 15:23 | |
| Proverbi xinès: una imatge val més que mil paraules. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 08 2016, 15:31 | |
| Els trens no estan massa a prop? És clar que no es toquin. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dv Gen 08 2016, 15:50 | |
| He trobat a wallapop el venedor que té molt bons preus i segurament li compraré l'agulla de r3.
El que també he d'estudiar és l'estació del safareig, que baixant del circuit superior només té accés directe a una de les vies. Crec que també ho solucionaré amb unes agulles de r3 després del safareig.
Max, els trens no es toquen. És la distància mínima dels r1i sempre ha funcionat. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 12 2016, 22:32 | |
| Avui m'han arribat unes agulles de R3 que m'aniran molt bé per corregir coses del circuit. La primera, evidentment, és l'entrada a l'estació superior. He provat com queda l'agulla i contra-corba de R3 i hi ha tan poca diferència amb la de R1 que "ajudant" una mica, s'encaixa. Aquí tenim la mostra Per tant, he simulat la paret per a veure l'efecte de canvi de radis. Passant per R1 He deixat la fusta tocant aproximadament com feia a Olesa i ho he marcat a terra amb cinta. Després, l'he fet entrar a l'inrevés, pel R3 He guanyat una mica més d'un centímetre, espero que sigui suficient... sempre puc "ajudar" una mica més la via en aquell punt... Ara el que passa és que la recta de l'estació se m'ha fet una mica més curta... ja veurem com ho soluciono. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 12 2016, 22:42 | |
| He parlat d'unes agulles, en plural, perquè en tinc dues més per a solucionar un problema amb l'estació del safareig. Aquest sembla senzill de solucionar, però em temo que no ho serà tant... Es tracta del joc d'agulles. Venint del circuit principal, podem entrar a les dues vies de l'estació, però venint del de muntanya, només a una d'elles. Igual passa a l'hora de sortir, només podem anar al circuit de muntanya per una de les vies... El tema es complica amb la presència del safareig (que no puc treure). En un principi, ja havia previst les agulles contràries, inclús apareixen a l'esquema de la taula de control, però per falta d'espai, no les vaig posar. Ara he decidit que ho intentaré després del safareig, amb l'agreujant que una de les vies va de baixada i l'altra, de pujada, però espero tenir prou distància perquè no quedi un bunyol... La idea és aquesta Com ho veieu? | |
|
| |
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 12 2016, 23:11 | |
| Hola Joan. La proposta que fas en la foto hi veig el problema dels pendents, la via de sota el safareig va en pujada i la de fora en baixada, en el punt en que proposes posar la unió dels dos trams la diferència d'alçada és important. potser si situes les agulles a l'altra banda podràs fer la maniobra, encara que la via de l'estació serà una mica més curta. Una altra solució | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] Dt Gen 12 2016, 23:17 | |
| Ja ho he estat mirant, i realment, no em queda via a l'estació per a aturar cap tren... el que hauré de fer és posar la primera agulla just després de la que hi ha ara, encara que hagi de repicar la base del safareig, i intentar que fins allà sigui en pla, ja vindrà la baixada després. en quant a la pujada, és bastant suau i comença en la primera totxana. Espero que si no vaig molt enllà del safareig, no hi hagi massa diferència... això ho miraré aquest cap de setmana. Per cert, les agulles són de R3 per evitar els recargolaments del Stadler i fer aquest pas complicat una mica més suau. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: El tren d'Olesa [Mitjans] | |
| |
|
| |
| El tren d'Olesa [Mitjans] | |
|