El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dc Jun 17, 2009 9:59 am
El rellotge de cent hores és aquell que utilitzaven els trens de la línia de Puigcerdà dels anys 70. :meteo: :impacient: :dormint: Per cert, tots els e-mails m'han arribat poc després de les 13 hores. S2 Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dc Jun 17, 2009 4:02 pm
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dv Jun 19, 2009 7:21 am
Es fantastic, tots els visos els compres a panoptica? ja que parlem de visos, tinc una pregunta, si en una barra de llauto vull fer un forat per despres possar un vis que quedi roscat, de quin tamany tinc que fer el forat? possem per exemple un vis de 2 mm de diametre i on en venen?
Gracies i estic esperant impacien la seguent part de la construcció
Joan
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dv Jun 19, 2009 8:36 am
Per a 2 mm. utilitzo una de 1,5 o d'1, depèn del gruix del material a roscar, sempre en llautó, en acer o ferro utilitzaria 1,4 ò 1,2 depenent del gruix del material, a menor gruix, menor forat. Amb aquestes mesures de rosca millor sempre llautó, els mascles pateixen molt i es trenquen. Jo tot aquest tipus de material el compro en ferreteries COFAC, sempre per catàleg, difícilment tenen alguna al local. Veuras que abans realitzen la consulta de disponibilitat a la central. Si tornilleria d'Panòptica, i el millor és el preu, cargol, volandera i femella autoblocant, depèn del model de cargol, però més o menys uns 20 euros. Sempre venen de 100 a 100. Pere
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dv Jun 19, 2009 10:29 am
Aquest vagó estarà aturat uns dies, ara estic muntant els seients i trole dels tramvies d'Argentona i Montgat Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dv Jun 19, 2009 4:24 pm
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1431
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dj Jun 25, 2009 5:07 am
Moltes Gracies
Joan
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Ds Jul 11, 2009 8:44 am
La subjecció de la caixa de greixos és vareta de llautó de 5 x 5 mm. i la caixa de greixos està feta partint d'un tros de passamans de llautó de 30 x 50 mm. Tot el treball exterior de la caixa de greixos està fet a llima, l'interior ahuecado amb una eina amb el Dremel i després serrat per la meitat per fer dues peces, en una de les peces he soldat amb estany dues plaques de 3 mm. de gruix per fer les guies
I les ballestes subjectes amb cargols i amb un piu per subjectar a la caixa de greixos
Pere
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 24/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Ds Jul 11, 2009 9:35 pm
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dv Gen 20, 2012 5:22 pm
Pere, em sembla que si ara reprenguessis el teu fil tindries encara més seguidors.
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dv Gen 20, 2012 11:59 pm
Potser tinguis raó, però partint de zero que no m'agrada el fet fins ara, deixarem passar la festa de Molins de Rei i faig un replantejament.
Pere
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 22/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dt Nov 10, 2020 5:42 am
Olot escrigué:
Molt encertada la idea.
Que et sembla aquest?
La foto no és molt bona, però el vagó és una de les meves peces preferides. I a demés, tinc una plànol !
Es tracta del vagó quadra del tren d'Olot.
Olot escrigué:
Amics, aquí ve l'informació promesa:
dades bàsiques del vagó:
Llarg bastidor ..... 4560 mm distància entre eixos....2670 mm altura topalls sobre el carril..... 750 mm Altura màxima ........ 3000 mm longitud de la caixa..... 4560 mm ample de la caixa .... 2100 mm diàmetre de rodes .... 762 mm
I aquí he fet algunes ampliacions dels plànols, però la majoria de mides resulten il·legibles. És clar, que es poden treure per proporció, coneguent les poques que es llegeixen i les que he donat.
Hi havia al menys dues versions, ja com podeu veure a la foto l'enllistonat de les parets és horitzontal mentre que en el plànol es representa posat a 45 graus. N'he vist alguna foto a on també era posat així.
Em sap molt de greu, però jo no construiré el vagó, al menys a temps real, per que ara mateix no disposo de temps. Això no vol dir que més endavant el construeixi jo també seguint aquestes mateixes indicacions.
Però seguiré el fil, i col·laboraré en tot el que pugui.
una informació que val una fortuna!!!
salutacions
mallet73
A Olot y a TramBlau Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dt Nov 10, 2020 9:54 am
Home, dons per Missatge Privat et passo el meu número de compte!!
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 08/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dj Ago 18, 2022 8:49 pm
Olot escrigué:
Amics, aquí ve l'informació promesa:
dades bàsiques del vagó:
Llarg bastidor ..... 4560 mm distància entre eixos....2670 mm altura topalls sobre el carril..... 750 mm Altura màxima ........ 3000 mm longitud de la caixa..... 4560 mm ample de la caixa .... 2100 mm diàmetre de rodes .... 762 mm
Hola,
Quina diferència hi ha entre Bastidor i Caixa? No he trobat una bona traducció de "Bastidor"...
Amicalment,
Christophe
RailwayManiac Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France) Edat : 57 Data d'inscripció : 08/11/2021 Nombre de missatges : 1332
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dj Ago 18, 2022 8:51 pm
Ah! Vaig entendre: quan el fòrum va traduir el meu missatge al francès, feia servir "Frame" i "Box"! Així, "Bastidor" = xassís (châssis)!
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Tutorial-Com construir un vagó de mercaderies Dj Ago 18, 2022 9:24 pm