NO ESTAS CONNECTAT |
En aquest moment NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITATSi ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.
Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Reglament del fòrum / Inscripcions
|
|
| Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland | |
| | Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 3:07 am | |
| Amics, imagino que molts de vosaltres coneixeu la dresina de Harland. Aquí hi ha l'enllaç del fabricant a on podeu veure'n diferents versions. http://www.h-l-w.com/Products/locos2.htmlJa fa uns anys que en vaig comprar un exemplar. Si bé és una peça molt "cuca", és una mica pobre en detalls. Per això sempre he tingut al cap de fer-l'hi algunes petites modificacions, però no trobo mai el moment. El primer que ha passat amb la meva és que no funcionava be: el moviment no era regular. Com si una roda fregués a cada volta, la dresina es movia a "trompicons", cosa que em molestava bastant. Després d'haver vist la d'en Josep (Bantren) a casa seva, que funcionava perfectament, vaig decidir que s'hi havia de fer alguna cosa. Muntant i desmuntant les rodes, el motor, etc, mai vaig arribar a aconseguir que funcionés correctament, així que vaig començar a pensar que devia ser un problema del bloc motor. Contactant amb la casa, en vaig poder comprar un altre. És aquesta: Però quina sorpresa: el motor antic, un cop desmuntat de la dresina, funcionava correctament, i el nou posat a la dresina tampoc arribava a anar fi. Finalment he arribat a la conclusió de que el cargol que fixa el motor pressiona de forma que l'eix de la roda motora es corba una mica, amb el què l'engranatge treballa forçat. Així, dons, he deixat el motor sense collar. Com que va encastat dins d'una caixa no es mou, i ara si, el motor va més be. Aquestes tardes d'hivern que ens fa darrerament i que un quasi no sap què fer, han estat molt ben aprofitades per a començar a fer alguna de les millores que tenia al cap: Els estreps.Als dos estreps que hi ha perquè el conductor accedeixi a la cabina els he convertit en metàl·lics i antilliscants, quan abans eren negres i llisos. Ho he fet de la forma més simple: he agafat una cinta de plàstic (d'aquelles que es fan servir per a embalar), i l'he tallat a mida. Fixada amb cianocrilat ha quedat com soldada al plàstic de l'estructura. Finalment una mica de pintura platejada, i llestos.
Editat per darrera vegada per Olot el Ds Gen 18, 2014 3:20 am, editat 1 cop en total | |
| | | Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 3:17 am | |
| El sostre.La següent cosa que no m'acabava de fer el pes era el sostre, tan llis i de plàstic. Alguna cosa s'hi havia de fer. He optat per provar de fer com el sostre dels meus vagons: una tela encolada i pintada. Tenia dubtes de si podria fer-ho amb una base de plàstic (en els meus vagons és de fusta i utilitzo cola blanca), però ha anat be. Per a fer-ho també he utilitzat cianocrilat. La tela s'ha enganxat be al sostre, però no ha quedat tant be com en els vagons perquè el cianocrilat ha "posat en evidència" tota la pelussa i fils que sobren de la tela, que han pres una consistència i destaquen molt. Però al menys ara m'agrada més que abans, ja que sembla més una sostre de lona, i va més en conjunt amb el meu material artesà. Així, dons, l'aspecte que presentava fins ahir la meva dresina era aquest: Finalment ahir a la tarda (una tarda més aviat freda...) vaig anar una mica més enllà: Seient del conductor:El seient del conductor també era de plàstic negre, i a demés de proporcions molt reduïdes. Ara és així: I vist des d'un altre angle... El seient encara no està acabat, i les peces que he fet en pell encara no estan fixades, però ja es veu més o menys quin efecte hi farà. | |
| | | TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 7:13 am | |
| Guanya molt amb les millores. Dius que has canviat el motor amb eix, com t'ha costat, transport inclòs? Pere | |
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 7:15 am | |
| Carot !
36 dólars preu del motor, 36 dólars preu d'enviament. Total: 53 euros.
Ja miro de no comprar res als Estats Units, però això és fabricat allà. | |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 7:22 am | |
| Una mica car Pere | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 7:27 am | |
| Fantastic resultat. El block motor es car, si pero penso que me'n caldria algun. Ja en parlarem a Molins. | |
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 8:18 am | |
| De fet el que ha estat car, sobre tot, és l'enviament.
| |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 9:35 am | |
| Ha quedat prou bé...
Si amb el fred no pots treballar a fora... Sempre pots anar treballant amb el material rodant... | |
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 9:39 am | |
| El problema és que la taula de treball està ocupada per la paret que anirà a Sot del Bac. Això m'obliga a treballar a qualsevol lloc i de qualsevol manera. | |
| | | jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 18, 2014 9:48 pm | |
| - Olot escrigué:
- El problema és que la taula de treball està ocupada per la paret que anirà a Sot del Bac.
Això m'obliga a treballar a qualsevol lloc i de qualsevol manera.
Al mes pur estil ferroviari peninsular! | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Dt Gen 21, 2014 9:48 pm | |
| si jo a casa en josep en vaig veure una...m'agrada la teva personalització!! felicitats!!!!!! mallet73 | |
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 25, 2014 10:08 am | |
| Avui he fet alguna cosa més per acabar de millorar la dresina. En primer lloc, resulta que l'enganxall anava molt dur i, abans d'enganxar-se amb un vagó que estigués parat a la via, aquest rebotava. A demés, l'enganxall no funcionava als desenganxadors de LGB. Així, que l'hi he canviat l'enganxall original per un LGB. Per a adaptar el nou enganxall només ha calgut tallar el suport a on hi havia collat l'antic. A la foto es veu aquest petit sobrant al costat de l'antic enganxall. El que ja es veu muntat és el nou de LGB. Una altra perspectiva per que veieu com està muntat. És ben senzill. La segona cosa que he fet és desplaçar el llast uns 3 cms, per a apropar-lo a l'eix motor. Fins avui, el llast estava completament centrat entre els dos eixos, i per tant repartia el pes de forma igual entre els dos, i estava d'aquesta manera: Pes total del vehicle: 700 gr Pes eix davanter (pes mort): 330 gr Pes eix tractor (pes adherent): 370 gr. Amb la nova disposició del llast, el pes queda repartit de la següent forma: Pes total del vehicle: 700 Pes eix davanter (pes mort): 290 gr Pes eix tractor (pes adherent): 410 gr. Com veieu el resultat és que he reduït significativament part del pes mort, que l'he convertit en pes útil. Tot i així caldrà llastar-lo una mica més perquè en passar per els desenganxadors LGB el motor hi frega i si passa lentament s'hi queda parat. A la foto es pot veure que efectivament el motor queda molt baix en el centre de l'eix. En desmuntar el llast, he vist que els cables que passaven per sota estaven completament pinçats, cosa que no m'ha agradat gens (es pot arribar a apreciar a la tercera foto). De moment he posat una escuma de goma a sota del llast per a protegir-los, però queda pendent refer instal·lació elèctrica. | |
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 25, 2014 10:50 am | |
| Una bona feina Pere | |
| | | ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Ds Gen 25, 2014 8:32 pm | |
| | |
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Dc Feb 05, 2014 9:44 am | |
| Avui he desmuntat la caixa d'engranatges. Per a fer-ho cal una clau americana. També he trobat que no és pas difícil de separar les rodes de l'eix. Només cal una certa pressió i ja està: | |
| | | MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland Dj Feb 06, 2014 3:50 am | |
| | |
| | | Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland | |
| |
| | | | Petites dèries d'una tarda d'hivern, o personalització d'una dresina Harland | |
|