| Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils | |
|
+5Maxx_Rivoli ostman Olot jaume ignasibaga 9 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 10:05 am | |
| Hola a tots.
El llast o pes que poso normalment és una planxeta de ferro si s'hi ha de posar poca cosa, però si el llast ja ha de ser important o l'espai és limitat ho faig amb plom, primer faig un prototip en fusta de balsa que és molt agraïda de treballar i d'aquesta peça en faig un motlle amb fusta o fang, si hi he posar un pes determinat en grams, tallo i peso trossos de tub vell de plom, després el fong.
Els perdigons ho vaig fer una vegada, precisament amb una Garratt del Catalans a escala H0e, però deixa molt espai desaprofitat.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 10:51 am | |
| Hola a tots altra vegada. Poso un reguitzell de fotos de com actua la màquina en radi 1 un cop s'hi han col·locat tots els elements. Com podeu veure l'espai entre màquina i tender és molt ajustat Aquest dipòsit m'hagués agradat poder-lo posar més enrere, però no és possible em tocarien les bieles. Les passarel·les entre maquina i tender en recta s'encavalquen una mica, però no deixen separació En recta queda una imatge de màquina molt compacte Al entrar en corba i contra-corba no queda massa esgarrifós Un cop fetes aquestes últimes probes l'he desmuntada tota per donar la primera capa d'emprimació Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 11:21 am | |
| Molt agrait per les explicacions i fotografies. Son molt bones. | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 11:26 am | |
| Pel que fa a pes mort o no de la garratt, nomes queda una cosa a fer, doncs entenc perfectament el que em dieu pero segueixo pensant en aquests pes mort. Es tracta d'una tanda de rampes a la terrassa arrissegant vagons fins que patini. Unes probes amb la caldera i altres sense aquests element. Si teniu rao, amb caldera tindra mes adherencia i arrosegara mes pes que sense caldera, i a l'inreves, si sense caldera arrossega mes sense patinar, tindre rao jo. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 11:42 am | |
| Continuo. Al principi vam parlar del tender i el muntatge dels carretons. Com a il·lustració vaig posar aquesta foto en que es veuen els carretons amb els seus enganxalls originals Per fer la unió entre la màquina i el tender tant sols vaig haver de tallar la anella de l'enganxall corresponent i adaptar-lo per poder acoblar la barra de unió i al enganxall del cantó del tren substituir-lo per un de LGB complet Però podeu veure que en la foto el carro del cantó de la màquina està girat al inrevés i que hi ha un altra enganxall fix al xassís del tender, marcats amb un cercle blanc. Al seu costat hi podeu hi podeu veure l'endoll per a les llums del darrera, amb un cercle vermell. Això és degut a que mentre feia proves arrossegant tots els vagons (11 en total) funcionant amb l'enganxall del propi carretó, el funcionament era correcte sense cap problema però al voler fer la circulació en marxa enrere hi havia un punt en que es descarrilava aquest carretó, suposo que perquè feia pujada i corba i als defectes del anivellament de la via a més de la pressió del pes del tren sobre aquest punt, però vaig voler fer la proba de que la pressió de la màquina no anés directament al carretó sinó al propi tender, per aquest motiu vaig muntar l'enganxall fix al xassís del tender, però el resultat va ser el mateix, com que vaig veure que al posar el carretó girat al inrevés no afectava a la seva circulació el vaig deixar, per si tenia que tornar a la situació inicial un cop les vies estiguin muntades com cal. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 12:06 pm | |
| Hola Jaume.
Pots saber quin és el pes de la caldera? i els dos grups motors?, els tres elements per separat. En qualsevol botiga que tinguin una balança.
Fins aviat, Ignasi | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 12:17 pm | |
| - ignasibaga escrigué:
- Hola Jaume.
Pots saber quin és el pes de la caldera? i els dos grups motors?, els tres elements per separat. En qualsevol botiga que tinguin una balança.
Fins aviat, Ignasi Si tot va be suposso que dilluns ho puc pesar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 7:51 pm | |
| Com a balança us suggereixo una balança de cuina electrònica que són molt barates i precises. I el tema m'ha suggerit obrir-ne un fil: Pesar els vostres trens | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 8:16 pm | |
| Veig que la teva mallet, Ignasi, s'adapta molt be a R1. És sorprenent que una màquina tan llarga pugui passar sense fer mal d'ulls per una corba de radi tan petit. Però això és freqüent en les màquines articulades, si és que estan ben dissenyades.
Només la part del darrera tendeix a l'exageració, però això és inevitable si la corba també és exagerada com la R1. En qualsevol cas ho trobo més que acceptable. No es pot demanar més.
Et felicito.
Per altra banda, només amb l'imprimació ha fet un canvi substancial. Ja veuràs quan la pintis de negre!!
Espero amb impaciència. | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 9:23 pm | |
| Ignasi, molt bona feina, et veig amb una empenta bestial | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dj Oct 31, 2013 10:19 pm | |
| La veritat fa molt bona pinta...
Personalment crec que separari un pèl més el tender... Quan giri fara més goig i no tindràs la sensació que fregi...
He vist que has clonat les bieles i els "perns" d'unió amb les rodes... Tinc algunes bieles de sobres, però no perns... Si vols podem fer algun "trueque"... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dv Nov 01, 2013 9:49 am | |
| Hola a tots. Amadeu les màquines les peso en una d'aquestes balances de cuina que comentes. Ahir l'emprimació i avui taller de pintura. Un cop seca la pintura muntar-la, tornar-la a provar i fer les fotos de fàbrica. Ara posar els vidres dels focus petits algun que altra transferible per numerar-la. Pau, si que és cert que vaig clonar les bieles i els perns, i més a més la campana, és el primer motlle de silicona que faig i té els seus defectes que em el temps i més pràctica espero millorar, però de moment és acceptable, a cada colada puc fer un joc de bieles, tres perns i una campana, de perns després de fer-ne bastants ja hi he trobat la manera de fer-los amb facilitat. Per descomptat que si pogués posar les bieles originals ho faria amb els ulls tancats, que em proposes? Joan encara tinc coses amagades. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dv Nov 01, 2013 10:08 am | |
| Aquest negre te un toc de gris, oi? | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dv Nov 01, 2013 10:34 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés.
Pot ser efecte de la llum i el fet que és mate, en el pot hi posa negre-mate, demà m'ho miraré amb més atenció.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dv Nov 01, 2013 11:33 am | |
| Pintes amb pintura amb spray?
Pintada de negre ja fa molt patxoca... | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dv Nov 01, 2013 8:40 pm | |
| Fa molta, molta patxoca. Brn pintadeta i bons acabats. Si l'has d'embrutar, fes fotos amb les calques abans del desastre... | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dv Nov 01, 2013 9:03 pm | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Ds Nov 02, 2013 10:27 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Ds Nov 02, 2013 10:29 am | |
| Si vols venir a provar-la a casa, ja ho saps. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dg Nov 03, 2013 4:20 am | |
| Hola a tots.
Celebro que us hagi agradat, quan hagi posat la numeració ja faré fotos, de moment no tinc intensió d'embrutar-la.
Si està pintada amb spray
Ja m'agradaria poder-la provar en un circuit tal com cal, si en veig la possibilitat t'ho faré saber. De totes maneres hi faré una caixa de transport per poder-vos-la enviar si la voleu per alguna trobada de mòduls.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dg Nov 03, 2013 4:31 am | |
| Poder-la enviar per a una trobada de mòduls?? És que tu no penses venir ?? | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dg Nov 03, 2013 5:42 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dt Nov 05, 2013 9:24 am | |
| Hola Amadeu i tots els demés.
Per poder anar a les trobades hi tinc dificultats de tipus familiars, des d'un principi estic apuntat als mòduls de Märklín-cafè i no puc anar a totes. S'ha de mantenir la pau familiar.
Per això deia lo de la caixa de transport.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
AdminTRENS.CAT Àngel de la guàrdia
Ubicació : Samalus (Barcelona) Edat : 65 Data d'inscripció : 03/01/2009 Nombre de missatges : 869
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dc Nov 06, 2013 10:45 am | |
| _________________ Administrador TRENS.CAT
.
| |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils Dc Nov 20, 2013 8:31 am | |
| Hola Jaume i tots els demés.
Dies enrere em demanaves com enganxava dues peces de plàstic dels playmobils. Per una d'aquelles casualitats em sembla que he trobat una possible sol·lució. Contesto aquí perquè és on va sortir la pregunta, però si l'Amadeu creu que és millor desplaçar-lo ja obrarà segons criteri.
Estava intentant fer un motlle de silicona, que els detalls ja els comentaré en el seu fil corresponent quan ho tingui més avançat, a on hi vaig posar unes peces dels playmobils per reproduir-les. La silicona que em va donar un parent ja era una mica massa vella i estava bastant espessa, hi vaig afegir acetona per diluir-la una mica.
Aquesta acetona m'ha desfet les peces del playmobil, per tant he agafat dos retalls sobrant de la construcció de la mallett i les he llimat per fer una unió i les he enganxat amb acetona i ha quedat molt ferm, si tens ocasió fes una proba.
Com he dit els detalls de tota aquesta operació la faré en el fil que parla del motlles de silicona.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils | |
| |
|
| |
| Construcció d'una Mallett amb tender per als Playmobils | |
|