| Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) | |
|
+33lluis7 albertoquattrotre jordi ODAKIM Víctorf alejandro sasplugas Olot ut800035 (†) fani Martyn Mitjans TJV TOG tram47 McHrodik Pau fve E4lok maquinista Shay peps FACTOR Mak josepmaria TramBlau MALLET73 Maxx_Rivoli ignasibaga jaume ostman Sisu ulises KTK 37 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dg Des 08, 2013 9:44 pm | |
| Una bona trobada on hem pogut coneixer en Xavi, el seu circuit i gaudir de les probes, esforços de les locomotores. A mes de coneixer els projectes per el circuit, i les espectaculars imatges que es oden veure tant en directe con en fotografia. I si rot aixo es amanit amb material de catalans, una jornada molt complerta. He gaudit molt, soc mlt content d'haber conegut en Xavi, els seus projectes i el seu circuit. Es per mi un orgull. | |
|
| |
ut800035 (†) Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 8:25 am | |
| | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 8:27 am | |
| unes fotos de fabula , em un circuit real .felicitats salutacions PEP | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 8:38 am | |
| Ha estat una matí molt ferroviari... Gràcies Xavi... | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 11:47 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 3:15 pm | |
| Hola a tots. Les fotos mostren la espectacularitat del escenari i del material rodant. Les probes sembla que han anat del tot bé, com ja s'esperava. Ara ens cal dades concretes de l'experiència del moment. Pel que sembla la proba de tracció el van protagonitzar tres màquines, la Patxanga, l'Alsthom i la DB, totes elles de quatre eixos motrius i han arrossegat el mateix tren i amb mateix recorregut, per tant hi ha d'haver resultats molt interessants. Quines màquines tenen els motors amb coixinets, quines tenen anells d'adherències, quantes preses de corrent té cada una, quin pes tenen per eix, com s'ha comportat cada una d'elles, .... Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Ubicació : Sabadell Edat : 64 Data d'inscripció : 21/01/2009 Nombre de missatges : 1431
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 3:48 pm | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33794
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 4:23 pm | |
| - ignasibaga escrigué:
- ... Pel que sembla la proba de tracció el van protagonitzar tres màquines, la Patxanga, l'Alsthom i la DB, totes elles de quatre eixos motrius...
La màquina de la DB no té pas tots els eixos motrius, sinó que a cada bogi te un eix motriu i un que no ho és. Per tant aquesta màquina només aprofita la meitat del pes adherent, mentre que l'altra meitat és pes mort. Els motors no són els Bühler que fa servir normalment LGB. Per tant el resultat d'aquesta màquina envers les altres dues és molt diferent, fins i tot decepcionant tenint en compte que aquesta màquina hauria de ser prevista per a arrossegar llargs trens de vagons pesats. En quant a l'Alsthom i la Patxanga si que varen donar un resultat més similar, tot i que entre les dues màquines hi deu haver 1500 ó 2000 gr de diferència, i això es fa notar. Tens raó que per fer un estudi seriós caldria tenir dades com el pes de la màquina, el pes del material remolcat, el gradient del traçat...però l'objectiu de la prova no era pas aprofundir tant, ni tampoc no era pas fer una comparació entre les màquines, sinó només comprovat que la tracció de la Patxanga era bona. No obstant, et puc dir que el nombre d'eixos motrius i preses de corrent i tipus de motor eren pràcticament iguals entre l'Alsthom i la Patxanga. No et puc confirmar si la Patxanga porta aros d'adherència, però et puc dir que l'Alsthom en porta un. Les conclusions de la prova varen ser que la Patxanga dóna un esforç de tracció suficient i no farà pas el ridícul, i també que se l'hi ha de baixar el centre de gravetat.
Editat per darrera vegada per Olot el Dl Des 09, 2013 4:26 pm, editat 1 cop en total | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 4:25 pm | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 5:14 pm | |
| - Olot escrigué:
- Avui era el dia de les proves de tracció de la Patxanga d'en Carles al circuit KTK. Hi vaig ser convidat i no m'he fet pregar. Per fer suport a la Patxanga, jo també he portat alguna peça meva, amb intenció de fer un ambient dels Ferrocarrils Catalans.
.... .... Gracies Xavi i Carles, per aquest matí inoblidable. no m'has de donar les gràcies...ja saps que és mutuu.. ja que jo també he gaudit i pogut contrastar idees, amb vosaltres sobre la patxanga i la seva construcció..... a part de poder fer circular altres trens que he dut... gràcies en Xavier per deixar fer aquestes proves de material... el que em constatat és que el nou material de low cost de LGB..no és ni molt menys tan bo com el material antic de LGB...tan els motors de la patxanga (LGB 2043) com la ALstom de l'Amadeu han anat millor i no han tingut problemes més enllà del excès de pes de pedres que és proposava al principi... tinc que agraïr, també que la prova amb l'alstom no estava programada però encar que em improvisat un engantxall ha funcionat perfectament.. salutacions mallet73 | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 9:21 pm | |
| Encara tinc la "resaca" de tant agradable matinal. Agraïr a tots la vostra grata visita. Per mi si que ha sigut un orgull envoltar-me de bons amics i experts ferroviaris i poder veure aqui a "Kargolia" aquestes joies de creacions artesanals. Ara nomès falta que pogui anar completant i millorant en el possible el circuït i instal·lacions per que pogui estar una miqueta a l'alçada per la pròxima trobada. Gràcies també per les fotografies. Pròximament jo també posaré algunes de les fotos que vaig fer.
Fins aviat Xavi KTK | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 17/01/2009 Nombre de missatges : 33794
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dl Des 09, 2013 9:48 pm | |
| Be, Xavier, és culpa teva... per inscriure't a TRENS.CAT. Ara ja no estaràs més aïllat ni sol. | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dt Des 10, 2013 11:24 am | |
| Voldria pujar algunes fotos de diumenge, però em trobo que han cambiat el sistema, i ara no sé com s'ha de fer.
Xavi KTK | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dt Des 10, 2013 7:25 pm | |
| Han canviat el sistema? Parles d'ImageShack? A TRENS.CAT no ha canviat res. | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dt Des 10, 2013 10:29 pm | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 29/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dt Des 10, 2013 10:44 pm | |
| | |
|
| |
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dt Des 10, 2013 10:58 pm | |
|
En XAVI diu:
"Espero que us hagin agradat les fotos
Xavi KTK"
I jo dic:
I el cargol de la cargolia que hi ha quasi al peu de la darrera també!
| |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 4:42 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 6:08 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 8:21 am | |
| Gracies per aquestes fotografies. Mai et canses de veure. La realitat es que costa molt marxar o no voler tornar. Passa amb cada trobada que em fet. Pero l'adaptacio de cargolia al medi, ho fa mes dessitjatble. Aixo si, caldrirn moltes hores i un remolc ple de caixes de trens. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 8:28 am | |
| Molt maques les fotos, el circuit i tot el que es veu. Te molt bona pinta, per curiositat quant temps vas tardar en construir el circuit?
Joan | |
|
| |
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 8:34 am | |
| | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 3:30 pm | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 10:06 pm | |
| Hola a tots.
Excel·lent, Excel·lent, Excel·lent, Excel·lent,
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Pau Trenjardinaire
Ubicació : Rubí (vallès occidental) Edat : 29 Data d'inscripció : 11/11/2012 Nombre de missatges : 126
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) Dc Des 11, 2013 10:14 pm | |
| Bravo! Bravo! Excelents fotos i circuit! M'agrada molt! | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) | |
| |
|
| |
| Companyia KTK (Carrils i trens de Cargolia) | |
|