TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Una màquina reconvertida  WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Una màquina reconvertida

Ir abajo 
+3
TramBlau
peps
Olot
7 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDs Set 11, 2010 1:48 am

Ara fa ja bastants anys, el meu pare em va comprar als encants de Barcelona una màquina de joguina, que li va fer gràcia per que li va semblar (i tenia raó) que era de "la mida" dels meus trens.

La màquina funcionava a piles i tenia una palanca a un dels costats per a posar-la en marxa o parar-la. Tenia la a carcassa verda i les rodes i el xassís eren de plàstic vermell. La seva marxa era molt lenta i la màquina era bastant sorollosa. Només podia arrossegar un vagó en pla. I en pujada, ja tenia prou feina per a ella mateixa.

Va estar arraconada durant molts anys, fins que un dia vaig trobar una motorització que em sobrava. Em va semblar que no seria pas gaire difícil adaptar-la a aquella màquina en substitució de les rodes i motor d'origen...

Una pintadeta, unes toperes, uns enganxalls LGB... unes bieles que m'havien sobrat de quan vaig fer les Alsthom...una mica de plom...

I en va sortir això:

Una màquina reconvertida  IMG_7395Una màquina reconvertida  IMG_7395Una màquina reconvertida  IMG_7395Una màquina reconvertida  Img_7322

Si em dieu que és un "bodrio", tindreu raó. Però no sé per què, li tinc cert carinyo.

Com que per aquella època tenia les Stainz 2 i 3, aquesta va passar a ser la nº 1

La màquina va sofrir un accident fa un parell d'anys, en el que per una mala maniobra meva va caure a terra des del final de via de l'estació interior (una alçada d'uns 80 cms). L'impacte la va deixar fora de combat i la vaig desar fins que fa algunes setmanes la vaig tornar a reparar.

Li ha quedat un forat a sota la porta de la caldera... però va força fina.


Editat per darrera vegada per Olot el Ds Jun 20, 2015 7:40 pm, editat 6 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDs Set 11, 2010 9:05 am

Amadeu la maquina fa molta paxoca,felicitats per el treball i es normal que li tinguis molta
noastalgia,te molts anys super12 super12
SALUTACIONS
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDs Set 11, 2010 9:16 am

Amadeu, potser un repintat li donaria una especte més bonic.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDg Set 12, 2010 7:40 am

Amics, gràcies per els vostres comentaris.

Una altre foto presa avui, en la petita circulació d'aquesta tarda:

Una màquina reconvertida  Img_7410
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDg Set 12, 2010 7:46 am

Amadeu el vago del darrera de la maquina també és artesà o és que
l`has embrotat o repintat?

Una màquina reconvertida  462324 Una màquina reconvertida  462324 Una màquina reconvertida  462324SALUTACIONS
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDg Set 12, 2010 7:51 am

Tots els vagons són material LGB. Els he embrutat i pintat. T'agraden?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDg Set 12, 2010 7:59 am

Amadeu,si que m`agraden, el pintat desde aquest angle es molt realista,i el resaltar
baranes amb colors més forts queda molt bé ,d`aquesta manera ja no es veu el
material tant plastificat Una màquina reconvertida  637668 Una màquina reconvertida  637668

Una màquina reconvertida  462324 SALUTACIONS Una màquina reconvertida  462324
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDg Set 12, 2010 8:22 am

I a demés tota la caixa pintada amb colors menys brillants i més realistes, com ara grisos enlloc de coloraines (taronja, verd, etc).

Però el que més hi fa és el sol baix de final de tarda, que els hi dona un aire especial. Una màquina reconvertida  Icon_wink
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDg Maig 27, 2012 10:01 pm

Crec que es una Paya.
Molt ben reciclada.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDl Maig 28, 2012 2:37 am

Potser podries fer una peça de plàstic per tapar el forat del frontal, i/o enganxat per darrera. Encara que es vegin les juntes, sempre quedarà millor que el forat... Tot mantenit visibles les marques de guerra, propie d'una locomotora amb història.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDl Maig 28, 2012 3:12 am

Una Payà? Jo no sabia que Payà hagués fet mai res a aquesta escala.

Però no, no era pas una Payà, sino una LGB. N'he trobat unes fotos per internet d'una idèntica a la meva, que en el seu estat original era exactament així:

Una màquina reconvertida  17216610

Una màquina reconvertida  Dsc01410

Una màquina reconvertida  Dsc01411

Una màquina reconvertida  Dsc01412

Una màquina reconvertida  Dsc01413

Una màquina reconvertida  Dsc01414

Una màquina reconvertida  Dsc01415

La part més delicada de la transformació va ser l'adaptació del bastidor de forma que s'hi pogués adaptar el nou bloc motor (i els enganxalls), ja que originàriament estava equipada de rodes de plàstic inútils per alimentar la màquina per la via.

ostman escrigué:
Potser podries fer una peça de plàstic per tapar el forat del frontal, i/o enganxat per darrera. Encara que es vegin les juntes, sempre quedarà millor que el forat... Tot mantenit visibles les marques de guerra, propie d'una locomotora amb història.
Si, Pau, és el que penso fer tard o dora. El forat es va produir en una caiguda al terra en que la topera es va enfonsar endintre. Vaig poder reposar totes les peces a lloc, excepte aquest tros que falta. Quan tingui temps ho arreglaré com cal.

Comparativa:

Estat original
Una màquina reconvertida  17216610
Després de modificació
Una màquina reconvertida  IMG_7395Una màquina reconvertida  IMG_7395Una màquina reconvertida  IMG_7395Una màquina reconvertida  Img_7322
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDl Maig 28, 2012 4:37 am

Si no es una Paya, a una botiga, em van enganyar.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDl Maig 28, 2012 9:52 am

Probablement el que et va enganyar no sabia de que parlava.

Aquí tens una fitxa descriptiva del model, a on podràs veure amb claredat que el constructor és LGB. Encara que aquest model és en negre és idèntic.

http://gbdb.info/details.php?image_id=629&sessionid=bb2ea33fa6ac48997ae58044ed221f0c&l=english

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDl Maig 28, 2012 4:36 pm

Sempre va be descobrir i recordar sobre coses antigues.
Tot i que segons la fitxa que m'has adjuntat, no e stant antic, es de 1980/4. Malgrat tot, a l'imatge enllaçada la matricula es pintada i l ateva es en relleu, com es feia abans. Per tal, crec que potser sigui un model de joguina de Lehman adaptat com a locomotora LGB, la qual cosa es sembla fantastic, genial,...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDt Maig 29, 2012 2:32 am

1010p Bravo sempre pots o uns trps de plàstic amb loctite i desprès masilla carrocer i pintar....com si no hagues passat res..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 3:14 am

Des de ja fa un cert temps que la màquina que va ser objecte d'aquest fil, te una germana.

Efectivament, ara tinc dues d'aquestes màquines, una la que us vaig explicar que vaig reconvertir a partir d'un model de joguina, i l'altre que la vaig comprar per Ebay a un preu irrisori.

Aquesta segona és també una versió molt simplificada del model LGB, tant simplificada, que sembla també una màquina de joguina. Aquesta però, porta una motorització de LGB i és en color negre i vermell. Per tant no la he pintat, tret d'unes proves de rovellat que vaig fer en ella.

Des del primer dia que funciona de perles, encara que li mancava una mica de pes. És aquesta:

Una màquina reconvertida  Novax10

Ahir l'hi vaig posar un tros de plom a dintre, i ara arrossega un tren de tres vagons de bogis tipus Zillertal per les meves pendents del 35 per mil. Si abans ja anava be, ara es comporta com una reina.

Sembla mentida que una màquina tan petita i senzilla com aquesta, pugui donar tanta satisfacció. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 5:25 am

Aquí la teniu, aquesta és una foto més maca de la nova.

Una màquina reconvertida  Aaaa10

I aquí, les dues germanes.

Una màquina reconvertida  Aaaa_110
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 5:33 am

Aquesta és com la que jo tinc, però la meva porta llums. Són resultones aquestes màquines petites, la veritat és que per pocs calers espoden tenir trens de jardí si es mira bé el tipus de material. Està molt aconseguida la taca de rovell, com ho has fet?. Caldrà ajustar la tapa de la caldera si perd tant.....
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 5:35 am

És una màquina vella... per molt que l'ajusti sempre perd. Els pistons també. Very Happy 

Només és fet amb terra de colors per a treballs manuals.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6860

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 5:37 am

I no s´esborra a l´exterior si plou?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 5:50 am

No ho he provat.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 7:48 am

Boniques maquines, tot i que ja perden de totriuuuu 

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitimeDc Jul 03, 2013 10:24 am

Et teu servei de manteniment deixa molt que desitjar... A veure si els espaviles... Que se t'estan rovellant les locomotores...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Una màquina reconvertida  Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una màquina reconvertida    Una màquina reconvertida  I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Una màquina reconvertida
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Prototip Màquina neteja-vies
» Màquina de fusta
» Un projecte de màquina fallat.
» Personalització màquina LGB 2090
» Personalització màquina netejavies LGB

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: