TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un projecte de màquina fallat. WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Un projecte de màquina fallat.

Ir abajo 
3 participantes
AutorMissatge
mascarat
Jardinaire
mascarat


Ubicació : Alacant
Edat : 48
Data d'inscripció : 27/05/2009
Nombre de missatges : 84

Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitimeDs 10 Oct - 23:34

Hola a tots,

Només mostrar-vos un intent de fa molts anys de fer una màquina en llautó. Va ser un atemptat amb més il.lusió que coneixements i mitjans. Com podeu veure la pretensió era alta: no valia una vagó, una vagoneta de V.O., tenía que ser 'la màquina'. Vaig començar gràcies als plànols que va publicar Vicent Ferrer al llibre 'El Trenet de la Marina'. Despres de fotocopiar un esquema fins a tenir-lo a escala em vaig llançar retallar el llautó, foradar, aprendre a soldar etc. Vaig intentar fer el rodatge artesanal (rodes de LGB, però, presuntuos el principiant, el motor y la reducció li les pose jo, -ja, ja, ja-). La tapadora de la caixa de fum es el cul de una llauna de Coca-Cola (sense ánim de fer publicitat), la caldera es un tub de coure de fontaneria, y el roblons son claus de llautó de modelisme naval... l'acopi de materials ja va ser una odisea.

Pot ser en un futur reprendré el projecte, però completament nou.

Un projecte de màquina fallat. Tarjeta24septiembre060.th
Un projecte de màquina fallat. Tarjeta24septiembre061.th
Un projecte de màquina fallat. Tarjeta24septiembre062.th
Un projecte de màquina fallat. Tarjeta24septiembre063.th
Un projecte de màquina fallat. Tarjeta24septiembre064.th
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitimeDg 11 Oct - 3:14

Moltes gràcies per aquestes interessants fotografies.

Era un projecte ambiciós, sense cap dubte.
Però és una verdadera llàstima que es quedés aturat.

TOTS hem començat així: amb més il·lusió que coneixements, ja que és precisament aquest el motor: la il·lusió. Després fem camí, i adquirim experiència.
I tu, si fa tans anys, i com dius tu, sense gaires coneixements ni mitjans vares ser capaç d'arribar fins aquí... que faries amb millors condicions?

La meva opinió és que vares tenir un començament esplèndid.

Et felicito per la peça, i per la iniciativa que vares tenir. Crec que aquesta construcció, acabada i pintada, faria molt efecte. Tant de bo un dia et decidissis a recuperar aquesta il·lusió perduda, i continuar el teu camí !

aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 802

Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitimeDg 11 Oct - 9:49

Hola Pascual

Gracies per enseñarnos las fotos del teu projecte.
El projecte es ambiciós com diu l´Amadeu, pero molt interesant.
El meu primer projecte amb HO va se una mallet del Central Aragó, et parlo dels anys 70 ,
L´acopi materials sempre es una gran feina,el tender de la mallet es Rivarrosi,
la caldera es Jouef, comprada a Paris la motorisació es Jouef, un carro no te motor, tots els materials son cmprats per correu, en aqell temps els fabricans
venien molt despiece de les seu material.
Actualment ja meins despiece pero per E-bay surten coses interesants,
Jo tam,be faig servir claus com roblons.Las fotos de la teva peça son interesants i la realització es bona . Jo sempre faig servir blocks motors de
LBG per no tenir problemes.
Unas fotos de la mallet del Central Aragó
fins aviat
Tornar a dalt Ir abajo
bantren
Mestre constructor
bantren


Ubicació : tona 08551 Osona
Edat : 90
Data d'inscripció : 22/01/2009
Nombre de missatges : 802

Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitimeDg 11 Oct - 9:56

Un projecte de màquina fallat. Dsc00515

Un projecte de màquina fallat. Dsc00516

Un projecte de màquina fallat. Dsc00517
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitimeDg 27 Feb - 23:20

mascarat escrigué:
... Pot ser en un futur reprendré el projecte, però completament nou....]

No hi ha pas cap novetat al respecte, Pascual ? Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
mascarat
Jardinaire
mascarat


Ubicació : Alacant
Edat : 48
Data d'inscripció : 27/05/2009
Nombre de missatges : 84

Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitimeDl 28 Feb - 14:29

Hola Olot,

Malauradament no us puc oferir cap novetat. Ja fa algún temps que no intervenisc en el foro per no poder aportar res nou, però de tant en tant entre a vore que és el que feu i la veritat estic meravellat. Actualment tot el que puc fer és jugar amb una instl.lació sencilla i sense decoració, i cultivar la vesant documental vía diferents foros al voltant de aquesta afició. Amb tot el que estic documentant-me, el día que 'rebente' o ho construisc tot, tot, tot. riuuuu

He vist els progressos en les obres de la terrassa, sencillament espectaculars. Ja fa algún temps que volía preguntar-te cóm estàn construïts el Ferrostaal y la Alsthom. Si alguna vegada tens un rato lliure sería interesant que indicares el tipus de materials etc., tot pensant en futurs projectes.

Salutacion,

Pascual Valles
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 17/01/2009
Nombre de missatges : 33088

Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitimeDl 28 Feb - 16:25

mascarat escrigué:
...Ja fa algún temps que no intervenisc en el foro per no poder aportar res nou...

Home, si tens un circuit, encara que no tingui decoració, pots compartir amb nosaltres igualment el que fas, que també ens agradarà

També pots donar el teu punt de vista en cada fils que segueixes.

I si estàs recopilant dades, també ens en pots fer cinc cèntims. Ens agrada saber-ho.

Veus si pots aportar coses? Very Happy


Gràcies per els teus comentaris sobre els FC de la Terrassa.

El que proposes de les meves Alsthom i els Ferrostaal em sembla be. Pot ser posaré un fil quan tingui una estona. El que passa és que no tinc pas fotografies de la seva construcció (en aquella època no existia la foto digital).

De moment, et puc avançar que les Alsthom varen ser construïdes en llautó i que les motoritzacions són LGB. Hi han peces fotogravades i d'altres són de fosa. Els dipòsits són plens de plom, i en total pesa 8 kg. Això els hi dóna un esforç de tracció tremendo. Per a curiositat, una vegada una d'elles va arrossegar un tren compost de 80 vagons, i perquè ja no en tenia més !!

Els Ferrostaal, en canvi, són un bunyol. Vaig cometre l'error de barrejar diferents materials (fusta, PVC, alumini, llautó...) i això fa de molt mal treballar. Com que el resultat no em satisfeia, mai vaig estar motivat per arribar a acabar-los del tot. Un dia potser m'hi posi i miri de rectificar i potser arribi a bon fi. Però si un cas, això serà quan hagi acabat amb la construcció del meu circuit.

Per cert, en quan a la documentació que estàs recopilant, tens el llibre "El trenent de la Marina" de V Ferrer?
Tens planells de la màquina? et falta alguna documentació?

Aquí a prop tenim l'Arxiu Nacional de Catalunya, a on es guarden els arxius de la Maquinista Terrestre i Marítima, i pot ser allà hi haguéssim plànols de la màquina que tu vols fer. Les primeres màquines eren Hanomag, però després en va fer algunes la Maquinista.

http://anc.gencat.cat/


Uf vaja rotllo que t'he deixat anar !!
Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Un projecte de màquina fallat. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un projecte de màquina fallat.   Un projecte de màquina fallat. I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Un projecte de màquina fallat.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Una màquina reconvertida
» Màquina de fusta
» maquina de darjeeling
» projecte E-lok
» Personalització màquina netejavies LGB

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: