TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Cap a on va el MOMI? - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Cap a on va el MOMI?

Ir abajo 
+7
el terrat de margarit
ignasibaga
TramBlau
MALLET73
Francesc
Olot
lluis7
11 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4  Següent
AutorMissatge
ulises
Trenjardinaire Plus
ulises


Ubicació : Logronyo
Edat : 64
Data d'inscripció : 04/08/2013
Nombre de missatges : 1219

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDj Nov 25, 2021 10:08 pm

Molt bona reflexió, Amadeu. Sóc de l'opinió que, al final, amb entusiasme o sense, passem pel cèrcol de les noves tecnologies. El pitjor de tot és que cada cop ens fem més dependents d'una tecnologia que no dominem. Jo he tingut moto tota la meva vida. Evidentment al principi sortia tranquil·lament sense telèfon i completament sol. Recordo una caiguda que vaig tenir a una solitària carretera de la província de Sòria. Quan em vaig incorporar, mentre caminava cap a la moto, que havia quedat a certa distància, l'única cosa que pensava era: "Doncs com que no arrenqui, estic fotut", però sense que això em produís una gran preocupació. Doncs bé, no fa gaires anys, vaig sortir amb la moto, i de sobte em vaig adonar que m'havia deixat el telèfon a casa, em va entrar la paranoia i al final vaig decidir fer mitja volta i tornar.Després vaig reflexionar sobre com ens deixa d'indefensos aquesta tecnologia quan ens falta o ens falla.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 26, 2021 12:20 am

Gràcies, Ignacio.

Certament, això seria una segona part que seria el que ens fa la tecnologia. I hi ha coses bones però també de dolentes, com l’exemple que tu poses..

A MALLET73 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18781

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 5:17 am

Aquesta última trobada ha tornat a surgir la necesitat de poder fer maniobres en el circuit i tenir enlloc de bucles tenir finals punt a punt... affraid pensativ study

Està clar que amb espais grans com el que ens ofereix santa Eulàlia o Martorell sería posible..pero en el cas de Molins ja seria més complicat per temes d espai

També us faig saber la intenció de 3 membres del fòrum en fer mòduls obtenir-ne...així que esperem que aviat de uneixin al club...

Salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 6:09 am

perdoneu la pregunta, però en el cas d'un punt a punt ... quin sentit tindria la via de retorn??
ostres, 3 nous "modulistes" !!! aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 6:12 am

Tindria el sentit de tenir mòduls més fàcils de transportar i vies per recuperar i fer més mòduls..? pensativ

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7187

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 7:14 am

lluis7 escrigué:
perdoneu la pregunta, però en el cas d'un punt a punt ... quin sentit tindria la via de retorn??
ostres, 3 nous "modulistes" !!!  aplaud

No té perquè ser, s'ha de fer compatible.
El retorn actual rep el tren per una via el torna per l'altra, un mòdul final de punt a punt el pot enviar per la via que convingui per facilitar la circulació
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 10:06 am

jummm, pero es una via amagada. ho sento però no li veig el sentit.
l l'altre opció, significaria refer tots els moduls existents
ostres, estic sorprès Shocked Shocked no tenia ni idea d'aquest possible plantejament
la meva intenció es refer els moduls del Sant Louis per fer-los més lleugers i de 90 cm en lloc de 120, així que decidiu ràpid Razz
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 11:58 am

Per el que dieu de que us agradaria que hi hagués maniobres, precisament amb aquest fi vaig idear els mòduls de La Fàbrica.

La Fàbrica representa una fàbrica amb apartador de mercaderies i ramal propi, inclòs un dipòsit de màquines per a allotjar una petita màquina destinada a les maniobres del ramal.

Ofereix la possibilitat de maniobrar infinitament, sense interferir en la marxa dels demés trens.

Per al funcionament ideal em calia portar dues locomotores (una e maniobres i l'altre de línia), per a fer que un tren de mercaderies circulés permanentment per tot el circuit. En passar per La Fàbrica podria deixar o prendre vagons, si convé a cada volta. D'aquesta manera s'obté un tren de mercaderies canviant, és a dir que a cada volta pot portar diferents vagons.
Per la seva part, la petita màquina de maniobres adscrita al ramal de mercaderies, no pararia mai perquè, en rebre vagons del tren que va passant, els hauria de portar a La Fàbrica. Els vagons entrants podrien anar carregats amb matèria prima o buits, i un cop a la Fàbrica es podrien descarregar, i/o carregar amb productes de La Fàbrica. A continuació correspondria passar-los a la via d'apartador, al costat de la Fàbrica com a vagons sortints. En la següent volta, el tren passant podria recollir-los, deixant nous vagons entrants. Així successivament.
El joc també comporta la possibilitat de composar trens diferents amb la màquina de maniobra. Per exemple, ara es forma un nou tren amb vagons verds. A la propera volta, un tren amb vagons tancats. I a la propera un tren amb plataformes... o un tren que precisament no tingui cap vagó igual. Axiò comporta un petit joc de trenca-closques que pot ser realment entretingut.

Very Happy

Per a dur a terme l'electrificació de la part de maniobres, tinc pràcticament tots els materials necessaris, com ara cable elèctric, tinc l'esquema de cablejat a realitzar, tinc el quadre de comandament (és una petita caixa d'electrònica a la que caldrà fer l'esquema i posar-li els botons, interruptors, etc etc).
L'alimentació prevista és completament independent de la resta del circuit, i es faria amb un petit transformador propi dels mòduls, de LGB (Està tot previst i estudiat).

El que cal fer és una feina senzilla de passar cables i poca cosa més, a demés de posar-hi uns connectors entre mòduls i mòduls i entre mòduls i quadre de comandament.

Ha passat prou temps des de que els tinc fets, com per què algú hi pugui maniobrar. Malauradament, actualment encara no tindré temps per a fer-ho abans de 1 o 2 anys més. Per tant, si algú tingués temps i ganes de fer-ho, li agrairia moltíssim l'ajuda. Aixó ens permetria de fer les maniobres que voleu.

Seria genial!  Very Happy

Naturalment jo supervisaria, recolzaria la feina a fer, i assessoraria constantment a la persona que ho fes.

Si algú s'hi anima, ja ho sabeu. Wink

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 12:19 pm

A les fotos adjuntes s'hi pot veure un dels mòduls per davant i per darrera. Com podeu veure, bona part del cablejat ja està fet. O sigui que només falta acabar-lo.

Cap a on va el MOMI? - Página 2 1112

Cap a on va el MOMI? - Página 2 1212
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 7:01 pm

La idea de la Fàbrica és molt bona, i no és incompatible amb una evolució del Momi.

Penso que fent estacions als extrems (i alguna intermitja per fer creuaments), s'aconsegueix una línia de via única REAL, que no fa incompatible els mòduls actuals, simplement deixa d'utilitzar una via que com diu en Lluís, no es veu. Són molts metres de via desaprofitats...
l'estació d'en Pere és perfectament útil com a estació terme.

En quant als mòduls, si bé la mida ideal rondaria els 60cm d'amplada per un transport menys sacrificat, podríem comptar amb els 72cm fins l'actual fons decorat. Els nous mòduls es podrien fer a una mida més racional (60cm) i fer uns mòduls de transició als 72cm dels actuals sense retorn.

Un cop implantada una modificació així, qui volgués, podria retallar la part posterior dels mòduls per a fer-los més transportables. Estem parlant de treure-li un terç del pes a cada mòdul, que no és poc. Jo tinc clar que ho faria.

Cap a on va el MOMI? - Página 2 20220910

Això, no només ofereix la possibilitat de fer maniobres, sinó que OBLIGA a fer-les.

La veritat, quan vaig a trobades on veig un circuit tancat amb trens donant voltes i la gent xerrant (siguem sincers, només mirem els nous trens la primera volta) m'agafa una sensació una mica desencisadora... a Santa Eulàlia n'hi havia uns quants de circuits així.

En canvi, amb una explotació punt a punt, cal estar pendent dels trens a tota hora i com a mínim hi ha d'haver dues persones responsables de les circulacions, una per cada estació.

Jo només hi veig avantatges a aquesta configuració, vers l'actual.

I com podeu veure, no entro en si digital o analògic, per no embolicar més la troca.

Com ho veieu?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 8:06 pm

L'estació classificadora va donar molt de joc, llàstima que no pogués anar aquesta vegada, espero que per Martorell portar-la, crec que aquest any també es fa, corregir-me si m'equivoco.
Posant una estació on fer maniobres a l'entrada de l'estació classificadora o al costat, podria ser una manera de fer una àmplia zona de maniobres.
Ara tinc molt enrenou a casa, més endavant faré un dibuix

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 21, 2022 9:34 pm

els meus moduls del Saint Louis estan completament operatius per fer maniobres, o si més no per estacionar composicions.
Com en el cas de la Fàbrica d'en Amadeu, estan alimentats amb un trafo independent ... però nomès per les agulles. Les vies s'alimenten de la corrent principal i tinc 2 vies aïllades i amb interruptors de continuitat.

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Stlm_210

Cap a on va el MOMI? - Página 2 16509710

Malauradament em costan molt de transportar i per aixo he pensat en, tot i mantenir el traçat, reduir el gruix del tauler i la seva longitud de 120 a 90 cm per estalviar pes i facilitar el seu transport.
aturo els treballs fins que es defineixi cap a on voleu tirar Rolling Eyes

A TramBlau y a RailwayManiac Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDj Set 22, 2022 6:19 am

Lui, i no has pensat en convertir els de 120 en dos de 60?

Seria exactament la meitat, i potser molt mes pràctic i lleuger que no pas de 90.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDj Set 22, 2022 7:31 am

ara mateix ja no se que fer, Amadeu.
no se quines intencions teniu, ni quines converses s 'han mantingut vers al futur del MOMI
ja direu ...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDj Set 22, 2022 5:49 pm

Això, Lluís, son canvis a llarg plaç, si és que arriben.

De moment, a curt plaç tenim Molins 2023, a on potser ja podries anar-hi amb els teus mòduls alleugerits.

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18781

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDj Set 22, 2022 8:27 pm

Lluís! pots estar tranquil, per que per ara no hi han canvis significatius, ni tampoc aquell que tingui moduls fets haurà de fer canvis o desestimar els moduls ja construïts...el MOMI segueix com fins ara, el que es parla es que mica en mica els bucles de retorn poguessin passar a ser punt de terme, com un passion IIm, per fer maniobres i tenir joc, però si s'escau fer els bucles com fins ara per si falta gent , poc espai, necessitats de descans o si més no fer-la petar!!

També cal un estudi de alimentació(analogic-digital) sistemes de control, estacions intermitges..etc, etc....


salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDj Set 22, 2022 9:03 pm

MALLET73 escrigué:
Lluís! pots estar tranquil, per que per ara no hi han canvis significatius, ni tampoc aquell que tingui moduls fets haurà de fer canvis o desestimar els moduls ja construïts...el MOMI segueix com fins ara, el que es parla es que mica en mica els bucles de retorn poguessin passar a ser punt de terme, com un passion IIm, per fer maniobres i tenir joc, però si s'escau fer els bucles com fins ara per si falta gent , poc espai, necessitats de descans o si més no fer-la petar!!
També cal un estudi de alimentació(analogic-digital) sistemes de control, estacions intermitges..etc, etc....
salutacions
mallet73
pensatiu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDv Set 23, 2022 1:10 am

I... ningú ha pensat en fer una estació de bifurcació?

pensativ

Això podria fer diferents recorreguts al MOMI, un ramal podria acabar en bucle de retorn, i l'altre amb una estació de terme.

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDv Set 23, 2022 1:27 am

Jo, abans de fer ramals, miraria si hi ha opció de millora al sistema actual.

Ja coneixeu el meu punt de vista.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
mikado
Trenjardinaire
mikado


Ubicació : Barcelona
Edat : 53
Data d'inscripció : 02/12/2016
Nombre de missatges : 454

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 28, 2022 8:26 pm

Bon dia,

Crec que cal evolucionar, aquets 10 anys aproximats de Momi ens han donat prou coneixement per veure els punts forts i febles que te.
Crec que es important veure la necessitat d’avançar i per això s’inicia un debat civilitzat i obert.

Poso el que j ocre que son punts importants que cal tenir en compte:

- El Pes dels mòduls, tot i utilitzar materials lleugers
- Temps de muntatge i desmuntatge
- El volum que es necessita als cotxes a casa
- La possibilitat de fer circuits. Combinacions

En cap cas es demana trencar els mòduls actuals, com sempre es parla d’una evolució es necessari que els que fem en un futur sigui compatible amb el que tenim actualment.
Un exemple positiu d’evolució i potser un camí a seguir son els diferents “mòduls” de pont que tenim, no son pròpiament mòduls Momi per que no compleixen normes de mòdul (ample de 90 cm, 4 potes...) però son 100% compatibles.
EL resultant d’aquest debat cal que tingui en compte allò que hem vist que es millorable.
La proposta del Joan em sembla una bona línia a seguir, tot i que jo soc del pare que el mòdul com a mínim hauria de ser de 50 cm d’ampla deixant que cada usuari esculli l’amplada segons el decorat que vulgui desenvolupar, amb una via al centre i amb una visibilitat de 360º.
La circulació vindrà determinada pel circuit que es configuri.
Aquest mòdul haurien de ser 100% compatible amb la Momi i es podria muntar sol o amb parelles si es decideix fer un 0 o un carrilet.

Seguim parlant, parlant la gent s’entén
Standards für die Modelleisenbahn Spur II, Maßstab 1:22,5.

Salut i vapor
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 28, 2022 9:23 pm

Fedor, això de la visibilitat 360° ho trobo molt bé en quant a possibilitat de muntatge, però té el problema que no llueix a l'hora de fer fotos, ja que es veu tot i tothom que hi ha darrere. Un fons vesteix més els mòduls.

Amb el tema amplada, mirant el pes, sí que com més estret millor, tot i que tenim una escala gran i hi caben menys coses. Cal trobar l'equilibri entre volum del mòdul i espai per a decoració.

Com es fa en altres escales, es pot fer un conjunt més ample, en el que els extrems siguin a mida normativa. Per exemple, per fer estacions.

I el tema ponts com a transició d'uns mòduls als altres em sembla molt bona idea. Simple i efectiva.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12102

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 28, 2022 10:37 pm

Ramls sense segona via, la de retorn, que es dirigeixin a estacions on fer maniobres en ser final de línia, partint de la línia de vista al públic, podria ser una opció

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDc Set 28, 2022 10:39 pm

I tant, Pere.

La via única real dóna molt de joc, per fer això i molt més.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDj Set 29, 2022 9:06 am

com ja he comentat en un altre fil, estic en ple procés de remodelació dels meus moduls.
agrairia que, si hi han previstes modificacions o canvis en las normes d'explotació, es facin saber tant aviat com sigui possible.
no voldria tindre que fer la feina dos cops.
es més, ja no la faria.
gràcies.
PD: retirar les façanes que tapen la via de retorn al fons del modul, donaria una visió mes ampla del mateix, tot i que requeriria decorar els trams de la actual via oculta, que actualment estan sense "pulir".
PPD: he respectat les normes (com no pot ser d'altre manera), però mai no he entès que tingues que quedar "amagat" tot un bon recorregut.
es la meva opinió, eh??
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33108

Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitimeDv Set 30, 2022 2:22 am

No hi ha cap canvi previst encara, tal com diu en Carles, Lluis. Només en parlem.

Tu fes la teva, abans no es mori el rei!  king


Editat per darrera vegada per Olot el Dv Set 30, 2022 3:09 pm, editat 1 cop en total (Razón : correcció ortogràfica)
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Cap a on va el MOMI? - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Cap a on va el MOMI?   Cap a on va el MOMI? - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Cap a on va el MOMI?
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 4Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4  Següent
 Temas similares
-
» Normes MOMI (fil de discussió a on fer comentaris, preguntes o suggerències sobre les normes MOMI)
» Circuit modular "MOMI"-fil central i sistema (en desús)
» El desenganxador en la MOMI
» Norma MOMI (en línia i en PDF)
» mòdul momi riu Ebre

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: