TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Circuit classificador MOMI

Ir abajo 
+18
mikado
Francesc
josepmaria
peps
Sisu
ignasibaga
TramBlau
Mitjans
MALLET73
ostman
el terrat de margarit
jordi
ODAKIM
lluis7
tram47
Shay
albertoquattrotre
Olot
22 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26  Següent
AutorMissatge
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2017 1:31 am

Pels senyals i semàfors, ho veig bé, el que miraria de separar és el control dels trens, perquè pot ser que necessitis controlar de forma independent l'aturada dels trens. Pots tenir les agulles a lloc, però haver d'esperar a que el tren marxi, per exemple.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2017 2:12 am

Cada via tindrà dos trams de via aïllats, el primer i l'últim, crec que el millor és que s'activi amb un polsador per evitar incidents. La resta no ho he pensat massa. El que si que espero saber amb quins mòduls enllaçaré per veure que operativitat tindrà el conjunt scratch study

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2017 2:23 am

Has de comptar que puguis enllaçar amb qualsevol mòdul. El teu conjunt hauria de ser autònom.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2017 2:32 am

Mitjans escrigué:
Has de comptar que puguis enllaçar amb qualsevol mòdul. El teu conjunt hauria de ser autònom.
La idea és aquesta, que sigui autònom, però si sé on encaixés millor procuraré donar-li mes opcions si m'és possible.
Jo conte amb què vinguis a casa a donar-me un cop de mà quan em posi amb l'electricitat i electronica Very Happy

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2017 2:38 am

Clar que sí, Pere! Compta-hi!

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2017 9:39 am

Crec que pot ser interessant que obrim un post relatiu als

servos

i al sistema

arduino

pot ser interessant per als mòduls i per als que tenen circuits interns, Juan crec que et toca fer els honors.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDt Feb 21, 2017 9:50 am

He obert un nou post dedicat als servos i al arduino, crec que és un tema molt important per a tots els circuits en la gestió de diferents automatismes https://trenscat.forosactivos.net/t2306-servomotors-i-arduino#71884

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Mar 06, 2017 4:00 am

Dimecres tindré les fustes per iniciar la construcció dels mòduls, ja esplicare l'esperiencia momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Fuste10

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Mar 06, 2017 4:15 am

estem a l'expectativa

fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Mar 06, 2017 4:21 am

Miro a aquest tema molt interessant, aquest revestiment de juntes i la preparació dels combois es va a instal·lar al costat públic o al costat dels expositors?
gràcies per endavant !!!

je regarde ce sujet très intéressant , cet ensemble de voie de garage et de préparation des convois est destiné à être installé du côté du public ou du côté des exposants ?
merci d'avance !!!
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDl Mar 06, 2017 4:39 am

Ho estic construint per al costat públic.
Tenia dubtes de com fer-ho, si costat públic o de maniobres interior, i em vaig decidir per costat publico perquè la gent pogués veure maniobres de trens

Je construis pour le côté public.
Il y avait des doutes comment, qu'ils soient publics ou manœuvres internes côté, et a décidé sur le côté public afin que les gens puissent voir les trains manoeuvres

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 7:08 am

He estat fent un replantejament de tot el mòdul i veig que impediria que més mòduls es poguessin acoblar en ser tan gran, tampoc queda bé com solució posar res mes interior, com es connectaria als altres mòduls?, a més si m'ajusto als altres, podran venir a la reunió ells?, massa inconvenients i interrogants. study

Després de molt pensar, cosa d'un quart d'hora Idea , he decidit fer aquest altre mòdul, no depenc de ningú i escurço en alguna cosa mes de 2 metres el mòdul absorvint la rotonda de retorn que crec que no hi havia una definitiva

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Circui13

Tot el conjunt es compon de 8 mòduls, els mòduls 1, 3, i 8 en principi seran els únics indesmuntables, els altres intentaré que siguin desmuntables.

Els mòduls 2 i 4 tenen dos ponts a la part de públic, em va donar la idea el pont de Pere Fonolleda, de moment no els he definit. Els mòduls de darrere seran desmuntables els travessers, tot i que la via estarà fixa en el plafó

Per donar-li una mica de sentit al mòdul, al numero 3 poso un petit túnel perquè es vegi tot el conjunt un tram de muntanya
En aquesta foto es veu una idea de com serà el mòdul en el seu conjunt, la part que he ratllat correspon als mòduls 2 i 3 que he preferit no posar, per fer-se a una idea crec que no cal posar-les

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 1-p30710

Aquesta tarda li he dedicat una estoneta i veig que de moment pot ser ràpid el muntatge dels mòduls fixos, l'estructura de l'1 i el 3 ja estan preparades.

A més aquest sistema em permetrà tenir un circuit senzill per fer proves a casa sense ser alguna cosa aparatosa

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 P3090010

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18773

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 7:32 am

aplaud aplaud aplaud affraid affraid affraid affraid bota bota bota Tren Tren Tren

aixó ja marxa!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 7:38 am

renoi, Pere, com et cundeixen las estonetes !!!! Laughing Laughing
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 8:08 am

Aleshores, tota la zona de classificació quedarà amagada?

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 8:12 am

Mitjans escrigué:
Aleshores, tota la zona de classificació quedarà amagada?
Si, és la manera de fer-ho tot menys aparatós, encara que estic obert a idees encara, fins que no posi les vies es pot canviar coses

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 10:01 am

Poso la platja de vies, estació classificadora, darrere perquè la MOMI tingui més zona de vies de trànsit, cal comptar que hi ha molts mòduls amb zones de maniobres.

Amb el sistema mixt de mòduls desmuntables i indesmuntables serà molt fàcil de transportar al cotxe, i sense comptar la rotonda és un mòdul no molt gran, 3,60 metres i pot reduir la seva grandària en cas de no disposar de molt espai i ser molts els mòduls, puc treure sense problemes 90 o 180 cm. encara que l'estació quedaria més curta.

El que encara no he decidit és que posaré al centre de la rotonda

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 10:25 am

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Tram_b10

"Amb mesures estandarditzades"
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 10:33 am

tram47 escrigué:
momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Tram_b10
"Amb mesures estandarditzades"
Ok.
Que opines Daniel?
Daniel pensez-vous?

Pere

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 11:27 am

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Circui14

Aquest dibuix és una mica mes clar Daniel, la rotonda eliminant una contra corba la faig mes curta

Cette image est un peu plus claire Daniel, le rond-point en éliminant un compteur courbe je fais plus courte

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33087

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 5:56 pm

Pere, ara comprenc que quan em parlaves de la rotonda, realment et referies al bucle de retorn!

ok

Una rotonda en realitat és l'edifici circular, al voltant d'un pont giratori, a on es guarden les locomotores.

Jo la buscava al dibuix i no la veia ! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 6:57 pm

En tornant de Lleida, us proposaré una variant d'instalació de vies de preparació i de garatge simplement fixades al darrera de la via amagada.


à notre retour de Lleida ,je vous proposerai une variante d'installation de voies de préparation et de garage simplement fixées à l'arrière de la voie cachée.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 9:07 pm

tram47 escrigué:
En tornant de Lleida, us proposaré una variant d'instalació de vies de preparació i de garatge simplement fixades al darrera de la via amagada.
à notre retour de Lleida ,je vous proposerai une variante d'installation de voies de préparation et de garage simplement fixées à l'arrière de la voie cachée.
Ok ok
Olot escrigué:
Pere, ara comprenc que quan em parlaves de la rotonda, realment et referies al bucle de retorn!
ok
Una rotonda en realitat és l'edifici circular, al voltant d'un pont giratori, a on es guarden les locomotores.
Jo la buscava al dibuix i no la veia !  Very Happy
Si, tens raó, em referia al bucle de retorn, una confución linguistica de la meva part

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDj Mar 09, 2017 11:18 pm

Pere veig molt interessant aquest darrera proposta...


Del dibuix inicial, l'única cosa que canviaria el fons del mòdul 1... provaria de fer-lo en diagonal que anés de la posició del fons del mòdul 2 a la posició estandàrd MOMI...

Pensant en aquest fons, se m'acut que podria ser una cosa muntanyosa... que disimulés aquesta diagonal...


La solució del retorn és bona... el traçat és molt net... i el forat del mig el pots deixar obert, o plantejar un sistema de taparlo postis... i en aquesta part el fons potser no caldria, o simplent en diagonal a buscar per exemple una boca de tunel que amagés la part interior...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitimeDv Mar 10, 2017 1:13 am

ostman escrigué:
Pere veig molt interessant aquest darrera proposta...
Del dibuix inicial, l'única cosa que canviaria el fons del mòdul 1... provaria de fer-lo en diagonal que anés de la posició del fons del mòdul 2 a la posició estandàrd MOMI...
Pensant en aquest fons, se m'acut que podria ser una cosa muntanyosa... que disimulés aquesta diagonal...
La solució del retorn és bona... el traçat és molt net... i el forat del mig el pots deixar obert, o plantejar un sistema de taparlo postis... i en aquesta part el fons potser no caldria, o simplent en diagonal a buscar per exemple una boca de tunel que amagés la part interior...
Si et fixes al mòdul 1, així com en tot el circuit hi ha una ratlla sípia que és la que delimita els dos espais, el centre del retorn ho deixo buit fins a definir que posaré dins, que serà postís per no complicar els mòduls.
El circuit serà tot el una zona muntanyosa, el tinc dissenyat +/- al meu cap, però no definiré fins que no acabi el circuit-

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 3 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Circuit classificador MOMI
Tornar a dalt 
Pàgina 3 de 26Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26  Següent
 Temas similares
-
» Control circuit classificador MOMI
» Circuit Momi Català (embarcador)
» Secció catalana del circuit modular MOMI
» Secció anglesa del circuit modular Momi
» Secció "del Calderi" del circuit modular MOMI

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: