TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Circuit classificador MOMI

Ir abajo 
+18
mikado
Francesc
josepmaria
peps
Sisu
ignasibaga
TramBlau
Mitjans
MALLET73
ostman
el terrat de margarit
jordi
ODAKIM
lluis7
tram47
Shay
albertoquattrotre
Olot
22 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 14 ... 26  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 7:13 am

ostman escrigué:
Pere, jo treuria via recte del número 8, i la posaria entre els mòduls 5 i 6... així evitaries l'efecte corba i contracorba...
Entre els dos desviaments hi ha un tram de 5 cm, però el ampliaré fins ajustar-lo al tall del mòdul, cosa de 10 cm. aquest tram serà de 15 cm. Més no puc perquè va deixar la via de maniobres massa curta
albertoquattrotre escrigué:
TramBlau escrigué:

Res més tinc dos desviaments electrificats, he vist aquest vídeo, que opinió teniu, pot ser substitutiu dels tradicionals per a un circuit com aquest
Pere
ok ok super12 Bonic el moviment triganer! Quant val?
Saluti. Al.
https://www.amazon.es/SODIAL-piezas-servos-helicoptero-coches/dp/B00L8WN8GW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1487268648&sr=8-1&keywords=arduino+servo
Com veus no costen molt, el normal són 3 €

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 8:15 am

Dons a mi m'agrada molt com es mou l'agulla amb aquest motor. Potser amb una mica d'astúcia potser trobaràs la manera d'amagar el motor a sota el tauler, i tot.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 9:09 am

Jo crec que es pot fer fàcilment, adaptant les palanques manuals amb els servos per sota.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 9:31 am

Olot escrigué:
Dons a mi m'agrada molt com es mou l'agulla amb aquest motor. Potser amb una mica d'astúcia potser trobaràs la manera d'amagar el motor a sota el tauler, i tot.
Mitjans escrigué:
Jo crec que es pot fer fàcilment, adaptant les palanques manuals amb els servos per sota.
Caldria veure com és la palanca del servo, i treballar en el desplaçament, no és gens complicat treballar en les palanques de desplaçament, i segur que posar-lo per sota del tauler

El que no sé és com funciona, ni el voltatge i les combinacions que es poden fer, sense que sigui res complicat per als ignorants com jo, Joan ensenya'ns una mica

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 9:49 am

Si se'm permet una petita broma, aquesta imatge m'ha fet pensar en els futurs mòduls d'en Pere: angell

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Broma10
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 9:51 am

Ufffff affraid affraid affraid

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 10:32 am

Joan el control dels servomotor sense arduino és possible, o sempre necessites una placa o un ordinador?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 12:18 pm

Sempre es necessita un control. Un exemple són els cotxes de RC, que envien la senyal amb l'emissora i el receptor dóna l'ordre al servo.

L'avantatge de l'arduino és que permet programar combinacions entre ells.

En quant a les palanques que ja tens, caldria allargar el braç cap avall, per a acoblar-hi el servo. Aquest es pot programar amb l'angle de gir més adequat, de forma que ni es passi ni li falti recorregut.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 6:03 pm

A mi em fa l'efecte que amb un simple interruptor o polsador i un relé també es pot fer funcionar sense cap sistema informàtic.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18770

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDj Feb 16, 2017 11:54 pm

Olot escrigué:
Si se'm permet una petita broma, aquesta imatge m'ha fet pensar en els futurs mòduls d'en Pere: angell

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Broma10

Caram!! m'agrada a més està ixecat de terra...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 1:17 am

TramBlau escrigué:
ostman escrigué:
Pere, jo treuria via recte del número 8, i la posaria entre els mòduls 5 i 6... així evitaries l'efecte corba i contracorba...
Entre els dos desviaments hi ha un tram de 5 cm, però el ampliaré fins ajustar-lo al tall del mòdul, cosa de 10 cm. aquest tram serà de 15 cm. Més no puc perquè va deixar la via de maniobres massa curta

Exactament, era això el que pensava... ajustar el canvi al canvi de mòdul... i fer la recta entre canvis el més larga possible...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 1:19 am

MALLET73 escrigué:
Olot escrigué:
Si se'm permet una petita broma, aquesta imatge m'ha fet pensar en els futurs mòduls d'en Pere: angell

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Broma10

Caram!! m'agrada a més està ixecat de terra...

salutacions

mallet73

Si ho poses a terra t'hi deixes la ronyonada a cada maniobra...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 2:38 am

Mitjans escrigué:
Sempre es necessita un control. Un exemple són els cotxes de RC, que envien la senyal amb l'emissora i el receptor dóna l'ordre al servo.
L'avantatge de l'arduino és que permet programar combinacions entre ells.
En quant a les palanques que ja tens,  caldria allargar el braç cap avall, per a acoblar-hi el servo. Aquest es pot programar amb l'angle de gir més adequat, de forma que ni es passi ni li falti recorregut.
Olot escrigué:
A mi em fa l'efecte que amb un simple interruptor o polsador i un relé també es pot fer funcionar sense cap sistema informàtic.
Joan jo no entenc res d'electrònica, però ja fa temps que xafardeig per sant Internet, verge i màrtir, i crec que no cal fer-ho tan sofisticat, el que diu Amadeu crec que ha de ser la solució, pels vídeos en Sant Youtube que he anat veient simplifica molt l'operativitat amb un petit tauler.
Els braços de la palanca no planteja problemes, es fan mes llargs, a més es poden posar de diferents manera, la primera foto correspon a les peces necessàries per fer les palanques

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Dsc03611

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Dsc03610

Els braços de la palanca no planteja problemes, es fan mes llargs, a més es poden posar de diferents manera, la primera foto correspon a les peces necessàries per fer les palanques, la segona és el muntatge encara que en aquesta foto falta una peça de la base , la qual té forma de triangle, és la unica peça que faig en microfusió i tinc el motlle corresponent.

El aquestes altres fotos, tot i que són desviaments per GN 15, pots veure que el desviament pot estar amb dues orientacions diferents perquè no destorbi

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Dsc03510

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Dsc03511

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 4:13 am

applaud applaud applaud applaud applaud
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18770

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 5:08 am

applaud applaud applaud applaud applaud genial genial
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 6:10 am

Joan mira les peces que et deia, són aquestes de la part inferior de la foto

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 P2170110

Em preguntava com quedaria un final en corba, no ho veig malament, encara que obria de modificar l'últim mòdul i fer-ho de 90 x 90 i dos mòduls més de 90 x 90, per a un futur prenc nota en un esborrany.

I una pregunta a tots els que teniu mòdul MOMI, jo quan acabi tindré 6 metres, sense comptar la idea de corba, quants metres teniu vosaltres?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 8:05 am

Uf!!

Els meus mòduls sumen un total de 4'20 metres.

El muntatge a Molins aquest any era d'uns 15 metres.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 8:13 am

Olot escrigué:
Uf!!
Els meus mòduls sumen un total de 4'20 metres.
El muntatge a Molins aquest any era d'uns 15 metres.
Doncs per a l'any vinent nose



Creo que algo como esto es lo que iría bien, en uno de sus videos sale el precio de 4$, permitiria convinar distintos elementos si hace falta

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 9:11 am

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 10:57 am



Crec que ja vaig trobar el que buscava, accionar desviaments i senyal al mateix temps Very Happy

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDv Feb 17, 2017 6:19 pm

genial
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7528

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDs Feb 18, 2017 11:44 am

Tots aquests sistemes de controlar els servos estan bé, però segueixo pensant que necessiten moure cada agulla de forma independent, cosa que es pot simplificar amb l'arduino.

En aquest video, controlo un dels servos que faria anar una agulla, només cal connectar els altres i donar les diferents ordres. Quan m'arribi la resta de servos, puc ensenyar el funcionament del conjunt.
En el video, ho controlo amb el mòbil, però només perquè és el muntatge que tinc fet, es pot fer perfectament amb un botó per a seleccionar la via que volem, i això dóna l'ordre als servos que calgui per a que la via quedi ben posada. D'aquesta forma, no cal rumiar quines agulles cal canviar, sinó indicar on volem anar.


_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDg Feb 19, 2017 2:51 am

Gràcies Joan per l'interès, no tinc ni idea del que és el Audino encara que he vist molts vídeos, però mai és tard per aprendre. Pel que he vist sembla que són plaques programades amb un sistemna molt senzill i que no requereix ordinador per fer funcionar De moment el mes que ve anire a comprar fustes, després començaré amb els servos i aqui és quan Audino o el que sigui es hi haurà d'aplicar, com es veu la resta de material bàsic ja el tinc

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12089

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDg Feb 19, 2017 6:34 am



I aquest pot ser el sistema per activar i desactivar el corrent de la via aïllada, o una altra activitat com poden ser senyals o semaforos, al mateix temps que els canvis

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitimeDl Feb 20, 2017 1:02 am

Pere aquest sistema que comentes vindria a ser un sistema electro-mecànic...

Segur que funciona...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit classificador MOMI   momi - Circuit classificador MOMI - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Circuit classificador MOMI
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 26Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3 ... 14 ... 26  Següent
 Temas similares
-
» Control circuit classificador MOMI
» Circuit Momi Català (embarcador)
» Secció catalana del circuit modular MOMI
» Secció anglesa del circuit modular Momi
» Secció "del Calderi" del circuit modular MOMI

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: