TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)

Ir abajo 
+14
maquinista
JGDURAND
ignasibaga
josepmaria
peps
KTK
TramBlau
Shay
bantren
jaume
Olot
MALLET73
ostman
Sisu
18 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AutorMissatge
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 3:48 am

RailwayManiac escrigué:
Sisu escrigué:
Jo mateix en el moment de construir la màquina dubtava del model real perquè em vaig inspirar en fotos antigues i algun dibuix. De fet, en el primer títol del fil la tenia com a Dunkirk. No entenc el vincle amb la ciutat de Dunkerque?  scratch  scratch  scratch La motorització la vaig construir més tard perquè algun membre del fòrum que dominava el tema em va proporcionar un dibuix i cotes.

Els meus coneixements ferroviaris són quasi zero i no tinc cap problema en admetra-ho ni en canviar el nom del fil si realment no és una Climax. No m'ho puc creure!

Gràcies reverent ok

Lo de Dunkirk ho vaig treure de documentació que vaig trobar quan buscava informació.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 3:52 am

pots recuperar aquesta informació?
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 4:00 am

Ho intentaré Ignasi però no crec que ho guardés. I mira que tinc un arxiu amb tota la info que tinc per cada peça que he fet i les fotos de la construcció.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 4:13 am

Gràcies, jo no puc assegurar que no és una CLIMX;, però qui em va introduir en el tema de les Shay com a locomotora industrial per treure fusta dels boscos als EEUU em va ensenyar i explicar els tres tipus de locomotores per aquests menesters que hi va haver i el que les caracteritzava cada una d'elles.
En H0 en aquells temps vaig aconseguir una Shay i una Climax en H0 i en 03n, però de Heisler no vaig poder aconseguir-ne cap i ara ja estic fora del mercat.

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 4:19 am

Sisu escrigué:
...Els meus coneixements ferroviaris són quasi zero i no tinc cap problema en admetra-ho ni en canviar el nom del fil si realment no és una Climax.

doncs els meus coneixements son llavors sota zero, Narcis riuuu
però investigant veig que van haver 3 tipus de màquines amb engranatges: la Shay, la Climax i la Heisler ... totes tres clarament diferenciables estèticament.
la teva pot ser perfectament una adaptació/conversió d'una Heisler més que d'una Climax ,,, peró no tens per que fer-me cas, eh?? que soc el menys indicat per donar consells d'expert Razz

PS: en quan a Durkik, crec que la menció es per la Durkik Engineering Co., de NY que va ser el fabricant de les primeres Heisler cap allà el 1892, tot i que el disseny i la patent eren del propi Charles Heisler

A Olot li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 4:24 am

lluis7 escrigué:
Sisu escrigué:
...Els meus coneixements ferroviaris són quasi zero i no tinc cap problema en admetra-ho ni en canviar el nom del fil si realment no és una Climax.

doncs els meus coneixements son llavors sota zero, Narcis riuuu
però investigant veig que van haver 3 tipus de màquines amb engranatges: la Shay, la Climax i la Heisler ... totes tres clarament diferenciables estèticament.
la teva pot ser perfectament una adaptació/conversió d'una Heisler més que d'una Climax ,,, peró no tens per que fer-me cas, eh?? que soc el menys indicat per donar consells d'expert Razz

PS: en quan a Durkik, crec que la menció es per la Durkik Engineering Co., de NY que va ser el fabricant de les primeres Heisler cap allà el 1892, tot i que el disseny i la patent eren del propi Charles Heisler

riuuu riuuu riuuu riuuu També ho he trobat a la Wikipedia

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 4:32 am

riuuu riuuu jo ja no se viure sense el google maps ni la wikipedia !!!
ooopssss ni sense Trenscat, es clar !!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 7:18 am

Doncs aquí deu venir la meva confusió. Segurament es tracta estrictament d'una Heisler i no d'una Climax.

Us passo la foto en la que vaig basar la meva construcció, crec que la semblança és prou evident:

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 20130510

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 P5264314

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1066

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 7:29 am

Gran foto, Sisu! Graciès !


Sense ser la mateixa, aquesta locomotora s'assembla força a la il·lustrada al llibre de què parlava.

Això és, sens dubte, un clímax!


Amicalment,

Christophe
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 7:41 am

RailwayManiac escrigué:
Gran foto, Sisu! Graciès !


Sense ser la mateixa, aquesta locomotora s'assembla força a la il·lustrada al llibre de què parlava.

Això és, sens dubte, un clímax!


Amicalment,

Christophe

Gràcies Cristophe, doncs en Climax es queda. ok
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1066

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 8:08 am

Amb molt de gust, Sisu!  Wink



En escriure "Climax steam engine" a Google, vaig trobar això:


https://youtu.be/gv4UkKGmuG4

Us hauria d'agradar!



I aquesta és la foto del meu llibre! Ja no es permet el dubte!


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 34_vic10
victorianweb.org



Altres fotos:


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Images12
zimo-sound.ch


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 22tsqt10
www.geocities.ws



Model de vapor viu.


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Genera10
model-shop.net


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Motora10
model-shop.net


Amicalment,


Christophe

A Olot, TramBlau, lluis7 y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 10:05 am

Gràcies per les imatges ok
Tornar a dalt Ir abajo
RailwayManiac
Trenjardinaire Plus
RailwayManiac


Ubicació : Sallanches (Haute-Savoie France)
Edat : 57
Data d'inscripció : 07/11/2021
Nombre de missatges : 1066

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 11:22 am

Cap problema, Sisu!  Wink


De totes les diferents famílies de locomotores de vapor engranades, les més famoses són: Shay, Climax i Heisler.


Locomotora Shay :


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Steam_10
fr.wikipedia.org


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Classc10
fr.wikipedia.org


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Dixian10
fr.wikipedia.org


Com que els cilindres només estan al costat dret, la caldera de Shay està està descentrada a l'esquerra :


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Dixian11
en.wikipedia.org




La imatge clàssica d'una locomotora Climax:

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Fruit_10
fr.wikipedia.org



Locomotora Heisler :

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Rcbt_t10
fr.wikipedia.org


Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Tuolum10
fr.wikipedia.org


A les Heisler, els eixos estan connectats per bieles.


Amicalment,

Christophe

A TramBlau, MALLET73 y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33126

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDl Maig 29, 2023 5:06 pm

Sisu escrigué:
MALLET73 escrigué:
Moltes gràcies per les imatges....Com m'agradaria veure-la tornar circular aquesta màquina amb una bona composició de vagons de troncs!!!
Salutacions
mallet73
La veritat Carles és que aquesta màquina ha circulat molt poc i mira que m'agrada. No crec que sigui apte per estirar gaire pes si hi ha rampes una mica fortes perquè només té un motor.
Però m'encanta i és la primera peça motoritzada que vaig fer.
super12

És que encara ho he de tornar a dir?!?!?!?!
Els FFCC de La Terrassa estan a la vostra disposició!!

riuuu

lluis7 escrigué:
... PS: en quan a Durkik, crec que la menció es per la Durkik Engineering Co., de NY que va ser el fabricant de les primeres Heisler cap allà el 1892, tot i que el disseny i la patent eren del propi Charles Heisler

Dons vaja! per tenir els coneixements ferroviaris a sota zero, menuda aportació!! Very Happy

lluis7 escrigué:
riuuu riuuu jo ja no se viure sense el google maps ni la wikipedia !!!
ooopssss ni sense Trenscat, es clar !!!!

Per cert, algú sap si TRENS,CAT surt a la wikipedia?  Very Happy

o  0  o

Trobo molt interessant aquesta discussió que teniu per a determinar si el model Climax d'en Sisu és una Climax o és una Heisler, o potser una Shay.

Jo voldria aportar el meu granet de sorra: si bé tothom ho sap, no s'ha dit encara en aquest fil (em penso), però un factor important per a determinar el tipus de màquina, més potser que la posició dels cilindres en vers la maquinària, és la transmissió entre els cilindres i les rodes. Així, doncs veiem que hi ha bàsicament tres sistemes ben diferenciats entre ells (corregiu-me si no vaig be, si us plau):

Climax: Transmissió per cardam central que engrana amb tots (?) els eixos, a partir d'un cigonyal que potser perpendicular (o no) a l'eix de la cardam. Els cilindres són disposats en paral·lel entre ells.

Heisler: Transmissió per cardam central, que engrana amb els eixos interns, que estan acoblats als altres mitjançant bieles, a partir d'un cigonyal situat a l'eix d'aquesta. Els cilindres són disposats en "V".

Shay: potser el sistema més conegut pera tothom, consta d'una transmissió per cardam elàstic exterior, que engrana amb tots els eixos. Els cilindres són disposats en bloc.

Això potser encara clarifiqui alguna cosa més, espero.

Very Happy

A MALLET73 y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitimeDt Maig 30, 2023 2:44 am

RailwayManiac escrigué:
Gran foto, Sisu! Graciès !


Sense ser la mateixa, aquesta locomotora s'assembla força a la il·lustrada al llibre de què parlava.

Això és, sens dubte, un clímax!


Amicalment,

Christophe

Bé , ja ho veig els pistons son en paral·lel i no en V, d'acord super12 super12 super12 super12

Perdoneu, però ja sé que soc un marrà i no paro fins que ho veig clar, perdó Christofe, tot plegat ha servit per treure a la llum un munt d'informació que d'altra manera no hauria sortit.

i que ha servit per completar la carpeta de la CLIMAX d'en Sisu super12 super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)   Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres) - Página 8 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Projecte construcció locomotora Climax (Tallers dels Aspres)
Tornar a dalt 
Pàgina 8 de 8Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 Temas similares
-
» Projecte construcció locomotora BB400 del CFD (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció locomotora Batignolles (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció furgó K53/54 (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció Cotxe num. 23 Núria (Tallers dels Aspres)
» Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: