| Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) | |
|
+9QUIM Sisu ostman manolo0101 jaume peps Antic mak(baixa volunt) TramBlau Olot 13 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dl Ago 13, 2012 8:31 am | |
| Entre ahir i avui he començat a provar la que per a mi és una nova tècnica per a fer l'arc de la boca del túnel. Pas a pas: Primer vaig prendre una llosa de pedra vermella i hi vaig dibuixar l'arc de més a prop. Després d'haver tallat separant la part que conté l'arc de la resta de la llosa, començo a rebaixar la corba interior de l'arc finalment el buidat arriba a terme i el material sobrant es despren L'arc queda amb un tall molt tosc. cal afinar amb la mola però la mola te un límit, i cal acabar el treball amb una mica de paper de vidre ja tenim la primera part. La corba interior de l'arc és acabada Segona part: la corba exterior. Començo a tallar el material sobrant Les dues corbes de l'arc ja són acabades. El resultat és una peça en forma de U Finalment he tallat la U en diverses peces que formaran l'arc De moment, sembla que vaig per bon camí. Veurem el resultat final
Editat per darrera vegada per Olot el Dv Ago 04, 2017 6:31 pm, editat 8 cops en total | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dl Ago 13, 2012 8:47 am | |
| Tot ho has tallat amb la mola? Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33795
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dl Ago 13, 2012 8:49 am | |
| Absolutament tot.
L'únic que no he fet amb la mola, és el afinat amb paper de vidre. | |
|
| |
Antic mak(baixa volunt) Trenjardinaire
Ubicació : -- Edat : 72 Data d'inscripció : 03/08/2011 Nombre de missatges : 227
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dl Ago 13, 2012 9:20 am | |
| Et felicito Amadeu, jo vaig voler fer una semblant també amb la mola, però ho deixi per impossible, em trencava la pedra que no ho hera, mes bé llosa de formigó comercial, però la boca està pendent de realitzar i m'has donat una idea . Aquesta terminació de les peces t'ha quedat de Mestre picapedrer. Mak.Saludos. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dl Ago 13, 2012 9:25 am | |
| Gràcies Xabier. Ets molt amable. Aquesta vegada utilitzo una tècnica completament nova per a mi, que m'ha inspirat una magnífica web (DRAH SERVIS SRO) de la que ja varem parlar aquí: https://trenscat.forosactivos.net/t394-drah-servis-sroFins ara jo utilitzava una altra tècnica que també et pot ser interessant. La podràs veure en les primeres pàgines del meu fil sobre els ferrocarrils de la terrassa. I en el intent que tu vares fer, potser s'et trencava la pedra per que no era el tipus de pedra adequada. Aquesta que utilitzo jo és molt dura. | |
|
| |
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dl Ago 13, 2012 9:58 am | |
| | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dl Ago 13, 2012 4:54 pm | |
| Es un mode curios i arriscat de fer mitja volta de tunel. Felicitats, tu ho has dit: el material es massa dur pero alhora no fragil. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dt Ago 14, 2012 9:50 am | |
| Gràcies per els vostres comentaris. En quant a tot el que he explicat, encara no he decidit si hi posaré clau de volta o no. De fet m'agraden els túnels amb clau, però també n'hi ha que no en tenen. Per tant, seria correcte tan posar-n'hi com no posar-n'hi. He previst el necessari per a posar-la, ja que només caldria fer una mica d'espai al zenit de la boca desplaçant les peces de cada costat. Per això les he fet en nombre parell, i per això també he fet més llargues les peces de la base (assenyalades amb fletxes vermelles), per si les haig de tallar per a compensar aquest desplaçament. Exemple d'un túnel de la línia de Vic (precisament en el que m'he inspirat com a model) sense clau de volta Com podeu veure, el túnel real és fet amb la mateixa pedra de Figueró que utilitzo per la meva reproducció, ja que a la seva construcció el 1875 ja s'abastien de la mateixa pedrera de la que procedeix la meva pedra. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dt Ago 14, 2012 9:54 am | |
| | |
|
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12352
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dt Ago 14, 2012 10:01 am | |
| Faras la resta de la boca del túnel en pedra?
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dt Ago 14, 2012 10:03 am | |
| Això espero, Pere. | |
|
| |
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 6:39 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 7:54 am | |
| Pols i soroll, Manolo. Molta pols i molt soroll. Però qui vol alguna cosa, alguna cosa l'hi costa. Continuem amb algunes fotos d'avui. De mica en mica, les peces van prenent forma També ha aparegut un motlle per a poder encimentar tot el conjunt Plantejament de totes les peces que he pogut fer avui De més a prop | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 8:06 am | |
| Ah, al final si que poso clau de volta !! Hi queda prou be. | |
|
| |
| |
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 8:31 am | |
| M'ho sembla a mi, però està tort... La part de dalt no és plana.... | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 8:52 am | |
| - TramBlau escrigué:
- ...Aquesta és la part interior, la qual queda agafada pel ciment?...
No, Pere; he canviat de sistema. Aquest serà el cantó vist. - ostman escrigué:
- M'ho sembla a mi, però està tort... La part de dalt no és plana....
Possiblement. De moment les peces només estan plantejades, sense fixar. O sigui que com que tot es belluga, és difícil guardar la rectitud de les peces. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 9:04 am | |
| Amb les talperes he vist que si tot l'encofrat va agafat amb cargols i busques que l'ordre permeti ja a les dues hores treure la primera fusta l'assecat és molt més ràpid en anar quedant a l'aire el ciment, al pal no he pogut aplicar aquest sistema, o no he sabut, te'ls has plantejat tu?
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 9:14 am | |
| No, Pere. Aquest sistema no precisa encofrat. Les peces s'enganxaran entre elles una a una amb ciment cola, i prou.
El motllo només és per a guardar la forma de l'arc i dels baixants. També és una estructura sòlida a on fer el muntatge-encolat de les peces i el seu trasllat fins al lloc a on ha de ser enclavat. | |
|
| |
manolo0101 Trenjardinaire
Ubicació : Lliçà d'Amunt Edat : 55 Data d'inscripció : 16/09/2009 Nombre de missatges : 285
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 11:14 am | |
| | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dc Ago 15, 2012 4:34 pm | |
| Una preciosa entrada pel tunel. Felicitats. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| |
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dj Ago 16, 2012 2:47 am | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dj Ago 16, 2012 3:59 am | |
| Suposo que has sentit l´expressió de "tenir més moral que l´Alcoià", que és el que tens tu amb els teus projectes. Em trec el barret per la capacitat que tens de buscar la perfecció...i la paciència i moral alta, és clar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) Dj Ago 16, 2012 4:02 am | |
| No coneixia l'expressió. No tinc família a Alcoi. Ser perfeccionista no sempre és una virtut, dons estic condemnat a fer les coses amb el màxim esforç, sota pena de que no em satisfacin prou. N'hi ha que es conformen amb menys i acaben abans. No hi puc fer més. | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) | |
| |
|
| |
| Construcció d'una boca de tunel de pedra (vermella)-(FFCC de la Terrassa) | |
|