El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Lira Dc Ago 01, 2012 9:27 am
Fa un temps vaig iniciar aquesta lira, com fa molta calor m'esta costant treballar a la mina i he decidit acabar la lira. Aquesta tarda he estat amb Amadeu mirant el funcionament de la lira, tenia el dubte de si en arribar al finl de línia, la lira girava com un trole, després de mirar molta informació, no girava com els controls. Demà prepararé la base per subjectar-la i on posar els amortidors
A veure si la setmana que ve queda acabada
Pere
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Lira Dc Ago 01, 2012 9:40 am
Joelgb Jardinaire
Ubicació : Albal Valencia Edat : 42 Data d'inscripció : 20/06/2012 Nombre de missatges : 91
Assumpte: Re: Lira Dc Ago 01, 2012 1:03 pm
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Lira Dc Ago 01, 2012 6:02 pm
Genial. M'agradaria expliquis com trobes les molles i les rodetes pel trole. O si es construccio artesana total. Veure lira i trole muntats a un tramvia ha d'esser impresionant.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Lira Dj Ago 02, 2012 3:07 am
Molt bon treball. La lira és esplèndida, encara més si un la te a la mà que no pas si la veu en foto.
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Lira Dj Ago 02, 2012 7:44 am
jaume escrigué:
Genial. M'agradaria expliquis com trobes les molles i les rodetes pel trole. O si es construccio artesana total. Veure lira i trole muntats a un tramvia ha d'esser impresionant.
Aquestes sol les peces per muntar el trole. Les he muntat en forma d'arbre per fer un sol motlle, surt més barat i tens totes les peces juntes. Encara els falten uns petits retocs però bàsicament ja estan acabades. Per fer aquestes peces, primer vaig fer un trole sense entrar en detalls, l'important és que funcionés com en la realitat, ara el que he fet són les peces basant-me en les fotografies que tinc del tramvia Blau. Les he anat substituint i comprovant que seguia funcionant. Les altres peces són tub de 3mm., vareta de 2 mm., moll de 3 mm., la roda, tornilleria d'1 mm. i 2 mm.
Aquests tres motlles són en total 7 peces corresponents a un dels models de trole.
I així és com es veu ja col·locat en un tramvia
En aquest vídeo ensenyo com va ser la construcció del Tramvia Blau de OCCRE
Com pots veure és un tròlei que ja m'he estandarditzat
Pere
TramBlau Mestre tramviaire
Molt agrait. Sento no haber llegit l'altre fil on realment parles del que he preguntat.
peps Trenjardinaire Plus
Ubicació : vic Edat : 57 Data d'inscripció : 04/02/2009 Nombre de missatges : 1720
Assumpte: Re: Lira Dj Ago 02, 2012 7:40 pm
felicitats
es genial "que visca la paciencia"
salutacions
PEP
Assumpte: Re: Lira Dv Ago 03, 2012 6:26 am
Seguint amb la lira, ja està funcional, tot i que encara treballare més en ella per donar-li un aire més realista
Amb perfil en "H" de 4 x 4 mm. he construït la base soldant amb espanyols en els extrems. La molla és de 2 mm. de diàmetre interior. i l'eix on vascula la lira és vareta de 3 mm, de llautó A veure que millores li puc fer
Pere
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
Assumpte: Re: Lira Dv Ago 03, 2012 6:48 am
Suposo que preparar per posar els ailladors i els seus cables que van cap el sostre.
Assumpte: Re: Lira Dv Ago 03, 2012 7:55 am
jaume escrigué:
Suposo que preparar per posar els ailladors i els seus cables que van cap el sostre.
Ara ja es queda com està, no sé on anirà col·locada i els aïllants i fixacions dependran del vehicle, el cablejat perquè no destorbi en el muntatge no ho poso tampoc, Doncs bé, uns retocs en la subjecció de les molles, en l'eix li he fet filada i li he posat dos embras i ja està
Presentada en un vehicle, fa paxoca
Pere
Assumpte: Re: Lira Dv Ago 03, 2012 8:12 am
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793