El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Dt Jun 06, 2023 7:19 pm
Tranquil Joan cap problema ho entenc, com l'organització em demana amb temps l'espai i els participants; ja tinc el dibuix fet i entrem justets a les mides que em va donar...
Participants definitus amb moduls
Francesc (castell i corbes?) Lluis7 (St LOuis) Tramblau (estació i bosc) Olot (corbes) Marcel (amb el modul cremallera) Mallet73 (bucles) Mikado(Tecnics i estacions d'aturada)
Salutacions
mallet73
A lluis7 li agrada aquesta publicació.
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Dv Jun 09, 2023 10:35 am
Seguint amb la tasca començada a Martotren agrairia anéssiu manifestant les vostres intencions pel que fa a portar composicions per circular. Donada la longitud del circuit que en Carles ha pogut projectar -segons disponibilitats d'espai- no crec que poguem fer circular ensems més de dues composicions.
Les composicions han de tenir una coherència temàtica i una concordància entre cotxes, vagons i locomotora. Cadascú -A CASA SEVA- té tot el dret a fer còrrer el que vulgui, però en una exibició de demostració s'han de cuidar els detalls que donen qualitat a l'exhibició. El MOMI-Català està obligat a mantenbir un nivell de qualitat alt; hem de ser exigents amb nosaltres mateixos !!!
Cal recordar una vegada més: doble enganxall, iman a les locomotores, longitud màxima de la composició de 2 m. màxim, els pantògrafs captius, cuidar l'estètica de la composició. Cal considerar que la potència del transformador no és excessiva, per el que es recomanable portar locomotores d'un sol motor.
D'entrada ja tenim: Francesc 4 trens
ANIMEU-VOS !!!
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Dv Jun 09, 2023 6:21 pm
Francesc escrigué:
... Les composicions han de tenir una coherència temàtica i una concordància entre cotxes, vagons i locomotora. Cadascú -A CASA SEVA- té tot el dret a fer còrrer el que vulgui, però en una exibició de demostració s'han de cuidar els detalls que donen qualitat a l'exhibició. El MOMI-Català està obligat a mantenbir un nivell de qualitat alt; hem de ser exigents amb nosaltres mateixos !!! ...
Jo no podria pas estar més d'acord amb aquestes paraules!!
Francesc escrigué:
... Cal recordar una vegada més: doble enganxall...
Cap material hauria de circular sense doble enganxall, ni tan sols vagons de cua, donat que la norma no contempla pas que els vagons de cua puguin portar enganxall simple!
Finalment responc al teu post: Si va bé, pensava portar un grapat de vagons de mercaderies. De màquines, només en duré si en voleu alguna en concret.
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Dv Jun 09, 2023 10:46 pm
Amadeu, en primer lloc sempre que escrivint es fa una cita literal..., ES LITERAL !!! no es pot canviar cap paraula, lletra, ni el format o color del texte. En aquest cas el canvi a color vermell del meu texte es sobrer; jo no l'hi vaig possar i tu no tenies perquè -ni havies de- canviar-lo. Tot i que el tema té la seva impoprtància; gràcies, no calia.
Sobre el tema del doble enganxall estic d'acord amb tu; en el meu circuit -ab initio- sempre el material rodant -locomotores, cotxes i vagons- ha estat equipat amb doble enganxall. Altra qüestió és la COMPOSICIÓ -tren/comboi- que mai tenen ganxo als extrems car un tren és un element "tancat"; amb doble enganxall als extrems podrien acoplar-se de forma accidental i no desoitjada a altres elements rodants, creant problemes. Com a elements tancats hi han models d'automotors que no tenen ni enganxall. Per concretar..., als meus trens no hi trobareu mai doble enganxall als extrems; és el meu criteri i el considedro prou pràctic com per incorporar-lo -és una proposta- a les normes que fem servir al MOMI-Català. PROPOSTA FRANCESC: les composicions no portaran doble enganxall als extrems.
Editat per darrera vegada per Francesc el Dv Jun 30, 2023 9:43 am, editat 1 cop en total
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Dv Jun 09, 2023 10:52 pm
Aportació de material rodant a MontcaTren:
Amadeu: vagons i locomotora/es sense concretar Francesc: 4 trens
ANIMEU-VOS !!!
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Ds Jun 10, 2023 2:09 am
Jo no baixaré material per circular, no vull carregar tant el cotxe, amb el circuit ja n'hi ha prou, vull reduir la càrrega del cotxe fins que faci la nova estació més lleugera
Pere
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Ds Jun 10, 2023 4:46 am
Sobre el tema del doble enganxall estic d'acord amb tu; en el meu circuit -ab initio- sempre el material rodant -locomotores, cotxes i vagons- ha estat equipat amb doble enganxall. Altra qüestió és la COMPOSICIÓ -tren/comboi- que mai tenen ganxo als extrems car un tren és un element "tancat"; amb doble enganxall als extrems podrien acoplar-se de forma accidental i no desoitjada a altres elements rodants, creant problemes. Com a elements tancats hi han models d'automotors que no tenen ni enganxall. Per concretar..., als meus trens no hi trobareu mai doble enganxall als extrems; és el meu criteri i el considedro prou pràctic com per incorporar-lo -és una proposta- a les normes que fem servir al MOMI-Català. PROPOSTA FR ANCESC: les composicions no portaran doble enganxall als extrems. totalment d'acord !!!! i també retirada de la "cubeta" sobretot a la part davantera de les locomotores que sembla un "lavabo".
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Ds Jun 10, 2023 5:13 am
Animat estic, Francesc fins i tot entusiasmat, amb aquesta nova trobada del MOMI
Amadeu: vagons i locomotora/es sense concretar Francesc: 4 trens Lluis: 1 tren (més la Climax, per la que necessitaré dels vostres consells de manteniment)
Saluts.
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Ds Jun 10, 2023 5:35 am
La "palangana" LGB té molts detractors des del punt de vista estètic. Sortosament pot ser substituïda per enganxall Kuplix:
que és molt més estret -gairebé la meitat- que l'esmentada "palangana"
Cal recordar que en Gerard Comella -Gecomodel- equipaba els seus cotxes, vagons i locomotores amb uns enganxalls de forma i mida molt similar als Kuplix; quedaven molt dissimulats.
Els enganalls Kuplix es troben facilment per internet. Possats al començament -al davant de la locomotora- i al final de la composició l'estètica, sens dubte, queda millorada.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Ds Jun 10, 2023 8:31 am
Francesc escrigué:
Amadeu, en primer lloc sempre que escrivint es fa una cita literal..., ES LITERAL !!! no es pot canviar cap paraula, lletra, ni el format o color del texte. En aquest cas el canvi a color vermell del meu texte es sobrer; jo no l'hi vaig possar i tu no tenies perquè -ni havies de- canviar-lo. Tot i que el tema té la seva impoprtància; gràcies, no calia...
Home, no t'enfadis, Francesc, que no he canviat el text i és literal, tal com tu l'has escrit. Només he marcat en vermell les paraules que considerava més oportunes!
Valga'm Déu! I això que només deia que no puc estar més d'acord amb les teves paraules!!
Francesc escrigué:
... un tren és un element "tancat"; amb doble enganxall als extrems podrien acoplar-se de forma accidental i no desoitjada a altres elements rodants...
I per què no li suprimeixes l'enganxall als vagons extrems? d'aquesta manera no tindries mai cap acoblament accidental ni indesitjat en els teus trens tancats.
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Ds Jun 10, 2023 10:18 pm
En Amadeu escrigué: "I per què no li suprimeixes l'enganxall als vagons extrems? d'aquesta manera no tindries mai cap acoblament accidental ni indesitjat en els teus trens tancats."
Aquesta possibilitat ja l'havia pensada fa temps, però no és operativa car tenim una gran varietat de topalls, i lamentablement el més exacte -en alçada- és la "palangana". El topall va a la topera, solidària amb tot el xassís. La "palangana" és solidària amb el bogi i funcionalment actua com un bon topall; si bé es pot reduïr en tamany.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Dg Jun 11, 2023 11:27 pm
Jo volia portar un vaixell però aquest cop no podrà ser per que en Borja no vindrà...
Salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: II MONTCATREN, Montcada i Reixac 1-2 de luliol 2023 Dj Jun 15, 2023 5:07 pm
Jo crec que hauríem de canviar el títol del tema, donat que ni al poster publicitari ni enlloc veig cap referència a que sigui una trobada de "escales grans", a demés de que em sembla que la única escala gran que hi participa serem nosaltres...