El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Unitat 213 de FGC em H0m Dj Des 01, 2022 9:33 pm
Fa un temps, vaig trobar un 3D per descarregar d'una unitat 213 de FGC.
Pensant que hi havia mitja feina feta, vaig imprimir unes proves, però tot i que les formes eren prou bones, no m'anava bé com era per dins, de cara al muntatge de xassís, interior i mecànica.
El problema més gran que m'estic trobant és de deformacions després d'imprimir, ja que són carcasses primes.
L'aspecte, com he dit, era bo.
Un altre problema és la longitud de les peces, que la impressora no admet, per tant, ha tocat partir-ho, fent uns encaixos perquè quedi alineat a l'hora d'enganxar.
Per solucionar les deformacions, ja fa un temps que he trobat que la millor forma és dissenyar les peces amb encaixos de muntatge, i és per això que vaig optar per redibuixar, afegint tots aquests aspectes tècnics, així com obertures per als llums o encaixos per als vidres.
El bastidor allotja el motor al mig, amb una transmissió per cardants. Els bogis són comercials.
El muntatge de carrosseria i xassís és a pressió, amb un sistema que centra la peces i les deixa clipades.
Per unir els tres vagons de la unitat, he fet un sistema similar al del Talgo d'Ibertren, amb l'intercomunicador agafat a banda i banda amb uns clips, que permeten el gir i certa flexibilitat per a canvis de rasant.
Aprofitant la capacitat de detall de la impressora, he fet els bogis tan acurats com he pogut, així com l'enganxall.
Amb tot això, després de setmanes de feina, a dia d'avui ja gairebé el tinc muntat, pendent d'uns ajustos mecànics, i ja podré començar amb la pintura.
Per últim, un vídeo amb moviment. El soroll que se sent és el cardant, que va quedar una mica tort i en girar, pica l'allotjament dins el xassís. Quan el faci nou, hauria de funcionar en silenci.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Unitat 213 de FGC em H0m Dl Mar 13, 2023 9:10 pm
Olot escrigué:
Que no, home! que per què fos a escala G haurien de ser 22'5 !!
mallet73
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Unitat 213 de FGC em H0m Dt Mar 14, 2023 4:59 am
Els arxius son els mateixos que ha fet servir en Joan?
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Unitat 213 de FGC em H0m Dt Mar 14, 2023 7:51 am
Sí, ben bé ho sembla, tot i que jo, després de la primera impressió, vaig redibuixar-lo per a poder fer-hi detalls i treballar els encaixos amb el xassís, interiors, etc.