El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Una altra drasina Dv Gen 14, 2011 9:59 am
Ja està acabada de moment la drasina, encara li falta un vagó però com estic massa embolicat amb el 2 º tramvia de Baiona haurà d'esperar a que disposi d'una estona per fer-ho. Les eines, no és perquè les hagi fet jo. però m'han quedat fantàstiques
Pere
Avet Blau Jardinaire
Ubicació : Vic, Osona Edat : 50 Data d'inscripció : 10/11/2010 Nombre de missatges : 57
Assumpte: Re: Una altra drasina Ds Gen 15, 2011 2:19 am
Les eines són increibles, i vient la drasina circulant t'he de dir que la trobo fantàstica. Ara per fantàstica, la prestatgeria amb aquestes 4 magnífiques peces. Moltes felicitats.
Jordi
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Una altra drasina Ds Gen 15, 2011 2:51 am
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Una altra drasina Dt Mar 15, 2011 8:26 am
Si Amadeu, falten alguns detalls però crec que quedarà bé Demà posare fotos, avui s'està assecant la pintura de les peces que faltan Aquesta drasina i l'altra que vaig fer, les portés a Molins de Rei
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
Assumpte: Re: Una altra drasina Dt Mar 15, 2011 9:47 am
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Una altra drasina Ds Ago 25, 2012 11:14 pm
Preguntes per en Tramblau:
- Veig que fas servir dos sistemes per muntar les rodes al xasís, de vegades amb les rodes per dins i de vegades per fora, per què?. Entenc que les rodes es poden desmuntar per poder fer el que fas.
- Quan coloques l´eix de les rodes a través de les peces dellautó del xassís, suposo que hi ha un fregament al circular. Si hi ha molt de pes, això no dificulta que girin bé les rodes?.
- Quin gruix de planxa de llautó aconselles per el bastidor i les altres parts del vehicle (tipus dresina)?.
Merci.
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: Una altra drasina Dg Ago 26, 2012 5:51 am
Sisu escrigué:
Preguntes per en Tramblau:
- Veig que fas servir dos sistemes per muntar les rodes al xasís, de vegades amb les rodes per dins i de vegades per fora, per què?. Entenc que les rodes es poden desmuntar per poder fer el que fas.
Si les rodes es poden desmuntar. Qui posi les rodes per dins o per fora depèn de la grandària de la drasina, si li deixo més vol lateral la subjecte per fora i si la faig més ajustada la subjecte per dins i cortanto part dels eixos perquè no sobresurtin, com veus depèn del que reprodueixis és qui et marca com fer-ho
- Quan coloques l´eix de les rodes a través de les peces dellautó del xassís, suposo que hi ha un fregament al circular. Si hi ha molt de pes, això no dificulta que girin bé les rodes?.
El forat de l'eix ho faig amb una broca de la mateixa mida que l'eix, l'important és que quedin ben encarats en quedar muntats els eixos, el fregament és inapreciable, A les drasinas cal posar pes, jo els poso plom fins que veig que se subjecta bé a la via i no patina, plom que si mires a les fotos es veu a la part de sota entre les rodes
- Quin gruix de planxa de llautó aconselles per el bastidor i les altres parts del vehicle (tipus dresina)?.
Jo per al chais utilitzar passamans de 8 x 2 mm. i amb un cargol de 3 mm. pels extrems per unir-los i ajustarlor. Per la resta la planxa que poso és de 0,3 mm.
Merci.
El més important és que experimentis al principi, trauràs més coses segons el que vulguis fer, comptant que segueixis preguntant i que informes dels teus avenços, entre tots anem aprenent i avançant.
Pere
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
Assumpte: Re: Una altra drasina Dg Ago 26, 2012 5:56 am
Gràcies Pere, us agraeixo molt l´ajuda. Ara tot són dubtes, suposo que de mica en mica aniré trobant respostes. Quan hagi fet alguna cosa us en faré cinc cèntims. Encara falta, de moment penso com fer-ho.
Tal com he dit, per practicar, vull fer una dresina sense motoritzar, després ja ens complicarem més la vida. Una altra cosa, per als enganxalls LGB (que veig que tu no utilitzes), com se sap a la mida (de sortida i alçada) que cal posar-los?.
Jo segueixo preguntant.......
TramBlau Mestre tramviaire
Assumpte: Re: Una altra drasina Dg Ago 26, 2012 6:15 am
Sisu escrigué:
Una altra cosa, per als enganxalls LGB (que veig que tu no utilitzes), com se sap a la mida (de sortida i alçada) que cal posar-los?.
Jo segueixo preguntant.......
Crec que la millor manera serà prenent les mesures d'un vagó, és el més fàcil. La drasina és una construcció fàcil on veus com pots fer per posar els contactes de corrent i les fixacions per al motor, tipus de cargols a utilitzar, com fer per subjectar la carrosseria, etc. després ja be la construcció d'aquesta carrosseria.
Pere
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Una altra drasina Dg Ago 26, 2012 6:20 am