El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Sembla que és un motor a imatge i semblança dels motors estàndard de LGB, però el moviment és lent. No semblen pas talonables. El preu és car. Tot i així els trobo força interessants i n'he comprat algun per a fer proves.
Potser és que no sóc gaire modern, però tinc l'impressió de que no anem pas gaire bé.
Aquests són els motors:
De moment puc constatar que són d'imatge semblant als de LGB, però tenint-los a les mans semblaria que hagin de ser més febles. Queda per a veure si funcionaran molt de temps a l'exterior.
Quan pugui llegiré les instruccions, els desmuntaré i els provaré.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Motor de canvi d'agulles lent "com els de LGB" de MD.Electronics Dv Jun 10, 2022 6:33 am
..segur que van... però el càstig de estar a l'exterior és dur..i LGB ja els te més que verificats...
Com deia el meu pare en el preu està la clau...
Esperem notícies..
Salutacions
Mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Motor de canvi d'agulles lent "com els de LGB" de MD.Electronics Dv Jun 24, 2022 10:43 am
Primer pas per a les proves dels motors de les agulles: desmuntatge per a inspecció ocular (altrament coneguda com a inspecció visual, o com a cop d'ull):
El primer que no m'ha agradat del motor és que porta uns cargols de Allen, d'una mida que pràcticament ningú té, quina cosa ha sigut un impediment per a poder obrir-lo.
Finalment l'he pogut desmuntar gràcies a tenir un tornavís en miniatura (dels que serveixen per a treure o collar cargols de les ulleres).
Solventat aquest primer entrebanc, he estat sorprès (aquest cop de manera positiva) per a la pulcritud i senzillesa del mecanisme.
Aquí en veiem el motor i la seva reducció:
Aquí, a demés de veure la reducció complerta, també veiem l'engranatge (de plastic) i la cremallera que l'engrana. Aquesta última ha estat retirada del seu lloc fi d'obtenir visibilitat per a veure i fer-ne la foto:
En les dues fotos que segueixen s'hi pot veure el circuit imprès que dóna subministrament al motor del canvi:
Aquí podem veure el conjunt de tot l'equip. L'imatge ens ofereix una idea de com s'allotja el motor:
Aquesta imatge, semblant a l'anterior, em fa pensar que l'impermeabilització del motor podria ser bona...
A TramBlau y a Shay Els hi agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: Motor de canvi d'agulles lent "com els de LGB" de MD.Electronics Ds Jun 25, 2022 4:04 am
La meva opinio es que per circuits interiors poden ser molt realistes i la seva concepcio es prou intere sant . Ara be , per exteriors nomes veien la falta de hermeticitat els hi auguro molt poc exit , Mireu , fa 40 anys que tinc motors d agulla LGB al exterior , i tot i que son bastan hermetics , periodicament , posem 3 o 4 anys , els desmonto per fer una acurada neteja dels elements interiors , que no son gaires , Donçs veien la cascada de pinyons d aquestes caixes penso que en poc temps estaran plenes de bruticia i quedaran clavades , Es una opinio de qui a patit molts anys , per el manteniment d un circuit al exterior
Alexandre
A Olot li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Motor de canvi d'agulles lent "com els de LGB" de MD.Electronics Ds Jun 25, 2022 6:41 pm
Sóc de la mateixa opinió que tu, Alexandre.
No obstant en provaré alguna a fora, a veure com respon i quin resultat dóna. Abans d'això, però, potser contactaré al constructor i li demanaré què en pensa.