El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Bloc motor Dv Set 12, 2014 11:10 am
Després d'unes setmanes de no estar molt bé, avui he iniciat la construcció d'una motorizacion que pretenc estandarditzar per poder utilitzar en diferents construccions tramviàries i de drasinas
Aquest és l'original que estic preparant, en principi anava a fer-ho per llautó en microfucion, però provaré a fer-ho amb resina fent-unes modificacions per tapar una mica els engranatges.
Bàsicament ja està acabat i amb un excel · lent funcionament, la intenció en fer-ho de resina és instal lar les preses de corrent i resta d'instal lació elèctrica amb el mínim de cablejat
Pere
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Bloc motor Dv Set 12, 2014 12:03 pm
Em sembla molt bé!
Quins eixos fas servir? Motors o de vagó amb l'engranatge afegit?
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
Assumpte: Re: Bloc motor Dv Set 12, 2014 2:24 pm
Interessant solució. Segueixo de prop!
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Bloc motor Dv Set 12, 2014 5:13 pm
Interessant...
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Bloc motor Dv Set 12, 2014 9:35 pm
Són rodes de vagons amb radis, l'engranatge li he ampliat el pas fins arribar als 2,7 amb una "fresas" conica perquè agafés bé en l'eix. Les "fresas" conicas t'ajuden a no desviar l'eix del pas.
Pere
Assumpte: Re: Bloc motor Ds Set 13, 2014 7:38 am
Els eixos amb rodes són ref. 67320 de LGB
La carcassa principal ja ho he deixat a punt per fer la setmana que be el motlle en resina
l'espai per als preses de corrent ja queda incorporada a l'estructura, he augmentat el gruix de les parets perquè sigui més resistent, igual que deixo espai per poder cargolar dues tapes que cobriran l'interior de brutícies
Pere
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 14, 2014 8:50 am
Aquest és un bloc motor que estic preparant per als tramvies, estic mirant de com transladar a l'altre eix tracció. Aquestes fotos són del principi del muntatge, avui ja ha funcionat i molt millor del que crei que funcionària en ser l'original de fusta. Per fer les còpies en resina he vist que no és important el material en què es fa l'original. La instalacion electrica estarà incrustada a la resina per eliminar problemes. Al centre entre rodes estarà el patí imitant el dels tramvies, aquesta patí ja el tinc en microfusió però ho he de modificar perquè imiti el funcionament del block motor de LGB
Pere
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 14, 2014 10:39 am
Molt interessant, cal seguir-ho amb molta atenció.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 14, 2014 11:01 am
El tema de portar la tracció a l'altre eix era una cosa que també em preocupava... en el meu cas, en ser una unitat grossa o locomotores amb cert poder de tracció, he optat per posar un motor a cadascun dels eixos, però en un cas així, potser caldria mirar algun tipus de corretja, tipus els que s'utilitzen en slot. L'altra és buscar motors amb doble sortida d'eix, però ja anem als de LGB, ja que no és massa habitual... aleshores, els preus ja es disparen.
Has previst algun tipus de rodament? O rodarà directe en la resina? Pensa que la resina pot tenir desgast, més que el plàstic.
Assumpte: Re: Bloc motor Dl Set 15, 2014 12:36 am
Mitjans escrigué:
El tema de portar la tracció a l'altre eix era una cosa que també em preocupava... en el meu cas, en ser una unitat grossa o locomotores amb cert poder de tracció, he optat per posar un motor a cadascun dels eixos, però en un cas així, potser caldria mirar algun tipus de corretja, tipus els que s'utilitzen en slot. L'altra és buscar motors amb doble sortida d'eix, però ja anem als de LGB, ja que no és massa habitual... aleshores, els preus ja es disparen.
Has previst algun tipus de rodament? O rodarà directe en la resina? Pensa que la resina pot tenir desgast, més que el plàstic.
El tema de la tracció és el més delicat, com serà per als tramvies i no necessito massa potència, ja veurem com ho soluciono o ho deixo així.
Els rodament es veuen a la foto, són tubs de llautó, a la foto estan desplaçat del seu lloc, tot el que doni voltes tindrà rodaments de llautó
Pere
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 21, 2014 7:26 am
Avui he deixat a punt els dos blocs de motor, ahir ja vaig preparar una part del bloc i avui la resta
Pere
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 21, 2014 8:56 am
Ostres. Fas servir fitxes de Lego com a motlle?
Fins aviat, Ignasi.
Assumpte: Re: Bloc motor Ds Set 27, 2014 8:48 am
Avui he fet les primeres proves amb tot el bloc motor muntat i preses de corrent ja posades, li he tret la tapa perquè es pugui veure el seu funcionament i la seva distribució per dins.
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Bloc motor Ds Set 27, 2014 10:46 pm
Intentaré que surti alguna cosa bona Amadeu, falta el patí que hi haurà entre les rodes que també serà presa de corrent. De la instalacion electrica no estic satisfet i mirare de buscar altres possibilitats
Pere
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 28, 2014 7:10 am
Avui he provat amb càrrega el seu funcionament i veig que per al que jo volia és perfecte, en el video he posat les explicacions
L'altra motorització que en principi és més senzilla, desisteixo de fer-la en resina, no acaba de funcionar, mirare de deixar-la preparada per reproduir en un altre material
Pere
josepmaria Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 78 Data d'inscripció : 17/09/2012 Nombre de missatges : 1844
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 28, 2014 9:54 am
Molt bé.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 28, 2014 11:11 am
Molt bé! Poc a poc i bona lletra. Ja comença a tenir bona forma. En quant al tema elèctric, mentre funcioni, tampoc és crític.
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 28, 2014 5:37 pm
La regleta a dins de la caixa et pren molt d'espai. Un sistema per a suprimir-la seria soldar els cables i aïllar-los amb un tub tèrmic. Queda curiós i elegant.
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 28, 2014 8:13 pm
Mitjans escrigué:
Per cert, no havia vist l'últim video, el fas anar lent o és la velocitat a la que pot anar? Imagino que una mica més sí que deu poder córrer, no?
Es veu en el trafo que va gairebé a mitja marxa, pot anar a una mica més del doble de velocitat. Per a mi és la velocitat ideal
Olot escrigué:
La regleta a dins de la caixa et pren molt d'espai. Un sistema per a suprimir-la seria soldar els cables i aïllar-los amb un tub tèrmic. Queda curiós i elegant.
Ja ho vaig soldar tot al principi, però després em costa de desmuntar per seguir fent proves, la regleta és provicional fins que trobi alguna cosa millor
Pere
flyfabio (†) Jardinaire
Ubicació : §Novara - Itàlia Edat : 57 Data d'inscripció : 20/08/2013 Nombre de missatges : 90
Assumpte: Re: Bloc motor Dg Set 28, 2014 11:31 pm
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Bloc motor Dl Set 29, 2014 5:55 am
Assumpte: Re: Bloc motor Dl Set 29, 2014 8:57 am
Hola Pere i tots els demés.
Bons progressos, probes i més probes fina a trobar el millor format.
En referència a la regleta hi ha una pins endollables que van soldats als cables i ocupen molt poc espai.
Fins aviat, Ignasi
Assumpte: Re: Bloc motor Dl Set 29, 2014 10:00 am
ignasibaga escrigué:
Hola Pere i tots els demés.
Bons progressos, probes i més probes fina a trobar el millor format.
En referència a la regleta hi ha una pins endollables que van soldats als cables i ocupen molt poc espai.