Modificació d'un pantògraf lgb
Hola de nou,
Estic començant un nou projecte i com sempre començo la casa per la teulada
Necessito fer algunes modificacions en el pantògraf original, perquè sigui el més semblant al que porta la màquina on anirà destinat.
Cal fer un parell de modificacions:
-Un gran defecte que tenen els pantògrafs quan els desplegues sense catenària és que desproporcionen la màquina i visualment queden lletjos.
En alguna ocasió he pogut llegir que una solució ràpida és posar un fil de pescar, tot i no descartar-la. Hi ha una opció millor.
En Joan Millet em va explicar una alternativa que comparteixo amb vosaltres per simple i eficien. Col·locar un tub massís de 2 o 3 mm dins la molla que porten els pantografs, pot ser de llautó, fil ferro... hem de tenir en compta que depenent de l'allargada que posem ens regularà l'alçada del pantògraf, al fer de topall entre els braços del pantògraf.
El podem posar en una sola molla on en les dues que porta de sèrie de LGB.
La següent modificació que he fet i més radical, es modificar les escombretes de contacte amb la catenària, perquè la màquina en qüestió porta dos patinets separats en forma d'antena
.Per d'ur a terme aquesta transformació cal treure els reforços de la part inferior del diamant i tallar el patinet.
A continuació i amb molt compte soldar dues barres de llautó de 2 mm que faran de suport als dos patinets, jo he soldat amb soldador elèctric de 100W.
Per aprofitar els patinets de sèrie, els he soldat aquests a les barres de llautó de 2 mm amb la forma del pantògraf original de la màquina on va destinat.
Podeu veure per ordre cronològic del procés en les fotografies adjuntes.
Espero que us sigui util, salut i vapor
Fédor