El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Grua moll, versió lliure Mikado Dj Des 02, 2021 12:48 am
Bon dia,
Entre digital i analògic, he fet una pausa i he començat la creació d’una grua no he vist que en la nostre escala hi hagi una gran oferta. Aquesta grua esta inspirada en les unificades de Renfe, tot i que he agafat algunes llibertats al no disposar de planós originals i de les mides originals. Les proporcions les he fet a ull en base algunes fotografies, no totes de bona qualitat ni de molt de detall. Aquí us faig arribar la primera entrega del disseny fet en 3d i apunt d’imprimir les primeres peces. La pròxima grua potser haure d’anar a Mora amb cinta mètrica .
Com sempre, salut i vapor
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dj Des 02, 2021 3:06 am
Llastima, home...: segur que en tinc alguna cosa jo. De planos no en recordo, però mai se sap. Ara, de fotos, segur que en tenia.
Ubicació : Barcelona Edat : 54 Data d'inscripció : 02/12/2016 Nombre de missatges : 470
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 03, 2021 12:42 am
Aquest es el model que he començat a imprimir, esteu pregats a posar imatges de millor qualitat per la versió 2 de la grua.
Salut i Vapor
A TOG li agrada aquesta publicació.
mikado Trenjardinaire
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dj Des 09, 2021 2:46 am
Aquí teniu les peces impreses i muntades a lloc. Es una primera impressió i muntatge, no descarto de millorar el model i fer-ne una de nou.
Salut
A Olot, TramBlau, Shay, TOG y a OG22 Els hi agrada aquesta publicació.
tram47 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Aquitaine, França. Edat : 77 Data d'inscripció : 23/01/2009 Nombre de missatges : 2513
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dj Des 09, 2021 4:19 am
ja està molt bé!!!
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dj Des 09, 2021 6:28 am
Caramba, que maca t'ha quedat. Hauries de pensar en comercialitzar-la.
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dj Des 09, 2021 9:11 pm
Molt bé! Això del 3D és genial i tot un món
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 5:15 am
tram47 escrigué:
ja està molt bé!!!
+1
ulises escrigué:
+1
mallet73
dvdtren Trenjardinaire
Ubicació : ARENYS Edat : 56 Data d'inscripció : 23/09/2018 Nombre de missatges : 156
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 5:39 am
MALLET73 escrigué:
tram47 escrigué:
ja està molt bé!!!
+1
ulises escrigué:
+1
[/center]
mallet73
+1
Dvdtren jejejeje avisa si la comercialitzes jejeje
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 6:55 am
Bé, jo tenia una sèrie de fotos del meu arxiu, que vaig fer fa molts anys de la grua que hi havia a l’estació de la Garriga. Aquesta grua en el Seu moment va desaparèixer, i després la vaig veure a Bigues i Riells, en mans privades. És possible que a demés tingui alguna esquema o algun plano. Poso les fotos avui, sense presses perquè com que ja està fet…. M’hagues Agradat que t ajudessin.
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 7:12 am
Olot escrigué:
Llastima, home...: segur que en tinc alguna cosa jo. De planos no en recordo, però mai se sap. Ara, de fotos, segur que en tenia.
Amadeu que no serà l'única, ja saps que quan agafo un tema ja saps que faig una col·lecció.
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 7:15 am
Com pots veure a les fotos anteriors, el màstil de la grua de la Garriga era de fusta. En canvi la fotografia següent es veu el màstil metàl·lic. Aquesta correspon, diria, a l’estació de Casp. Va ser feta en el mateix viatge en que vaig fer el Pont que ha sortit no fa gaire a la foto misteriosa.
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 7:18 am
Jo tinc controlats tres models de grua que son els més comuns: l'aproximació que he fet, les fotos que tu tens (amb el pal de la grua de fusta) i un altre amb la grua que uneix els dos ferros centrals amb estructura de malla, quedaria un quart model menys comú que es la grua de Canfranc que te un perfil més massis.
Amadeu, si us plau posa fotos i esquemes, si tens alguna referencia de mides també, que aixì tindre feina per nadal Salut i vapor
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 7:27 am
Fins aquí les fotos que jo tenia de fa molts anys (de les que tinc els negatius, quina cosa permetrà treballar en aquesta fotografia si ho necessites)
Però aquesta tarda casualment, quan ja tenia les fotografies preparades per posar-les al fòrum, he passat per un lloc on encara hi havia una grua. Inevitablement he pensat amb tu, i he pogut fer les fotografies que vénen a continuació:
Assumpte: Re: Grua moll, versió lliure Mikado Dv Des 10, 2021 7:33 am
En aquesta última foto tenim el referent humà que ens dóna la mida, tenint en compte que l’Alejandro mesura 1’90m. Aquesta última seria fotografies correspon a una grua igual a la de Caspe, donat que és la mateixa línia, amb el màstil metàl·lic.