El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: motllos per formigó Dl Ago 23, 2021 6:55 am
Hola amics!
Per el meu circuit he fet una serie de peces de formigó per el tren de jardí, unes pilones , ponts i viaductes per que un cop seques les trasllado al seu lloc definitiu.
en uns he fet servir fusta i pvc..la fusta per la seva resistencia i facilitat per tallar amb una caladora..el pvc per ser maleable i poder donar forma
En primer lloc vaig fer la plantilla amb pvc, retallar-la amb un cuter per després poder marcar-la sobre la fusta.
la plantilla em va servir per fer el motllo gran
els motllos i les peces ja fetes en formigó
està clar que la vida del motllo tot depent de les pastarades que es facin, però no hi ha problema per que tenin la plantilla es fàcil de repetir.
salutacions
mallet73
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: motllos per formigó Dl Ago 23, 2021 9:11 am
Veient-te treballar, i amb l’entusiasme i claredat amb els que ho expliques, em venen ganes de fer coses fins i tot a mi!
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: motllos per formigó Dl Ago 23, 2021 8:24 pm
No ha estat fàcil, han sortit coses malaments...els primers motllos eren massa gran la peça que resultava i aixó feia que el resultat fos molt pesat i dificil de moure tot i aixi les he aprofitat.
Suposo que es allò que dels errors s'apren.
avui us presento el motllo per fer el viaducte corba d'en goobling fet en pvc
salutacions
mallet73
A Olot, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: motllos per formigó Dl Ago 23, 2021 10:19 pm
Assumpte: Re: motllos per formigó Dl Ago 23, 2021 10:33 pm
serà que en tens un per fer!!
salutacions
mallet73
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
Assumpte: Re: motllos per formigó Dl Ago 23, 2021 11:56 pm
Per embolicar la troca ... Vist que graves l´evergreen i fas els llistons de fusta i altres detalls dels vagons ... Pots gravar pedres-totxanes-etc al motlle ? així tindries tres cares vistes fetes aprofitant la pasterada. Suposo que en Xavier de KTK deu gravar la mamposteria quan "pella" la pasta o está a mig endurir i després raspalla les engrunes.
Bon tutorial dels motlles ! Salut !
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Assumpte: Re: motllos per formigó Dt Ago 24, 2021 4:01 am
Si es clar podria fer grabats de pedra o totxo com ja vaig fer en el viaducte del circuit modular...però he estat realista i ràpid..si vull anar per feina, muntar i gaudir l'abans possible del circuit, he de tirar per el dret..
salutacions
mallet73
Assumpte: Re: motllos per formigó Dt Ago 24, 2021 9:00 pm
Bé elq ue us deia que dels errors s'apren..no es poden fer motllos molts grans per la dificultat de moure o de que es trenquin.. tot i així les peces que ja tenia fetes les he aprofitat en el circuit.
seria el cas de les plataformes de formigó planes que vaig fer d'inici.
he agafat 2 peces de granit a modus de columnes i les he fet descansar..
una diesel amb vies va treballant lentament
salutacions
mallet73
A Olot, TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.
Assumpte: Re: motllos per formigó Dj Ago 26, 2021 7:43 pm
aquest seria un altre motllo apart de les pilones...també amb fusta i el pnc per donar aquesta forma de l'arc
salutacions
mallet73
A TramBlau li agrada aquesta publicació.
alejandro sasplugas Trenjardinaire Plus
Ubicació : barcelona Edat : 85 Data d'inscripció : 09/02/2014 Nombre de missatges : 2522
Assumpte: Re: motllos per formigó Dj Ago 26, 2021 9:03 pm
Tambe es poden fer ponts metalics , amb perfileria d alumini no es gens complicat , no cal fer motllos .... .
Alexandre
Olot Mestre d'obres
Assumpte: Re: motllos per formigó Dj Ago 26, 2021 9:11 pm
Jo vaig fer els trams metal ics del pont del dimoni amb taulons de fusta. Els trams de fusta encara els tinc, i el pont, tot i ser per a quinze dies, va durar vuit anys.