TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Furgó en HOm del Peñarroya WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Furgó en HOm del Peñarroya

Ir abajo 
3 participantes
AutorMissatge
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 8:02 am

El 28 de gener d’aquest any en el fil de “la foto misteriosa... on és?” l’Amadeu va col•locar la fotografia d’un furgó del Peñarroya.
La veritat és que quan el vaig veure vaig pensar que el podria fer, per fer-lo circular als meus mòduls de HOm, però no tenia ni tinc les mides ja que d’aquest ferrocarril tot i que està força documentat no hi ha plànols ni dels cotxes ni dels vagons.
Vaig posar-me mans a l’obra fent servir com a referència de llargada el xasis del furgó 3263 de Bemo.
A partir d’aquí vaig fer una interpretació lliure del repartiment de les portes i finestres.
Avui us ensenyo el resultat però, ja sabeu que en aquestes coses sempre n’hi ha un, crec que amb l’alçada m’he passat i ara col•locat a la via el veig molt alt. De moment el deixaré així però en faré un altre més baix.
M’agradaria que si algú de vosaltres teniu un plànol, un dibuix, un esquema amb mides d’un furgó de via mètrica el poguéssiu posar en aquest fil o simplement dir-me l’alçada de la caixa per tenir una referència fiable.
Àpali, desprès d’aquest totxo, poso unes fotografies per ensenyar-vos el que he fet.
Salut i feina,
Albert

Furgó en HOm del Peñarroya 000_fo10
Furgó en HOm del Peñarroya 0010
Furgó en HOm del Peñarroya 010
Furgó en HOm del Peñarroya 311
Furgó en HOm del Peñarroya 510
Furgó en HOm del Peñarroya 610

A TOG li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 9:12 am

Excel·lent treball, Albert!! I sobre tot, moltes gràcies per a compartir-lo aquí. Very Happy

Jo no sé si el vagó és massa alt o no, però et puc dir que a mi em fa un efecte molt bo. El que m'estranya és el color. Potser perquè estic acostumat als del Olot-Girona, que tenen un aire semblant al que es veu en la primera foto, i que són verds. No me'l imaginava del color que tu l'has pintat. Però segur que si tu l'has pintat així és que així anava. Very Happy

Malauradament no tinc els plànols ni les mides que demanes, però potser en Carmelo zaita, que ha dibuixat pràcticament tot el material ibèric de via mètrica, en tingui alguna cosa. Jo no tinc dades de contacte amb ell, però potser buscant per Facebook o per internet hi podràs contactar. És una idea. Una altre possible idea seria preguntar al museu de Azpeitia si en tenen alguna cosa, que també és possible que si. En qualsevol cas, segurament hi ha més fotografies, que estarien molt be en aquest fil. angell

I ara, tornant al vagó que has fet, veig que és de llautó. L'has fotogravat?


Editat per darrera vegada per Olot el Dg Mar 07, 2021 10:31 am, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 10:05 am

applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir

Jo vaig escriure a la Soci del Peñarroya, em van dir que ells no tenien però que un dels seus associats si..però encara no he rebut res...
potser algún museu com diu l'Amadeu.. pensatiu pensatiu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 10:18 am

Bona nit,
Moltes gràcies pels comentaris. No us podeu imaginar el que he gaudit fent aquest furgó, més que res perquè m'ha fet investigar, i sobretot "inventar" el sistema millor per fer-ho.
Les referències que em dones d'en Pedro Quintana o d'Azpeitia ho indagaré, m'agrada buscar per internet o parlar amb el Juanjo.
El color dels cotxes era el de la fusta, unes vegades més clara i altres més fosca però sempre envernissats.
De totes maneres no tinc cap fotografia en color per poder-ho comprovar.
Ara la galleda freda: no és de llautó, és de Evergreen, plàstic pur i dur, els passamans si que son de filferro de 0,4 mm. Ara potser has pensat amb el llautó per la pintura que està feta amb l'aerògraf.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 10:20 am

MALLET73 escrigué:
applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir

Jo vaig escriure a la Soci del Peñarroya, em van dir que ells no tenien però que un dels seus associats si..però encara no he rebut res...
potser algún museu com diu l'Amadeu.. pensatiu  pensatiu

salutacions

mallet73
Estic en contacte amb ells i no tenen res, és més diria que tinc més informació jo que ells i no és per fer-me l'important.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 10:36 am

Dispensa, he tinugt un lapsus. He dit un nom que no era. En realitat em volia referir a en Carmelo Zaita, pero no se perquè m’he comfos i m’ha sortit per error el nom de P Quintana. En realitat és a en Carmelo Zaita amb qui et proposo contactar. Ho sento. Deu ser cosa de l’edad.

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 10:46 am

betulo237 escrigué:
... No us podeu imaginar el que he gaudit fent aquest furgó, més que res perquè m'ha fet investigar, i sobretot "inventar" el sistema millor per fer-ho...

Em penso que t’entenc perfectament. I diria que p t’ha mossegat el cuc, i quan el cuc et mossega, ja no pots parar mai més.

Very Happy

Benvingut al club!!! super12

betulo237 escrigué:
... Ara la galleda freda: no és de llautó, és de Evergreen, plàstic pur i dur, els passamans si que son de filferro de 0,4 mm. Ara potser has pensat amb el llautó per la pintura que està feta amb l'aerògraf...

Ostres! És veritat, si ja ens ho havies dit a en Carles i a mi en una de les nostres sessions de xat!

Bé, és igual de quin material està fet: és una peça genial. Potser la primera d’unes quantes més? Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 10:46 am

Olot escrigué:
Dispensa, he tinugt un lapsus. He dit un nom que no era. En realitat em volia referir a en Carmelo Zaita, pero no se perquè m’he comfos i m’ha sortit per error el nom de P Quintana. En realitat és a en Carmelo Zaita amb qui et proposo contactar. Ho sento. Deu ser cosa de l’edad.

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Tranquil, tots en tenim de lapsus. Encara no havia fet res.
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 10:49 am

I parlant de Lapsus, jo en tinc 8 més que tu, d'anys vull dir. Imagina't si en tinc jo de lapsus a més els noms mai han estat el meu fort. riuuu riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1376

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDg Mar 07, 2021 11:10 pm

Bon dia,
Buscant pels llibres d'en Salmerón he vist que l'alçada dels cotxes i vagons de via mètrica es belluga entre els 315 i 325 cm des del pla del carril a la part més alta del sostre.
Algú de vosaltres em pot confirmar aquesta mida? Ja que si és així tornaré a replantejar-me el furgó.
Moltes gràcies per la vostra paciència.
Salut i feina,
Albert
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33035

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDl Mar 08, 2021 2:29 am

Ui, en termes molt generals potser si, però no té res a veure.... cada companyia un gàlib, pot donar moltes diferencies. Jo trobaria més fiable comparar-lo en una foto, amb una mida coneguda, per exemple un metro d’ample de via, o si tens una altra mida coneguda per exemple en un altre vagó que surti en una fotografia juntament amb el furgó.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18745

Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitimeDl Mar 08, 2021 4:41 am

betulo237 escrigué:
MALLET73 escrigué:
applaud applaud applaud applaud applaud applaud applaud aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir

Jo vaig escriure a la Soci del Peñarroya, em van dir que ells no tenien però que un dels seus associats si..però encara no he rebut res...
potser algún museu com diu l'Amadeu.. pensatiu  pensatiu

salutacions

mallet73
Estic en contacte amb ells i no tenen res, és més diria que tinc més informació jo que ells i no és per fer-me l'important.

Ah llavors ets com un amic que tinc que podria passar unes quantes vacances al seu arxiu!!! rialla rialla rialla i no me l'acabaria!!!!

dons provoca home!! celles celles celles !! que sempre es bo!!

Excel.lent treball!! a més amb la dificultat de que es més petit que l'escala G!! també espero que no quedi aquí en aquesta construcció i ens continuis sorprenent..!!

repeteixo enhorabona!!molt bon treball!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Furgó en HOm del Peñarroya Empty
MissatgeAssumpte: Re: Furgó en HOm del Peñarroya   Furgó en HOm del Peñarroya I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Furgó en HOm del Peñarroya
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» El Peñarroya Puertollano
» vagó Peñarroya a escala G/IIm
» Vagó 4 eixos Peñarroya a escala G/IIm
» Imaginar és gratis: Locomotora elèctrica del FC Peñarroya a Fuente del Arco a escala IIm
» Vagons de fusta de via estreta Catalunya i Espanya

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: ALTRES ESCALES NO TANT DE JARDÍ (El tren d'hivern) :: Via estreta a altres escales: H0m, H0e, H0i ... 0m, 0n30...-
Canviar a: