El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Vagó de vores mitge a bogis; un free lance de tallers Francesc
5 participantes
Autor
Missatge
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Vagó de vores mitge a bogis; un free lance de tallers Francesc Dt Nov 10, 2020 7:46 am
De dos vagons LGB 4024
en vaig fer un a bogis, seguint les etapes de la tècnica emprada amb el plataforma i el vores baixes: primer la caixa,
seguida del xassís i situant els pivots a la profunditat i alçada escaients:
Si la caixa es prepara amb cura no es necessitarà pintura.
Vaig plantejar-me per on tallar la caixa, prescindint de les plataformes i tot i així el vagó amida entre topalls 42,5 cm. L'he equipat amb els bogis típics dels vagons de càrrega; els diamond (LGB 67402). Un cop tallades i enganxades les dues meitats de la caixa, he adaptat les dues meitats del xassís, que a la fi de donar-li solidesa, li he enganxat i collat una planxa de PVC de 185 mm × 71 × 2. Els espais buits, destinats als suports dels eixos, els he tapat amb planxa d'ABS de 2 mm; és una peça de preparació senzilla: es dibuixa resseguint el forat del xassís col·locat damunt la planxa, es retalla amb serra de vogir i acabat amb llima, llimató i paciència.
El fet d'emprar materials diferents ve donat per la seva funció. El PVC es dur i poc elàstic; va be per estabilitzar sòlidament les dues meitats del xassís. L'elasticitat de l'ABS és més semblant al plàstic del xassís. L'ABS s'enganxa facilment amb cianacrilat reforçat [la sorra de platja ben, ben i ben fina, i eixuta, és ideal, i barata!]. El PVC sols s'enganxa amb ell mateix, i amb una cola especial; per això l'he collat amb vis i femella. Una peça dels dispositius de fre -calderí i dipòsit d'aire comprimit- dels vagons emprats la colocarem en l'encaix del xassís, i la enganxarem.
La situació dels pivots dels bogis dependrà del bogi escollit i la seva capacitat funcional en el lloc que li correspon. La distància topall – pivot ens la dona el mateix bogi; un cop fixada farem el forat guia ben centrat: a la línia mija. Amb broques de diàmetres progressius es va fent el forat, fins que el maneguet d'ensamblar s'hi ajusti bé; s'encola ben reforçat. Els trossos de tub que ens faran de coixinet s'han d'ajustar en gruix fins que l'alçada de l'eix topall al rail sigui de 33,5 mm. Un cop el xassís esta acabat cal fer-li un retoc de pintura: negre satinat. Es colla la caixa i guarneixen els testers: mànegues de fre, estreps i baranes. El resultat és aquest
Ha resultat un vagó prou llarg, car amida 42.5 cm. i circula per R1.