El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Vagó plataforma a bogis; un free lance de tallers Francesc
5 participantes
Autor
Missatge
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Vagó plataforma a bogis; un free lance de tallers Francesc Dl Oct 05, 2020 5:37 am
A partir de dos vagóns plataforma de dos eixos (LGB 4103) he fet un vago plataforma més llarg a bogis; una modificació de poca feina, i apenes sense pintura. El vagó original porta un contenidor de model antic, totalment fora d'escala i queda descartat.
Es comença per la plataforma i un cop ben enganxada -per on pugui quedar millor- es retallen els xassís a la mida corresponent, s'empalmen i col·loquen la timoneria i calderí de fre; es el mateix procediment del vagó de vores baixes que vaig presentar el mes de juny proppassat.
Si bé la vista superior de la plataforma presenta un bon aspecte, per sota s'ha de fer un mínim retoq de pintura
i una càrrega escaient li dona més personalitat
son el tractors Pola G 1852 i 1850 -númeració antiga- respectivament.
Amida entre topalls 39 cm. i circula per R1. El resultat és una peça molt senzilla per a qualsevol composició de carrilet.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Vagó plataforma a bogis; un free lance de tallers Francesc Dl Oct 05, 2020 8:13 am
caram!! Jo només he posat un cargol que tu ja has fet un vagó amb 2 tractors!!
Enhorabona..bona feina.
Salutacions
Mallet73
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Vagó plataforma a bogis; un free lance de tallers Francesc Dl Oct 05, 2020 8:21 am
Pere
Shay Trenjardinaire Plus
Ubicació : sabadell Edat : 59 Data d'inscripció : 15/09/2011 Nombre de missatges : 1479
Assumpte: Re: Vagó plataforma a bogis; un free lance de tallers Francesc Dl Oct 05, 2020 8:32 am
ulises Trenjardinaire Plus
Ubicació : Logronyo Edat : 65 Data d'inscripció : 04/08/2013 Nombre de missatges : 1290
Assumpte: Re: Vagó plataforma a bogis; un free lance de tallers Francesc Dl Oct 05, 2020 8:33 pm
Podries detallar les modificacions fetes al bastidor per encaixar els bogies? La meva experiència (de moment frustrada) em diu que no n'hi ha prou amb encaixar-los en els antics allotjaments dels eixos.
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1018
Assumpte: Re: Vagó plataforma a bogis; un free lance de tallers Francesc Dl Oct 05, 2020 10:47 pm
La posició de l'eix del bogi en el bastidor ve determinada per la longitud del suport de l'enganxall, o distància anella/topall al travesser del bogi. Un cop se sap quina és aquesta distància es munta la plataforma que suportarà el coixinet, llavors es fa el forat per al pivot; jo he emprat cargols d'acoblar [també es coneixen com a visos de connexió] i fixo la part del maneguet amb resina per la part de dalt de la placa de suport. Aquesta va fixada al bastidor per sota.
La vista superior de la plataforma i el xassís crec és prou demostrativa
i la inferior també
Aquestes dues imatges espero siguin prou il·lustratives, si més no resto obert a qualsevol aclaració.