El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Semàfor RENFE a escala 1/22'5 Dl Gen 20, 2020 5:04 am
Us presento una obra molt ben feta. Es tracta d'un semàfor fer per el modelista Josep Tordera, i que és un model RENFE molt ben reproduït, al meu criteri.
Fa temps que en Josep va fer una partida d'aquests semàfors, un dels quals va anar a parar a les meves mans... Es tracta d'un peça feta totalment en llautó, que ens demostra l'habilitat d'en Josep en fer cosetes d'aquestes.
A primer cop d'ull el semàfor ja sembla el que és:
Vist lleugerament de costat:
Com més me'l miro més m'agrada. El semàfor té tres leds: verd, vermell i groc, que em va donar connectats i amb la seva resistència corresponent.
Aquesta vista lateral ens permet veure la caixa dels leds i també la plataforma del personal
El peu no té menys gracia que la part superior, amb els quatre cargols que el subjecten a la base:
Detall del suport de l'escala collat al pal de semàfor, a mitja cintura:
Ubicació : Madremanya Edat : 55 Data d'inscripció : 19/09/2018 Nombre de missatges : 695
Assumpte: Re: Semàfor RENFE a escala 1/22'5 Dl Gen 20, 2020 5:36 am
Molt real, la veritat.
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Semàfor RENFE a escala 1/22'5 Dl Gen 20, 2020 6:57 am
per ser de RENFE res a veure...!! molt bona feina, molt bones mans!! felicitats!!
salutacions
mallet73
Francesc Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 80 Data d'inscripció : 22/01/2009 Nombre de missatges : 1017
Assumpte: Re: Semàfor RENFE a escala 1/22'5 Dl Gen 20, 2020 11:08 pm
És el semàfor unificat e RENFE / FEVE, que també n'hi havia a Catalans. Una feina molt ben feta, però que molt ben feta i digne d'admiració. Felicitats Joan!!!
Sonderzug Trenjardinaire
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 63 Data d'inscripció : 05/12/2014 Nombre de missatges : 489
Assumpte: Re: Semàfor RENFE a escala 1/22'5 Dt Gen 21, 2020 12:13 am
Preciós
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
Assumpte: Re: Semàfor RENFE a escala 1/22'5 Dt Gen 21, 2020 1:03 am
Es nota on hi ha un mestre
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Semàfor RENFE a escala 1/22'5 Dv Gen 08, 2021 5:12 am
Fa uns dies em van caure a les mans uns semàfors de RENFE, que no tenen res a envejar a cap d’altre. Es tracta d'unes peces realment boniques treballades en 3D per el nostre amic Fedor. Us en poso algunes fotos a fi de que us en pogueu fet una idea de com són:
Naturalment tots els braços i discs es mouen gràcies a un enginyós sistema de varilles.