Com tots sabeu, els mòduls en corba exigeixen una certa precisió en el tall i la confecció, perquè han de tenir l’angle exacte. També hi ha una part que espanta molt: corbar les vies.
Us proposo una solució en que tot això queda resolt ja que qui vulgui fer un mòdul en corba només m’ho ha de dir (per MP o per aquest fil, si voleu): a partir d’ara jo poso a la vostra disposició els mòduls tallats, muntats i amb la via posada (amb la curvatura corresponent), per a tots els qui els vulguin. És a dir, que us donaré el caixó fet amb la via corbada i muntada.
A demés sortiran molt be de preu perquè l’únic que s’ha de pagar són les vies (comprades per internet a preu de segona mà), i poca cosa més.
Hi haureu de posar, això si, les potes (cadascú amb el seu propi sistema) i el decorat (cadascú al seu gust), i pintar els frontals de verd, etc. També hi haureu de fer la instal·lació elèctrica, però tinc uns quants metres de cable i connectors per a qui els vulgui.
Crec que d’aquesta manera serà molt fàcil construir un mòdul d’aquests.
Com ha estat possible això? Dons primerament, gràcies a en Carles tenim:
-les
fustes a cost zero
-
cable a cost zero
-alguns
connectors a cost zero
Són coses que no han costat diners perquè tot és material recuperat. Per la resta:
-
Tall de les fustes: aquí hi hem intervingut en Carles i jo mateix, i com que la cosa queda entre amics, no cal pagar res de mà d’obra.
-
Muntatge dels caixons dels mòduls: igual. Ha sigut cosa meva i tampoc cal pagar-ne res.
-
Curvat a mà
dels carrils també l’he fet jo i per tant també és a cost zero.
Si que hi ha el cost de les vies (comprades per internet a preu de segona mà), i alguna cosa més que he hagut de comprar, però el cost és irrisori. En el seu moment farem números amb als qui hi estiguin interessats, però ja us podeu imaginar que cada mòdul surt a un cost que fa riure.
En qualsevol cas cal veure que és un cost, que no un preu de venda, perquè no hi vull guanyar res. Si tan sols recupero els pocs diners que m’hi he gastat (que m’imagino que són menys dels diners que us hagués costat a vosaltres comprar-ho i muntar-ho pel vostre compte) ja estaré content.
De moment aquí teniu les imatges dels dos primers mòduls muntats i gairebé llestos per a entregar, per a veure si us animeu.
Quan s’hagin entregat aquests (
de fet, ja tenen "novio"), encara tinc les fustes preparades per a muntar-ne tres més, cosa que es farà en un tres i no res. Caldrà, això si, comprar els carrils, però d’això ja en parlarem quan surti un “pretendent”.
Si surten molts interessats i els mòduls s’esgoten, n’hi haurà més a mida que en Carles em pugui facilitar més fusta recuperada, però tingueu en compte que això és una cosa que no té data.
Aquesta és la plantilla que he utilitzat per a marcar els talls. La plantilla és tallada al làser a partir d’un dibuix d’Autocad.
CARACTERÍSTIQUES DELS MÒDULS:
Els radis de corba són 930 mm per el petit (via Thiel), i 1630 mm per el gran (corbat a mà a partir de trams de via de radi 1750 mm Thiel, que gairebé no s'ha de tocar!). Tal com venim fent, cada mòdul fa 22’5 graus (entre quatre farien una corba de 90º).
Recordeu que els mòduls han de poder ser reversibles i muntats individualment en qualsevol punt del circuit, cosa que s’ha de tenir en compte a l’hora de fer el decorat.
Les dimensions dels mòduls són aquestes:
Com sempre he dit, no cal carregar-se de molts mòduls en corba: només que tots els que puguin en tinguessin un, o potser dos, aniria perfecte.
Apa, ara ja ho sabeu. Qui en vulgui fer, que m’ho faci saber.