(Fil informatiu)
En aquest fil es descriuen els procediments i funcionament del grup MOMI-Català a nivell organitzatiu. La major part del que es diu aquí ja havia quedat dit en alguns punts inconcrets i dispersos dels nombrosos fils del MOMI, o és de domini públic, però ho poso aquí perquè sigui fàcil de localitzar i, sobre tot, perquè els que us heu anat incorporant recentment i els que vinguin en el futur, sapigueu com funciona el MOMI-Català. Mai està de més que les coses estiguin ben explicades.
EQUIP COORDINADOR:De l’organització i bon funcionament del grup MOMI-Català en té cura l’equip coordinador, que es va formar encertadament des del primer moment en que varem decidir començar a construir mòduls seguint el sistema MOMI, que ja es venia desenvolupant a França des de feia anys.
Aquest equip coordinador està format per quatre persones que gestionen cada una d’elles diferents responsabilitats. A saber, aquestes són:
En Daniel (
Tram47), com a pare creador del MOMI n’és el
Màxim Coordinador a nivell Internacional, sobre tot quan s’ajunten mòduls catalans i francesos.
En Carles Ventura (
Mallet73) és el
Coordinador, Relacions Públiques i Portaveu a nivell nacional. En Carles és el màxim organitzador de la secció catalana del MOMI. Fa les funcions de dirigir/coordinar/organitzar el MOMI Català. En serien exemples, organitzar trobades de mòduls/exposicions i tot el que això comporta en quant a moure els fils i tractar amb les persones o entitats corresponents, en nom de tots, i demés qüestions que calgui per dirigir la bona imatge i el bon funcionament del fòrum. Ell és el capità del vaixell que sempre ens porta a bon port.
En Joan Mitjans (
Mitjans) és el
Segon Relacions Públiques, i Portaveu en conjunt amb en Carles. Es responsabilitza de buscar i facilitar els contactes pertinents per a possibles participacions en trobades de mòduls/exposicions, així com informar-se/negociar de les condicions tècniques i legals per a tal fi, transmetre-les a en Carles, amb qui podrà decidir a quines participar i negociar-ne la participació amb els organitzadors corresponents.
Jo mateix, en Amadeu Parera (
Olot), sóc el
Responsable Tècnic. La meva responsabilitat és d’orientar a tots els qui decideixin iniciar la construcció d'un nou mòdul, posant-los al corrent de la normativa que han de complir, a fi d’evitar possibles malentesos sobre ella, evitant així els corresponents disgustos que això podria comportar. Entre altres coses, també de supervisar la bona compatibilitat de muntatge entre mòduls, dels mòduls en construcció, la seva correcta instal·lació elèctrica, i la funcionalitat del mòdul, tot de cara a garantir el bon funcionament del MOMI quan sigui muntat.
Així mateix, en col·laboració amb en Carles, sóc el qui organitzo el muntatge de cada exposició i la distribució i figura dels mòduls a partir de l’espai disponible i el nombre de mòduls que participen.
Fedor Adsuar (
Fedor). És el
Tècnic Electrònic, d’Automatismes i Cap de Circulació.
És recentment que en Fedor ha passat a formar part d’aquest equip, en substitució d’en Narcís Macau (
Sisu), que per motius personals no podia continuar. En Fedor havia demostrat llargament la seva vàlua per els càrrecs que desenvolupa actualment.
Ell es responsabilitza de supervisar el bon funcionament dels trens en hores d'accés del públic a les trobades de mòduls/exposicions, és a dir vetllar per a que es doni l'espectacle esperable al públic, mirant de donar instruccions a tothom perquè sempre hi hagi com a mínim un tren circulant. També determinarà el nombre adequat de trens en circulació simultàniament, que serà al seu criteri segons el nombre de mòduls participants, i segons permetin els sistemes d'automatismes.
Serà la persona que vetllarà per que els visitants que arribin amb material per a fer circular ho puguin fer dins les possibilitats que hi hagi.
Tanmateix és qui ha dissenyat el sistema automàtic de control de circulació, i determina com s’ha de muntar aquest sistema en cada exposició.
Hi ha moltes altres responsabilitats que no estan especificades aquí i que són compartides entre tot l’equip organitzador, com poden ser el redactat i aprovació de les normes, o determinar si un material aportat per un membre/visitant és apte o no per a circular per el circuit MOMI, etc etc.
NORMATIVA MOMI:La norma MOMI-Català és bàsicament la norma original francesa, que ha anat evolucionant en funció de les necessitats que l’equip coordinador del MOMI ha vist necessari a mesura que hem anat tenint experiències en les exposicions. Cada cop que ha sorgir un problema s’ha redactat algun punt de la norma a fi d’evitar-lo en el futur.
D’acord amb això, l’equip coordinador és qui determina, aprova, redacta la norma i la posa a disposició de tothom en el següent fil de TRENS.CAT (l’accés fàcil a aquest fil és fa a traves d’un visible link que es troba al portal del TRENS.CAT):
https://trenscat.forosactivos.net/t2536-norma-momi-en-pdf#86015La filosofia és de normalitzar només allò que sigui imprescindible per el bon funcionament i compatibilitat dels mòduls i dels trens, mirant de fer unes normes el més simples possible i procurant que el seguiment i compliment no n’esdevingui una dificultat, sinó que més aviat aporti una garantia. Amb aquesta idea, evitarem de posar a la norma tot allò que no sigui estrictament necessari.
Tot i que l’equip coordinador és qui desenvolupa de les normes del MOMI, qualsevol persona pot aportar-hi suggerències si així ho desitja. Per això només cal que ho faci dirigint-se a qualsevol membre coordinador per MP, si ho vol fer en privat, o a través del fil corresponent, si ho vol fer públicament:
https://trenscat.forosactivos.net/t1435-normes-momi-fil-de-discussio-a-on-fer-comentaris-preguntes-o-suggerencies-sobre-les-normes-momiL'equip organitzador debatrà tota suggerència que rebi i determinarà com procedir.
IMATGE CORPORATIVA:En les exposicions tots els membres del MOMI portem una samarreta corporativa de color negre, amb el logo de TRENS.CAT i un text identificatiu del MOMI. De les samarretes se'n ocupa bàsicament en Carles (Mallet73), amb qui s’ha de contactar si en necessiteu. Òbviament caldrà donar-li les talles que vulgueu i qui en necessiti només haurà de pagar el preu de cost.
CONSTRUCCIÓ DE NOUS MÒDULS i adhesió al grup MOMI:Com és natural, els nous membres que vulguin construir mòduls ho han de posar en coneixement de qualsevol dels membres de l’equip coordinador, ja sigui verbalment o per qualsevol dels canals de comunicació del MOMI, a fi de poder comptar amb els nous mòduls i poder dur a terme les oportunes verificacions que correspongui.
Tanmateix els nous membres, per a ser acceptats com a membres només se’ls hi demana d’acceptar i respectar les normes MOMI i a reconèixer aquesta estructura coordinadora, així com comprometre’s a preservar i mantenir el bon clima amb que es conviu dintre del grup MOMI.
Tots els nous constructors de mòduls MOMI són invitats a obrir un fil a on poden compartir el projecte i la construcció amb els demés membres de TRENS.CAT, en aquesta secció:
https://trenscat.forosactivos.net/f42-els-vostres-circuits-interiors-o-modularsÒbviament no és una obligació fer-ho, però sempre agradarà als demés membres, i ajuda a portar el projecte a terme. També és una forma de fer pública la seva integració dins del grup.
CANALS DE COMUNICACIÓ:El grup MOMI utilitza el fòrum TRENS.CAT com a canal bàsic de comunicació públic i privat.
També es disposa d’una bustia de correu electrònic que es a disposició de tothom qui no sigui membre de TRENS.CAT i vulgui comunicar-se amb l’equip coordinador del grup MOMI. A saber, la seva adreça és:
modulsmomicat@gmail.comPer a qualsevol suggerència a fer a l’equip coordinador es pot adreçar a qualsevol dels membres d’aquest equip, ja sigui per el mail, per MP si es vol fer privadament, o obertament en el següent fil, si es vol fer públicament:
https://trenscat.forosactivos.net/t1435-normes-momi-fil-de-discussio-a-on-fer-comentaris-preguntes-o-suggerencies-sobre-les-normes-momi.