TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Una nova Patxanga - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

Una nova Patxanga

+10
josepmaria
TramBlau
el terrat de margarit
ODAKIM
alejandro sasplugas
MALLET73
Mitjans
Sisu
Olot
ignasibaga
14 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent
AutorMissatge
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

Una nova Patxanga - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 11, 2018 11:46 pm

Hola Pere. Per la meua experiència sí que es pot fer. També depèn del gruix del material. Jo he fet servir des de 1 mm fins a 4 mm. Lògicament si vols corbar un tros de 4mm de gruix cal més temps i cura perquè no es doblegui malament.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 12, 2018 1:00 am

affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7376

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 18, 2018 10:46 am

Aquests dies mentre anava fent coses he madurat el tema i hi ha canvi de criteri, pensava com posar les llums a les cabines i a la sala de maquines, que s'hi pugui accedir un cop acabada per fer manteniment, com i quan s'han d'encendre, ..., aquestes llums amb la màquina en funcionament han d'estar apagades, les de les cabines han de ser individuals i separades de les de la sala de maquines, vol dir que s'hi han de posar tres interruptors, camuflats i accessibles des del exterior. Per tant he decidit obviar posar aquestes llums, per altra banda
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_037
un cop presentada la teulada i observant al seu interior per les finestres no es veu gran cosa
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_038
per tant ja la podem enganxar i llimar el que sobre i arrodonir les cantonades per donar forma a la teulada
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_040
mirant per les finestres de les portes del furgó en que hi han obertures a banda i banda, es veu molt clar la base de l'estança però no es veu massa les parets i el que hi ha en elles i un cop pintades de gris encara menys
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_034
llavors per la banda en que hi ha el passadís al costat de les finestres tant sols es veurà la reixa de la gàbia
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_035
que la comencem a fer amb PVC i filat de mosquitera de plàstic
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_036
per la forma que té la gàbia la hem de fer entres peces adaptades a l'estructura de la caixa
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_039
un cop pintada i muntada en el seu lloc, la reixa de la gàbia gaire-bé no es veu des de l'exterior, dons molt menys es veura el interior de la gàbia, llavors aquest espai el reservarem per encabir el Arduino que vol provar en Josep.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33795

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 18, 2018 10:49 am

Està quedant impressionant!!!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau

Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 69
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12351

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 18, 2018 10:51 am

Tren aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7624

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 18, 2018 10:55 am

Entre que està quedant genial i que a més anirà controlada amb arduino, em cau la bava amb aquesta màquina..!
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria

Ubicació : barcelona
Edat : 78
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1844

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 18, 2018 10:58 am

+ 1
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDg Feb 18, 2018 7:31 pm

Una feina de mestre, tal i com esperava......
I em sembla que lo d'invertir esforç en un interior que no es pot apreciar és una llàstima, per tant, crec que has pres la decisió correcta.
No són peces d'exposició, normalment el que volem és una peça que circuli bé i que tingui un bon aspecte exterior, fidel al model real.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 6:10 am

affraid affraid affraid affraid affraid affraid affraid reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent
formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable formidable 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 formidable formidable formidable formidable formidable formidable
Sense paraules...!!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay

Ubicació : sabadell
Edat : 59
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 7:43 am

reverent reverent
aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud aplaud
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

Edat : 85
Data d'inscripció : 09/02/2014
Nombre de missatges : 2522

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 7:53 am

Evidentment quedara una peça preciosa aquesta Patxanga els detalls estan molt cuidats.

Per cert , algu em pot dir perque se li diu Patxanga , aquest nom el tenia un ball que estaba de moda a la meva juventud  pero no hi veig la relaçio que podes tenir amb aquesta maquina.
Ja se que la Ye-ye y la Marilin tenien el seu origen amb les modes del moment .pero aquesta s m escapa.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 8:39 am

alejandro sasplugas escrigué:
... .... Per cert , algu em pot dir perque se li diu Patxanga , aquest nom el tenia un ball que estaba de moda a la meva juventud  pero no hi veig la relaçio que podes tenir amb aquesta maquina.
Ja se que la Ye-ye y la Marilin tenien el seu origen amb les modes del moment .pero aquesta s m escapa.
Alexandre

No en ni idea, a la mina hi havia una màquina que la nomenaven la barca i era perquè la distància entre eixos era més curta que les altres i llavors balancejava més que les altres, semblant a una barca al travessar les ones, els "Yenka" de Renfe també els nomenaven així per la balleruca que feien.

Quan hi anaves quan feies la mili ja les nomenaven així?

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 9:20 am

Sisu escrigué:
....   ....No són peces d'exposició, normalment el que volem és una peça que circuli bé i que tingui un bon aspecte exterior, fidel al model real.

Aquesta és exactament la meva filosofia, per fer un model exacte t'has de concentrar a una màquina en concret i en una etapa determinada, ja que tots els models han passat per moltes transformacions i a vegades ja de fabrica venen amb diferències entre màquines de la mateixa serie, les Patxanga no s'escapen d'aquesta circumstància, així hi ha diferents tipus de fanals entre elles, fins i tot amb les reixes de ventilació de la sala de maquines, o en la finestra de conducció, si a sobre hi afegim que hi ha poques fotos i a vegades no es pot identificar el moment i la màquina en qüestió porten confusió. Llavors si a tot això hi afegim les nostres llicencies poden donar molt a parlar a compte reblons, però ells no s'hi agafen.

Jo soc conscient que hi hauran llicencies, la primera la pintura, m'agrada l'esquema marró-crema de la AAFCB, però els plànols em marcaven la finestra de conducció amb les cantonades inferiors angulars, però quan ja les tenia fetes em vaig adonar que la 304 les porta arrodonides, doncs quedarà amb les quadrades, una altra és la adaptació dels pantògrafs que son els que son i únics que he pogut accedir, l'embarrat que no el veig clar, o el tipus de fanals que porta
Una nova Patxanga - Página 4 Patx_044

Una nova Patxanga - Página 4 Patx_041

Una nova Patxanga - Página 4 Patx_043

Una nova Patxanga - Página 4 Patx_042

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 9:24 am

No , llavors no sels deia aixi.  mes aviat penso que va ser quan la Soci de Barcelona es va fer carrec de la unica supervivent , algù la va bateigar aixi . pero no se qui, ni perque.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 11:26 am

Potser a la soci algú ho sabrà.

Tinc entès que a les Alsthom de Catalans els ferroviaris les a poda ven “les ballarines” per el moviment que els hi donava la suspensió, que de vegades feia com si votessin.
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 7:19 pm

A cada imatge que poses dels progressos més m'agrada. Quan estigui pintada serà genial.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 8:43 pm

Sisu escrigué:
A cada imatge que poses dels progressos més m'agrada. Quan estigui pintada serà genial.

Sí, tu, cada cop millor! Ara, amb els "trastos" del sostre ja es comença a veure acabada...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDl Feb 19, 2018 9:49 pm

Jo també trobo que te molt bon aspecte. Felicitats!
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDt Feb 20, 2018 3:37 am

La Hoo...... censura censura censura censura censura censura censura censura

Quina meravella!!!

reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent reverent

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDt Feb 20, 2018 10:48 am

Olot escrigué:
Potser a la soci algú ho sabrà.

Tinc entès que a les Alsthom de Catalans els ferroviaris les a poda ven “les ballarines” per el moviment que els hi donava la suspensió, que de vegades feia com si votessin.

Ja podria ser que ballessin molt perquè la via estava com estava, amb els problemes de la gestió de FEVE i després pensant amb el tancament, jo no recordo haver vist mai a la brigada de manteniment a fer treballs a la via, a l'estació de Fígols i a la de Olvan gairebé no es veien ni els ralls ja que estaven enterrades de cendra.

Ara m'estic barallant per fer les llums, els dos focus principals porten bombeta blanca i el pilot vermell un led d'aquest color, però he de preveure que s'ha de poder canviar el led o alguna bombeta, l'espai de la cabina és petit per poder ficar les mans. estic mirant que la peça que ha de portar la controla de comandament, fre i altres elements de conducció faci de portalàmpades del focus central i pilot passant els cables per darrera dels rellotges de ma dreta cap el sostre, per unir-se als fils del focus superior i passar fins a la gàbia a on hi haurà la regleta de connexions. Ja ho he provat un parell de vegades i no m'agrada, ara n'he començat una altra que sembla que pot anar bé, si és així quan faci la segona ja en faré fotos.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDt Feb 20, 2018 10:52 am

Sisu escrigué:

Potser que quan la pinti l'esguerri del tot. Ja tinc la pintura.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDt Feb 20, 2018 7:32 pm

Si ja tens la pintura, vol dir que ja has decidit quina versió faràs?
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 21, 2018 4:07 am

Olot escrigué:
Si ja tens la pintura, vol dir que ja has decidit quina versió faràs?

Una nova Patxanga - Página 4 La_pat12
Aquesta foto crec que té els colors correctes, la caixa amb color crema i marró-tabac, els baixos, teulada i franja amb marró-xocolata, aparellamenta elèctrica en vermell.

Encara que hi ha una altra foto amb el mateix esquema de pintura, més viu, però crec que és defecte de la fotografia
Una nova Patxanga - Página 4 La_pat13

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 21, 2018 5:34 am

La segona es veu estranya, diria que té els colors malament.
Tornar a dalt Ir abajo
alejandro sasplugas
Trenjardinaire Plus
alejandro sasplugas

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitimeDc Feb 21, 2018 7:54 am

Evidentment es la primera,crec que de totes les versions sense ser la original . la versio crema i marrò es la mes encertada, L Ignaci esta construint una peça digna de tots els elogis, a mi em te bocabadat . vagi la meva felicitaciò  ja per tot lo fet fins ara i no dupto que el final serà igualment satisfactori.

Per cert, avui he esbrinat el perque del nom Patxanga , Alguns recordareu un maquinista , nomenat Ignaçi Ratera ,avui jubilat gran amant del ferrocarril i company a la Soci de Barcelona. dons bè ell la va bateijar aixi quan la conduia regularment, degut al moviment de llaç que les vies en mal estat imprimien a la maquina, i la patxanga era un ball de moda a la decada dels 60.

Alexandre
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: Una nova Patxanga   Una nova Patxanga - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

Una nova Patxanga
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 6Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6  Següent