TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Circuit Momi Català (embarcador)

Ir abajo 
+14
alejandro sasplugas
lluis7
fve
ignasibaga
josepmaria
Sisu
tram47
4000Talguera
MALLET73
Mitjans
ODAKIM
Olot
el terrat de margarit
TramBlau
18 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 1:56 am

riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu applaud applaud applaud applaud genial genial genial genial genial

passarem dels 30metres..??¿?¿?¿?? no hi han sales tan grans!!!! plorarmolt plorarmolt plorarmolt plorarmolt plorarmolt plorarmolt

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 1:57 am

Caldrà fer un mòdul de cargol per a pujar de nivell...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 2:01 am

... o tirar pareds !! Razz
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6876

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 4:59 am

Home, crec que amb els mòduls en corba la cosa es podrà solucionar
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33145

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 6:04 am

Sisu escrigué:
Home, crec que amb els mòduls en corba la cosa es podrà solucionar

Aquest és el comentari més assenyat que he llegit. Twisted Evil

En qualsevol cas, posats a veure qui la diu més grossa, recordo que a Lesseps hi havia un ascensor per a pujar els trens a les cotxeres. Potser en lloc d’un cargol podríem fer un modul amb ascensor. De segur que no hi ha cap més circuit modular al món que en tingui cap.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 6:22 am

Olot escrigué:
Sisu escrigué:
Home, crec que amb els mòduls en corba la cosa es podrà solucionar

Aquest és el comentari més assenyat que he llegit. Twisted Evil

En qualsevol cas, posats a veure qui la diu més grossa, recordo que a Lesseps hi havia un ascensor per a pujar els trens a les cotxeres. Potser en lloc d’un cargol podríem fer un modul amb ascensor. De segur que no hi ha cap més circuit modular al món que en tingui cap.

pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ pensativ study study study study study study study

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 7:50 am

A Bagà no caldrà res d'això, a la part del darrera hi ha unes portes que comuniquen amb el pati de l'escola.

O si ho sembla millor podríem demanar que ens deixin l'església, haurem d'apartar els bancs, però segur que hi haurà molt lloc.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33145

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 7:55 am


riuuuu

Llavors podríem dir que el MOM és un circuit “que va a missa”

riuuuu
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 8:26 am

Mai tant ben dit, ara que és època de comunions o podria ser el bateig canònic, però sense aigua, no fos que hi hagués un curtcircuit.

riuuu riuuu riuuu riuuu

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12126

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 28, 2018 8:36 am

I el transport dels mòduls és faria en processó riuuuu riuuuu riuuuu

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12126

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDt Maig 29, 2018 9:01 am

Aquest mòdul amb pas a nivell amb barrera i embarcador, tindrà molts d'ous, envasos em refereixo. Estic treballant poc i és que la principal feina és fer de cangur del meu nét, però bé alguna cosa vaig fent.
De moment ja he arribat a la porta de carruatges, al costat, a poca distància, 10 cm. posaré una petita porta per als vianants.

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 P5290010

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDc Maig 30, 2018 3:02 am

Pots fer que el teu net t'ajudi, segur que sortirà una obra d'art.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDc Maig 30, 2018 3:11 am

Poca conya amb els nens, que són un pou de sorpreses... la caseta que porto amb els mòduls està feta pel meu petit quan tenia cinc anys... només cal guiar-los bé. super12

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDc Maig 30, 2018 3:34 am

Mitjans escrigué:
Poca conya amb els nens, que són un pou de sorpreses... la caseta que porto amb els mòduls està feta pel meu petit quan tenia cinc anys... només cal guiar-los bé. super12

Jo conservo unes casetes fetes pels meus fills quan tenien 7 o 8 anys, fetes amb fusta i a escala H0.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12126

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDc Maig 30, 2018 4:13 am

Tot arribarà

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDc Maig 30, 2018 4:15 am

TramBlau escrigué:
Tot arribarà

Pere

Crec que en Pere ja li ensenya per fer directament els mòduls, res de casetes!!!!!! riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu !!!

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDc Maig 30, 2018 9:09 am

MALLET73 escrigué:
TramBlau escrigué:
Tot arribarà

Pere

Crec que en Pere ja li ensenya per fer directament els mòduls, res de casetes!!!!!! riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu !!!

mallet73

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu
ok ok ok ok ok ok ok
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12126

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 8:21 am

Estic buscant un temporitzador a 12v per al motor de les barreres, coneixeu on puc trobar-la, l'estic buscant en AMAZON però no es que nom donar-li perquè trobar el que busco nose

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33145

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 8:23 am

Per que vols un temporitzador, Pere?

No entenc quina funció tindria, segons com imagino jo el mecanisme
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12126

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 8:34 am

És per les barreres, en passar pel mòdul embarcador accionés un interruptor que faria baixar les barreres, i transcorregut un temps X equivalent al temps que estaria passant un tren dels mes llargs, tornaria a pujar-les.
No estic molt segur encara del que necessito, de moment he demanat els motors, crec que necessito un, però he demanat dos

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33145

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 8:41 am

Normalment les barreres no funcionen amb temporitzador. Imaginem el cas en que el tren es pari per algun motiu. En passar el temps les barreres s'obririen, hagi passat el tren o no.

Tal com a la realitat, cal un sensor que dispari el tancament de les barreres mentre el tren és a una certa distància de seguretat (que en realitat seran dos, un per cada sentit de la marxa) i un altre sensor per a disparar la pujada de barreres. Aquest últim sensor pot ser a les barreres mateix (encara que el tren estigui a mig passar és corrent que s'obrin les barreres), així servirà per els dos sentits de la marxa.

Jo faria un commutador manual per activar o desactivar els dos sensors de baixar les barreres, segons el sentit de la marxa del tren.

No sé si m'he explicat.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33145

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 8:43 am

Ah, els sensors de baixar la barrera, que han d'estar a una certa distància de seguretat, es poden posar en uns "mini-mòduls" de 15 o 20 cms, que es puguin posar allà a on convingui, intercalant-los entre els mòduls que tu determinis que són la distància de seguretat necessària. Uns cables unirien els sensors amb el mecanisme passant per sota dels mòduls fins a arribar a les barreres.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33145

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 8:51 am

Jo faria el següent procediment, Pere. A veure que et sembla:

1) es fa un sistema de motor o servo o el que sigui, que sigui capaç de pujar i baixar les barreres, de moment amb un simple polsador o interruptor, i un sistema d'alimentació independent per als motors o servos, ja sigui mitjançant piles o bateries, o amb transformador. Caldria dons uns motors, una alimentació, i un polsador per baixar les barreres, i un altre per a pujar-les.

2) quan això funciona, es canvia el polsador o l'interruptor per a pujar i baixar les barreres amb un sistema de relés accionats per uns sensors de la via.

Els relés ja t'ajudaré jo a buscar-los. Veurem quins seran els millor, però m'inclinaria cap a relés biestables.
En quant als sensors, jo en tinc uns quants en venda. Però els tres que necessites per a fer això, ja te'ls regalo. Són la ref 17100 de LGB i funcionen amb imans. Algunes màquines ja el porten incorporat, i d'altres no. Però no és problema perquè afegir aquest iman a les màquines és una operació molt senzilla i l'iman no costa gaires diners.
Tot i així es podrien canviar els sensors per simples rélés ILS que es poden posar a sota la travessa i queden molt dissimulats.

Crec que seria el millor sistema possible, perquè és agafar el sistema de LGB, que ja està dissenyat i sobradament provat per als nostres trens.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12126

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 9:09 am

Gràcies Amadeu, em esperaré que arribin els motors i després ho acabem de polir, crec que la setmana que be als tendre aqui, el transport és gratis i lent, molt lent

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitimeDj Maig 31, 2018 9:09 am

Un Arduino fa això molt fàcilment... angell

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador)   Circuit Momi Català (embarcador) - Página 12 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Circuit Momi Català (embarcador)
Tornar a dalt 
Pàgina 12 de 26Anar a pàgina : Previ  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Següent
 Temas similares
-
» Pas a nivell - MOMI Català
» Mòdul MOMI-Català "La Fàbrica"
» Mòdul de pas a nivell amb casa guardabarrera (MOMI Català)
» nous moduls ferroviaris MOMI Català mallet73
» Circuit classificador MOMI

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: