| Circuit Momi Català (embarcador) | |
|
+14alejandro sasplugas lluis7 fve ignasibaga josepmaria Sisu tram47 4000Talguera MALLET73 Mitjans ODAKIM Olot el terrat de margarit TramBlau 18 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 1:56 am | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 1:57 am | |
| Caldrà fer un mòdul de cargol per a pujar de nivell... | |
|
| |
lluis7 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Canet de Mar Edat : 63 Data d'inscripció : 01/01/2012 Nombre de missatges : 1579
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 2:01 am | |
| ... o tirar pareds !! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 4:59 am | |
| Home, crec que amb els mòduls en corba la cosa es podrà solucionar | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 6:04 am | |
| - Sisu escrigué:
- Home, crec que amb els mòduls en corba la cosa es podrà solucionar
Aquest és el comentari més assenyat que he llegit. En qualsevol cas, posats a veure qui la diu més grossa, recordo que a Lesseps hi havia un ascensor per a pujar els trens a les cotxeres. Potser en lloc d’un cargol podríem fer un modul amb ascensor. De segur que no hi ha cap més circuit modular al món que en tingui cap. | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 6:22 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 7:50 am | |
| A Bagà no caldrà res d'això, a la part del darrera hi ha unes portes que comuniquen amb el pati de l'escola.
O si ho sembla millor podríem demanar que ens deixin l'església, haurem d'apartar els bancs, però segur que hi haurà molt lloc.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33793
| |
| |
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dl Maig 28, 2018 8:26 am | |
| | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| |
| |
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dt Maig 29, 2018 9:01 am | |
| Aquest mòdul amb pas a nivell amb barrera i embarcador, tindrà molts d'ous, envasos em refereixo. Estic treballant poc i és que la principal feina és fer de cangur del meu nét, però bé alguna cosa vaig fent. De moment ja he arribat a la porta de carruatges, al costat, a poca distància, 10 cm. posaré una petita porta per als vianants. Pere | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dc Maig 30, 2018 3:02 am | |
| Pots fer que el teu net t'ajudi, segur que sortirà una obra d'art.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dc Maig 30, 2018 3:11 am | |
| Poca conya amb els nens, que són un pou de sorpreses... la caseta que porto amb els mòduls està feta pel meu petit quan tenia cinc anys... només cal guiar-los bé. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dc Maig 30, 2018 3:34 am | |
| - Mitjans escrigué:
- Poca conya amb els nens, que són un pou de sorpreses... la caseta que porto amb els mòduls està feta pel meu petit quan tenia cinc anys... només cal guiar-los bé.
Jo conservo unes casetes fetes pels meus fills quan tenien 7 o 8 anys, fetes amb fusta i a escala H0. Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dc Maig 30, 2018 4:13 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dc Maig 30, 2018 4:15 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dc Maig 30, 2018 9:09 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 8:21 am | |
| Estic buscant un temporitzador a 12v per al motor de les barreres, coneixeu on puc trobar-la, l'estic buscant en AMAZON però no es que nom donar-li perquè trobar el que busco Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 8:23 am | |
| Per que vols un temporitzador, Pere?
No entenc quina funció tindria, segons com imagino jo el mecanisme | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 8:34 am | |
| És per les barreres, en passar pel mòdul embarcador accionés un interruptor que faria baixar les barreres, i transcorregut un temps X equivalent al temps que estaria passant un tren dels mes llargs, tornaria a pujar-les. No estic molt segur encara del que necessito, de moment he demanat els motors, crec que necessito un, però he demanat dos
Pere | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 8:41 am | |
| Normalment les barreres no funcionen amb temporitzador. Imaginem el cas en que el tren es pari per algun motiu. En passar el temps les barreres s'obririen, hagi passat el tren o no.
Tal com a la realitat, cal un sensor que dispari el tancament de les barreres mentre el tren és a una certa distància de seguretat (que en realitat seran dos, un per cada sentit de la marxa) i un altre sensor per a disparar la pujada de barreres. Aquest últim sensor pot ser a les barreres mateix (encara que el tren estigui a mig passar és corrent que s'obrin les barreres), així servirà per els dos sentits de la marxa.
Jo faria un commutador manual per activar o desactivar els dos sensors de baixar les barreres, segons el sentit de la marxa del tren.
No sé si m'he explicat. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 8:43 am | |
| Ah, els sensors de baixar la barrera, que han d'estar a una certa distància de seguretat, es poden posar en uns "mini-mòduls" de 15 o 20 cms, que es puguin posar allà a on convingui, intercalant-los entre els mòduls que tu determinis que són la distància de seguretat necessària. Uns cables unirien els sensors amb el mecanisme passant per sota dels mòduls fins a arribar a les barreres. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 8:51 am | |
| Jo faria el següent procediment, Pere. A veure que et sembla:
1) es fa un sistema de motor o servo o el que sigui, que sigui capaç de pujar i baixar les barreres, de moment amb un simple polsador o interruptor, i un sistema d'alimentació independent per als motors o servos, ja sigui mitjançant piles o bateries, o amb transformador. Caldria dons uns motors, una alimentació, i un polsador per baixar les barreres, i un altre per a pujar-les.
2) quan això funciona, es canvia el polsador o l'interruptor per a pujar i baixar les barreres amb un sistema de relés accionats per uns sensors de la via.
Els relés ja t'ajudaré jo a buscar-los. Veurem quins seran els millor, però m'inclinaria cap a relés biestables. En quant als sensors, jo en tinc uns quants en venda. Però els tres que necessites per a fer això, ja te'ls regalo. Són la ref 17100 de LGB i funcionen amb imans. Algunes màquines ja el porten incorporat, i d'altres no. Però no és problema perquè afegir aquest iman a les màquines és una operació molt senzilla i l'iman no costa gaires diners. Tot i així es podrien canviar els sensors per simples rélés ILS que es poden posar a sota la travessa i queden molt dissimulats.
Crec que seria el millor sistema possible, perquè és agafar el sistema de LGB, que ja està dissenyat i sobradament provat per als nostres trens. | |
|
| |
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 9:09 am | |
| Gràcies Amadeu, em esperaré que arribin els motors i després ho acabem de polir, crec que la setmana que be als tendre aqui, el transport és gratis i lent, molt lent
Pere | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) Dj Maig 31, 2018 9:09 am | |
| Un Arduino fa això molt fàcilment... | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Circuit Momi Català (embarcador) | |
| |
|
| |
| Circuit Momi Català (embarcador) | |
|