El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Pala llevaneu acoblable Dj Nov 05, 2015 2:27 am
Sempre he dit que difícilment podré circular mai amb neu a Olesa, perquè si hi neva, no hi podré pujar i si hi sóc, hauré de sortir aviat per no quedar-me aïllat. .. Però. .. i si algun dia, per causalitat, es donés ľoportunitat? No podria circular perquè no tinc llevaneu!!!!
Doncs hi he pensat i avui m'he posat a fer un dibuix per quan tingui la impressora funcionant.
Es tracta d'una pala que s'acobla a l'enganxall rígid de les màquines, encaixat i assegurat amb un parell de cargols.
A veure què en surt i a veure si mai tinc la sort ďestrenar-la...
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
Assumpte: Re: Pala llevaneu acoblable Dv Nov 06, 2015 12:39 am
Estic buscant un video on es veia una estació d'esquí a escala 1:22 +/- on es veu com fabrica neu amb la mànega a precion, estava en l'apartat de vist a Youtube, però no he estat capaç de trobar pel moment
Pere
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
Assumpte: Re: Pala llevaneu acoblable Dv Nov 06, 2015 3:41 am
TramBlau escrigué:
Estic buscant un video on es veia una estació d'esquí a escala 1:22 +/- on es veu com fabrica neu amb la mànega a precion, estava en l'apartat de vist a Youtube, però no he estat capaç de trobar pel moment
Se'm acudeix que si coneguéssim el principi de funcionament dels canons de neu de les pistes d'esquí, potser podríem construir-ne un de casolà per omplir les nostres vies quan convingui.
És molt fàcil. Només cal que la temperatura ambient estigui a 0C o menys... Aigua molt freda, i un sistema que pulveritzi aquesta aigua... I la neu es fa sola...
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Pala llevaneu acoblable Dv Nov 06, 2015 4:04 am
Aquesta és la idea que em ronda pel cap. .. fer nevar quan tenim temps per gaudir-ho...
Vull provar diferents mètodes de pulverizar.
Pistola de pintar: - En tinc una per a compressor, aire a pressió relativament alta. - En tinc una altra que va amb una mena d'aspirador invertit, que bufa a pica pressió però també pulveritza.
Una karcher. Veig molta pressió d'aigua però l'aire és el de l'ambient. Tinc entès que per la formació de la neu també cal certa pressió d'aire.
Per últim, cal tenir un grau d'humitat relativament baix, pel que sembla.
Un cop faci fred, començaré a fer proves. Serà genial si funciona..!
Això és el que jo buscava, gràcies Amadeu, i veig que en Joan també tenia una idea similar. Fa molts anys, com trenta-cinc, tabajaba en una empresa que tenia dues maquina manuals per rentar els vehicles, una amb aigua calenta i l'altra era molt semblant a les que venen per a jardineria, un simple motor que impulsa dos pistons que donen fins 1 atm de pressió, quan arribaves a les 7 del matí sempre hi havia el graciós que la utilitzava per fer neu, a l'hivern i amb temperatura inferior a 2º
Pere
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Pala llevaneu acoblable Dv Nov 06, 2015 4:24 am
Si la karcher funciona, serà el més pràctic, perquè el subministrament d'aigua és constant i en quantitat, cosa que amb les pistoles no passa, a no ser que alimenti d'una galleda grossa. ..
Assumpte: Re: Pala llevaneu acoblable Dc Des 30, 2015 3:41 am
Amb el fred que està fent. ... m'he animat i, per si de cas, he imprès la pala, no sigui que m'agafi la nevada sense estar preparat. .. (mode irònic OFF)
Bé, doncs la pala ja està feta. Falta polir i pintar.
S'acobla a qualsevol enganxall, tingui ganxo o no, i es fixa amb dos cargols que passen per dins l'anella, sense haver de fer-hi cap modificació.
Ara només cal que algun dia nevi. .. o almenys, que faci fred. ..