| Pont del tren d'Olesa | |
|
|
|
Autor | Missatge |
---|
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Pont del tren d'Olesa Dg Oct 11, 2015 12:12 pm | |
| Obro aquest fil perquè, tot i que ja vaig explicar gran part del procés al fil general del tren d'Olesa, els ponts no estan pas acabats. Un petit resum del que hi ha. Bé, fins aquí, el que tots coneixem. Doncs ara ve el guarniment. Tinc pensat posar-hi una barana de llautó fixada amb un petit muret, que em servirà també per a contenir el balast de la via i fer que aquesta quedi fixada. En primer lloc, he fet un utillatge per a soldar tots els puntals a la mateixa distància entre ells. Una fusta i uns quants claus són suficients per a fer-lo. I uns quants puntals després. .. Això és tot per avui. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Oct 11, 2015 5:50 pm | |
| Com penses fer el muret, Joan? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Oct 11, 2015 7:07 pm | |
| Amb què soldes Joan?. No cremes la fusta? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Oct 11, 2015 8:49 pm | |
| La idea del muret era fer una mica ďencofrat amb alguna fusta prima i reomplir amb ciment. Ara, el dubte que tinc és sobre si posar el pont amb el ciment fresc o esperar que endureixi i fer forats per encaixar-lo. No sé si trobaré broques per a ciment de 2mm...
En quant a la soldadura, Narcís, ho faig amb soldador elèctric. En ser tub de 2mm és suficient. Imagino que amb més gruix ja necessitaria bufador. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Oct 12, 2015 12:48 am | |
| Jo amb un soldador elèctric no vaig poder soldar fil d'una mida semblant | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Oct 12, 2015 11:14 am | |
| Suposo que deu dependre de la potència del soldador. Em sembla que el meu és d'uns 40W. També pot ser que si proves de soldar perfil massís, li costi més. Jo he utilitzat tub. Després de fer-li una mica la forma, he presentat la barana sobre el pont, i queda prou bé. Crec que la posaré amb el ciment fresc i que quedi ja integrat. Per cert, de quin color la pintaríeu? Tinc un metal·litzat fosc que potser hi quedaria bé, però potser hi queda millor un gris fosc o negre... | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Oct 12, 2015 12:27 pm | |
| El pont roman en blanc? No es pot esperar per cobrir amb pedres o maons estil Amadeu?
En el meu barana que depèn de color i l'estructura del pont. Està bé amb el color natural. En casos reals la té tots els colors | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Oct 12, 2015 4:54 pm | |
| Jo la veig millor negre, o rovellada. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Oct 12, 2015 7:31 pm | |
| Max, la idea que tinc és seguir la tècnica d'en Xavi KTK, amb una capa de ciment ràpid i en fresc, "dibuixar" la pedra, tot i així, he de fer proves abans perquè no ho he fet mai i m'agradaria que quedés bé. Quan li hagi fet el muret de la barana, caldrà fer alguna cosa per a què no es noti ľafegit.
En quant a la barana, sí que m'agradaria fer-li uns detalls de rovellat, però si la faig negra, no sé si destacarà gaire... em sembla que perquè destaqui el rovell haurà de ser algun color clar. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Oct 12, 2015 8:21 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Oct 12, 2015 9:28 pm | |
| Aquest groc és molt temptador. .. Ara, seriosament, veient que el rovell acostuma a ser molt uniforme, se m'acut que puc pintar de negre una base i després, amb un esprai marró, fer una passada poc concentrada des de lluny per a què agafi aquest to, però sense arribar a ser marró pur. Faré una prova. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dt Oct 13, 2015 1:39 am | |
| Crec que només amb la pintura de la prova després d'haver completat el pont es pot obtenir una idea clara. És cert que hi ha molt diferents colors, l'elecció és seva | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 9:26 am | |
| Com que he d'avançar el nou ramal de muntanya, em cal fer un pont nou darrera de l'actual. Serà en pendent i en corba de r3. El plantejament és fer tres parts que, un cop acoblades, salvaran la distància que necessito. Per començar, he fet un motlle amb fustes i plàstic. He posat malla a dins per fer una mica d'armadura i he posat el morter. He marxat que encara estava fresc, però abans hi he passat un regle per marcar-hi unes formes, perquè no quedi tan llis. A veure la setmana que ve què em trobo. .. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 9:35 am | |
| Bon començament. I de fet és força atrevit començar per un pont en corba. I pinta be. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 11:26 am | |
| Té molt bona pinta, i es veuen molt bé els maons que has dibuixat. Ho has fet a ull? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 11:54 am | |
| Si no fos tan atrevit i el fes recte, crec que el tren toparia contra la paret. .! Els maons són fets a ull, amb la fusteta que es veu a la segona foto a la part inferior. L'he anat posant a sobre, marcant una mica amb el canto. Les de més a dalt, com que fa corba cap endins, l'he hagut de fer lliscant-lo una mica a pols. Les petites marques verticals estan fetes posant la punta del llistó i anar fent la trenca-junta. Tot això, ho he fet amb la millor de les intencions, però com que estava tan fresc el ciment, segurament la majoria s'haurà allisat abans d'endurir-se. Això no ho sabré fins la setmana que ve. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 7:06 pm | |
| Com li dones la corbatura? és amb la fullola de sota? I per la part de dalt? | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 8:14 pm | |
| La corbatura li faig entre totes les peces. La fusta superior és la que fa la forma del radi a mida. Allà hi ha també el rebaix que em deixarà el muret fet i uns encaixos per acoblar els pilars entre ells. La fusta de baix també té angle i corba, i el fons és el que s'adapta. Per darrera hi ha dues costelles que ajuden a agafar la forma. Per la part vista, ho he fet a mà, allisant i donant la forma amb una capa de morter més espès.
El que em fa por és que s'hagi deformat per sota, perquè vaig veure que començava a cedir amb el pes i li vaig posar uns gruixos per sota. Se suposa que ja s'aguantava quan vaig marxar. | |
|
| |
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12350
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 8:34 pm | |
| | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dg Nov 15, 2015 8:41 pm | |
| És el fons d'un armari, que és prou prim per a poder-lo corbar i se suposa que prou fort per aguantar. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dl Nov 16, 2015 1:00 am | |
| A veure el resultat, sembla una peça molt complexa | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dt Nov 17, 2015 12:09 pm | |
| Mentre la sorpresa va curant a Olesa, he tornat a agafar l'estructura de pàrquing que vaig recuperar d'un dels nens. Un tros més amunt del pont d'arcades necessito un altre pas elevat i sempre ho he volgut aprofitar. Encara estic donant voltes al muntatge de les tres estructures que el composen, però avui he trobat una solució que pot ser bona. Es tracta de posar la part horitzontal una mica per sota de la vora de les laterals, ja que, per pura casualitat, té la mateixa mida de les travesses de la via i serviria per a deixar-la encaixada. Poso unes fotos perquè veieu com queda. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dt Nov 17, 2015 7:14 pm | |
| Es veu bé, serà un pont metàl·lic, no?. Només hauràs de vigilar que el plàstic t'aguanti a l'exterior sense trencar-se. Si és d'una joguina no crec que sigui molt resistent. | |
|
| |
Mitjans Mestre 3D
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dt Nov 17, 2015 7:28 pm | |
| Pel que sembla, el plàstic és ABS, espero no equivocar-me. .. quan no hi ha cap inscripció indicant-ne el tipus, es fa complicat saber-ho, però si un plàstic es crema o com a mínim s'escalfa, despren olor, i amb aquesta es pot arribar a intuir. Quan he llimat les fixacions que duia, m'ha semblat que feia l'olor de l'ABS. Si és així, té una vida llarga a l'intempèrie. | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa Dt Nov 17, 2015 7:30 pm | |
| Ostres, sí que domines.... | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: Pont del tren d'Olesa | |
| |
|
| |
| Pont del tren d'Olesa | |
|