El teu ACCÉS als fils i funcions de TRENS.CAT és LIMITAT
Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.
Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.
Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te. Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.
Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:
Sí, ja vaig comentar que així la faria. Avui no porto novetats perquè aquesta nit el plàstic s'ha encallat, suposo que per alguna impuresa o defecte en el diàmetre del fil de material i ha quedat a mitges la peça. Quan ho tingui, ja faltarà poc.
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Nov 21, 2016 6:54 am
mallet73
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Nov 21, 2016 10:24 am
Impressionant nano!!! El ventilador del sostre,el podries fer motoritzat amb un de tipus ordinador....ja seria el colmo!!
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Nov 21, 2016 11:35 am
Ja he detectat el problema. La bobina s'ha anat consumint i el fil del tram final està tan enrotllat que fa molla i comença a tibar, fent patinar el plàstic a l'extrussor...
En quant al ventilador, no costaria massa fer-lo com dius, però ho deixaré com una personalització futura si s'escau.
Qui sap si controlant la màquina amb un arduino i Bluetooth amb bateria embarcada li pot fer falta ventilació forçada. ..
Estava mirant uns videos que ha posat l'Amadeu i m'he fixat com gira la màquina grossa de Piko en R1.
Els bogies surten totalment de sota el bastidor...
Ja sabem què hem d'evitar... es veu horrible... tot i així, si es troba una agulla o un tros puntual de R1, almenys sabem que podrà passar-hi sense problemes tècnics...
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dt Nov 22, 2016 3:45 am
Mitjans escrigué:
Estava mirant uns videos que ha posat l'Amadeu i m'he fixat com gira la màquina grossa de Piko en R1.
Els bogies surten totalment de sota el bastidor...
Ja sabem què hem d'evitar... es veu horrible... tot i així, si es troba una agulla o un tros puntual de R1, almenys sabem que podrà passar-hi sense problemes tècnics...
Per la resta, millor uns bons radis.
I això no és a escala 1/22,5 com fas a la 254, que encara volaria més i segur que la llargada és superior.
Fins aviat, Ignasi.
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dt Nov 22, 2016 4:55 am
Aquesta imatge quasi mareja...
Mitjans Mestre 3D
Ubicació : Barcelona Edat : 45 Data d'inscripció : 27/05/2014 Nombre de missatges : 7624
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dc Nov 23, 2016 1:40 am
Ahir a la nit vaig enganxar i reforçar el sostre de la cabina, després d'allisar-lo. L'he fixat sobre unes fustes perquè quan quedi sec, no tingui deformació.
Els reforços els he posat perquè quan vaig anar tallant el 3D, no vaig veure que també estava tallant gruixos de dins. He fet unes plaques al sostre i uns gruixos als fars, perquè els leds quedin ben instal·lats.
He fet el suport del bogie i la peça de fixació de l'enganxall.
Aquí és veu la peça de l'enganxall posada a la part mòbil del bloc motor, de forma que acompanyarà el gir quan entri en corba.
I el conjunt presentat, a falta d'ajustar un dels encaixos i la sortida dels cables, que no estaven instal·lats quan vaig fer el disseny.
Crec que per a fixar el suport al bloc motor es podran aprofitar els mateixos cargols del bloc, que veig que són prou llargs per absorbir els 3mm de més del suport.
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Des 05, 2016 3:30 am
Té molt bona pinta aquest suport per a els bloc-motor.
Els de les Alsthom també només tenen la presa de corrent del patí i també em sembla que pot ser escàs, de moment no ha tingut cap tipus de problema, però es poden posar més preses al eix sense anell d'adherència, però a la vegada hi hem fet una sortida al enganxall del darrera per passar o rebre corrent des dels vagons.
Fins aviat, Ignasi.
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dl Des 05, 2016 10:08 am
Avui he fet els ajustos de la carcassa i els forats per a fixar-la amb els cargols del bloc motor. En queden dos que collen la tapa del bloc.
Editat per darrera vegada per Mitjans el Dl Ago 10, 2020 10:06 am, editat 1 cop en total
el terrat de margarit Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Boi de Llobregat,Molí-Nou Edat : 48 Data d'inscripció : 29/01/2016 Nombre de missatges : 2625
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Dv Des 09, 2016 10:37 am
Mitjans Mestre 3D
Assumpte: Re: Locomotora 254 FGC Ds Des 10, 2016 9:17 am
Avui he muntat una planxa fent de bastidor per veure com va la màquina.
En r1 queda així
En r2, així
Gira, sí, però ja sabem què hem d'evitar. ..
Un video de la prova. Com que només està posat sobre el bogie, sense fer el forat a mida, queda més alt i no massa estable lateralment, però per la prova ja està bé.
Es veu buit perquè falten els laterals dels bogies, el dipòsit i les bigues longitudinals de sota el bastidor.