TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)

Ir abajo 
+11
TramBlau
ut800035 (†)
E4lok
Parvus
KTK
fve
jaume
Olot
Miquel Angel
MALLET73
ostman
15 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 14, 2014 9:08 am

Pel que fa al billard de casa nostre, veig que engresca molt be. I aixo es bo, comentaris de tot tipus sempre son bons.
El que dieu d'anar a La cava? em sembla un encert. De fet, encara que nomes sigui marqueting, a Bemo, Roco, i d'altres es fan autopropaganda de quan volen fer una reproducció, fan una sortida "a prendre mides" de l'aparell quye volen reprodudir.
Un altre cosa es que l'associacio aquesta sigui activa i ens deixin fer una visita.
Fa un temps que en sento a parlar pero no res mes.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 15, 2014 11:36 pm

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 16, 2014 8:48 am

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDv Maig 16, 2014 8:51 am

Cada vegada tinc més ganes de veure'l en directe...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDl Maig 26, 2014 5:50 am

Una foto més, que permet una bona perspectiva del frontis.

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2e545e8

És a l'estació de Reus.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDl Maig 26, 2014 7:55 am

Anirà molt bé per fer el petit retrovisor...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDt Maig 27, 2014 10:27 pm

Desprès de treballar uns dies, ja tenim un nou joc de plànols en 2D de l'Automotor Billard A 150 D7, adaptat a escala IIm...

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2014-billard-2d

Ara ja podem continuar modelant el 3D...


Nota: Planols corregits amb les apreciacions sobre la posició del bogies d'en fve


Editat per darrera vegada per ostman el Dj Maig 29, 2014 5:17 am, editat 3 cops en total
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 3:48 am

ostman escrigué:
Desprès de treballar uns dies, ja tenim un nou joc de plànols en 2D de l'Automotor Billard A 150 D7, adaptat a escala IIm...

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2014-billard-2d

Ara ja podem continuar modelant el 3D...

ostres quina bona pinta té!!!!

felicitats

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 4:14 am

aplaud aplaud aplaud 
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 4:52 am

Molt bona feina.

Ja sabeu que soc un perapunyetes, així que deixeu-me fer unes observacions al dibuix.
Probablement ja ho saps, però per si t’ha passat per alt.

1er. Els dos bogies no son iguals, el bogie motor, (el que cau sota el radiador del sostre), te una distància entre eixos de 2.200 mm. L’altre bogie és més curt, només te una distància entre eixos de 1.900 mm.

2on. Això fa que la distància entre el centre de pivotatge del bogie i el frontal de l’automotor sense el topall sigui diferent en els dos extrem. A l’extrem del bogie motor és de 2.440 mm a escala 1:22,5 l’hi corresponen 108 mm, el del altre extrem és de 2.100 mm que a escala l’hi corresponen 93 mm.
Al teu dibuix, aquestes distàncies diferents ja les contemples, però estan en extrems oposats.

3er. Em sembla recordar, que el punt de pivotatge del bogie motor no està centrat, però no recordo a on ho vaig veure. De totes maneres, em sembla recordar que és poca la diferencia i a escala deuen ser uns 9 mm.

No se si t’ajudo amb aquests comentaris, però prefereixo explicar-ho, que quedar-m’ho al pap.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 5:38 am

fve escrigué:

Molt bona feina.

Ja sabeu que soc un perapunyetes, així que deixeu-me fer unes observacions al dibuix.
Probablement ja ho saps, però per si t’ha passat per alt.

Gràcies tots els comentaris constructius són molt benviguts, i s'agraeixen...


fve escrigué:

1er. Els dos bogies no son iguals, el bogie motor, (el que cau sota el radiador del sostre), te una distància entre eixos de 2.200 mm. L’altre bogie és més curt, només te una distància entre eixos de 1.900 mm.

En soc molt conscient... De fet, aquest bogies només són de "relleno", doncs de moment només he treballat la caixa i el sostre, però en Jaume em va fe veure que si no posava uns bogies el dibuix es veia molt raro.

En aquest moment, no disposo de prou informació per dibuixar/modelar uns bons bogies... Però espero poder solucionar-ho aviat...

Però mica en mica...


fve escrigué:

2on. Això fa que la distància entre el centre de pivotatge del bogie i el frontal de l’automotor sense el topall sigui diferent en els dos extrem. A l’extrem del bogie motor és de 2.440 mm a escala 1:22,5 l’hi corresponen 108 mm, el del altre extrem és de 2.100 mm que a escala l’hi corresponen 93 mm.
Al teu dibuix, aquestes distàncies diferents ja les contemples, però estan en extrems oposats.

Tens tota la raó del món. No sé que ha passat... Ho corregiré...



fve escrigué:

3er. Em sembla recordar, que el punt de pivotatge del bogie motor no està centrat, però no recordo a on ho vaig veure. De totes maneres, em sembla recordar que és poca la diferencia i a escala deuen ser uns 9 mm.

Tambè m'hi he fixat... De fet, això varia segons la font que he consultada... Uns el mostren centrant, i altres no...

Espero poder confirmar-ho a mesura que disposem de més informació dels bogies...

Altrament, totes aquestes qüestions estan subjectes a la diponibilitat del bloc motor que puguem aconseguir... Per no dir que voldria que aquest automotor poguès circular per tots els radis de corba...

Quan arribi el moment de fer els bogies ja veurem...


fve escrigué:

No se si t’ajudo amb aquests comentaris, però prefereixo explicar-ho, que quedar-m’ho al pap.

Ha estat de molta ajuda. Gràcies.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 6:03 am

Al meu parer, si en la realitat els bogis són centrats o no, no te res a veure amb el que es faci en miniatura ja que correspondrà més aviat a aspectes funcionals.

La distància entre eixos és més important perquè si que és una mida que es veu a simple vista, però també es relatiu perquè només qui sap que els bogis són asimètrics ho podrà veure.
En tot cas, les mesures que discrepen segons la font, es solucionen prenent mides del Billard gros.

Per a mi és molt més important que a cop d'ull es reconegui el vehicle. En aquest cas trobo molt encertat el dibuix de tot l'automotor.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 6:13 am

Olot escrigué:

En tot cas, les mesures que discrepen segons la font, es solucionen prenent mides del Billard gros.

Comencem a tenir una bona llista de coses a controlar de la realitat...
Tornar a dalt Ir abajo
fve
Comptador de reblons
fve


Ubicació : Jafre / Barcelona
Edat : 65
Data d'inscripció : 22/10/2012
Nombre de missatges : 3146

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 6:17 am

Pau i Amadeu,

Ja us he dit que soc Perapunyetes!!.

Totalment d'acord que el centratje del bogie és una collonada.

Totalment d'acord en que el fet de que els bogies siguin diferents en longitud i forma, és un detall que es pot ignorar fins i tot per imperatius originats per la disponibilitat de peces al mercat.

I totalment d'acord, en que el important, és que la "peça" en conjunt, es reconegui a cop d'ull.

A cop d'ull, el dibuix es d'un Billard A150D7 i serà una "peça" excelent i molt envejada.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 8:01 am

fve escrigué:
A cop d'ull, el dibuix es d'un Billard A150D7 i serà una "peça" excelent i molt envejada.


Si la cosa va bè potser no serà una peça única, sino una petita sèrie...

Però no avancem aconteixements... Doncs encara hem de caminar molt...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 5:20 pm

fve escrigué:
Molt bona feina.

Ja sabeu que soc un perapunyetes, així que deixeu-me fer unes observacions al dibuix.
Probablement ja ho saps, però per si t’ha passat per alt.

1er. Els dos bogies no son iguals, el bogie motor, (el que cau sota el radiador del sostre), te una distància entre eixos de 2.200 mm. L’altre bogie és més curt, només te una distància entre eixos de 1.900 mm.

2on. Això fa que la distància entre el centre de pivotatge del bogie i el frontal de l’automotor sense el topall sigui diferent en els dos extrem. A l’extrem del bogie motor és de 2.440 mm a escala 1:22,5 l’hi corresponen 108 mm, el del altre extrem és de 2.100 mm que a escala l’hi corresponen 93 mm.
Al teu dibuix, aquestes distàncies diferents ja les contemples, però estan en extrems oposats.

3er. Em sembla recordar, que el punt de pivotatge del bogie motor no està centrat, però no recordo a on ho vaig veure. De totes maneres, em sembla recordar que és poca la diferencia i a escala deuen ser uns 9 mm.

No se si t’ajudo amb aquests comentaris, però prefereixo explicar-ho, que quedar-m’ho al pap.


Bona consciencia i bona manera de poder redissenyar el projecte.
De fet, parlem de bogies.
Unes imatges tretes de llibres, uns dibuixos on cadascu diu la seva pel que fa al tema mides. I es que algu va dir, "el que no saps ho inventes". I com ningu t'ho pot discutir, es llei.
Pero que passa si qui ha redibuixat o t'ha passat l'informacio ho ha fet amb planols originals del material original, no del teu?
O del projecte per exportar, aixo em fa molta gracia, ho diuen els grans fabricants internacionals.
Pero ells et fan una proposta. Despre tu els vas demanant modificacions, o senzillament, compres la llicencia per fabricar uan serie d'unitats i la fas com vols.
O com pots. Penuries manen.
Pot passar que un cop tens els material en servei, la propietaria d'aquests material li fa i desfa com vol o com pot. No podem dir en cap moment que una cosa era aixi encara que tinguem planols originals de l'epoca. Despres n'arriba una o varies unitats a l'apartat museu, i les restauren. Unes son restaurades amb una rentada de cara i d'altres amb una desmuntada general i amb els planols a la ma, es rectifica tot el que cal. Pero ningu em pot dir que aquests planols originals de constructor, siguin els reals de quan es va fabricar.
No fa gaires mesos, em pare em va explicar una de le smoltes coses que passen a un taller de manteniment i reparacio.
El cas es que treballava a vagons de mercaderies de Sant Andreu, Renfe, i un mal dia va arribar un vago dels unificats amb garita on mig vago nomes tenia el bastidor per un accident. No sabien com era la garita, no sabien com refer el material.
Al taller no habia planols del vago.....
Pero per sort habia un vago de la mateixa serie, acabat de restaurar i a punt per sortir.
Doncs el pare va proposar al cap de taller que el deixes prendre mides i fer un treball artesa. Li van concedir i agafar un metro, una llibreta de l'epoca i un llapis. i se'n va anar cap el vago.
Al cap de dues hores, va anar a presentar el dibuix al cap de taller perque autoritzes la reparacio. El cap no entenia com va poder fer aquell dibuix (el pare es un simple oficial) pero li va dir que era el que calia i que s'hi posesin. En acabar la reparacio ho van donar com a molt bona feina.
Pero clar, el pare va anar a prendre mides d'un vago que no sabem si ja era reformat o era original.
El cas es que van fer un nou invent, molt semblant al que tenian com a base de treball.
Potser avui aquests vago es aun musue i si vas a prendre mides no es correspon amb el projecte original.
Mai podem dir aixo es o era aixi.
Pel que fa a les mides dels bogies del billard... No he vist cap fotografia original on e spugui distingir be.
A partir d'aci, em vaig idealitzar un 2D amb ballestes playmobil i vaig poder veure una mica de llum al cas.
Uns dibuixos 3D extrets d'un forum frances em van fer veure unes bieletes que aguanten la suspensio secundaria, i despres lAmadeu va posar une sfotografies d'un billard reformadissim, on es veien els bogies amb gran detall.
Van ser el punt mes avançat per anar desenvolupant el projecte.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 5:41 pm

Sobre el perfil, tinc un llibre en el que apareix una foto d'un Billard mig desballestat, que permet veure perfectament la corba del sostre. Em va servir de gran ajuda per a dibuixar la corba del sostre. Si la trobo la posaré.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDc Maig 28, 2014 7:24 pm

Olot escrigué:
Sobre el perfil, tinc un llibre en el que apareix una foto d'un Billard mig desballestat, que permet veure perfectament la corba del sostre. Em va servir de gran ajuda per a dibuixar la corba del sostre. Si la trobo la posaré.

Aquesta fotografia seria molt interessant... A veure si la trobes...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 29, 2014 5:17 am

Planols corregits amb les apreciacions sobre la posició del bogies d'en fve...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 29, 2014 8:21 am

Be, la foto en qüestió és aquesta, i està treta del llibre Automotores Españoles, de J Aranguren. Es tracta d'un dels Billards que varen funcionar a la línia del FC del Riotinto.

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Img_7011

A mi aquesta foto em va servir per a trobar certes curvatures del Billard, perquè es veu la secció del sostre fins pràcticament la meitat, i també hi ha una bona perspectiva de la corba del sostre al tester.
Al mateix temps hi ha uns ombrejats que ajuden a endevinar les corbes de la caixa a la part del tester i també al faldó a sota de la carrosseria.

He marcat en vermell les curvatures del sostre, i amb fletxes també vermelles les zones ombrejades que deia.

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Img_7012
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 29, 2014 8:27 am

Ah, també deixa veure amb bastanta claredat els bogis.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 29, 2014 9:41 pm

Bona referencia.
Gracies.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Maig 29, 2014 10:36 pm

Una foto fantàstica...

Quan tingui el 3d fet comprovarem si els dos automotors s'assemblem...
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Jun 05, 2014 3:37 am

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2014-billard-3d

Ja tenim llest un primer model 3D de la cabina i el sostre... amb alguns detalls com els vidres, les manetes, els respiradors del sostre...

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2014-billard-3d2
Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2014-billard-3d3
Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2014-billard-3d4
Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 2014-billard-3d5
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitimeDj Jun 05, 2014 4:35 am

applaud applaud applaud genial genial genial 

quant comença la producció en serie???

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)   Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP) - Página 4 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Projecte Automotor Billard A 150 D7 (MOP)
Tornar a dalt 
Pàgina 4 de 7Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
 Temas similares
-
» CONSTRUIR UN AUTOMOTOR BILLARD (França)
» Autorail billard a75 D (França)
» Projecte construcció Dresina Billard DU 50 (França) (Tallers dels Aspres)
» Automotor billard A150D (França) a escala IIm, construit de fusta per en Frederic Caballé
» Projecte construcció automotor disseny lliure (Tallers dels Aspres)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: