TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta

PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
construcció en resina del ferrostal fgc WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT

Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.

Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.

Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions

construcció en resina del ferrostal fgc

+16
Maxx_Rivoli
josepmaria
E4lok
Mitjans
ignasibaga
KTK
maquinista
TramBlau
flyfabio (†)
Shay
Sisu
ostman
ut800035 (†)
jaume
Olot
MALLET73
20 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 51
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 19505

construcció en resina del ferrostal fgc Empty
MissatgeAssumpte: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDv Mar 07, 2014 6:41 am

hola Amics!

Com ja el tema de la resina està en marxa he començat els preparatius per construir un ferrostal com el de l' Amadeu però aquest en resina.... es clar que tindré que consultar i demanar ajuda a Ell ja que ells està força més documentat que jo...

construcció en resina del ferrostal fgc DSCF9627_zpsf1efa3d7
ja he preparat el motor i un bogie sense motor però que donarà alimentació a la resta..

construcció en resina del ferrostal fgc IMG_20140225_182724_zps4302eb6a

construcció en resina del ferrostal fgc DSCF9605_zps55896303

espero que us agradi i que quedi bé aquest nou projecte.

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 65
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33792

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDv Mar 07, 2014 6:55 am

No facis el mateix error que jo: els dos bogis han de ser motors.

Jo vaig fer un bogi motor i l'altre sense motoritzar pensant que així estalviava alguna pesseta, ja que els motors són carots (a llavors encara anàvem amb pessetes).

Va ser un error per allò que sempre dic del pes adherent i el pes mort. Si només hi poses un motor, la meitat del pes del vehicle és pes mort, mentre que si els dos bogis tenen motor tot el pes és adherent. Si el vehicle sempre hagués d'anar sol, encara. Però aquest vehicle és susceptible de portar remolc, ja que a la realitat n'hi havia. Llavors, un sol motor haurà d'arrossegar el pes de mig automotor més el seu remolc, i a la més mínima pendent es fa insuficient.

El més probable és que tenint aquest mitjà nou de la resina en facis els remolcs, i puguis fer un tren ben llarg i aparatós. Per tant seria una llàstima que et quedis curt en la potència d'aquest vehicle.

En el meu cas, em vaig equivocar i a la que pugui muntaré una segona motorització a tots els meus automotors.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDv Mar 07, 2014 7:39 am

Aquí tens alguna documentació d'aquest automotor i el seu remolc, per si t'és útil.

construcció en resina del ferrostal fgc Ferros10

construcció en resina del ferrostal fgc Ferros11

construcció en resina del ferrostal fgc Ferros12
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDv Mar 07, 2014 8:41 pm

Olot escrigué:
Aquí tens alguna documentació d'aquest automotor i el seu remolc, per si t'és útil.

construcció en resina del ferrostal fgc Ferros10

construcció en resina del ferrostal fgc Ferros11

construcció en resina del ferrostal fgc Ferros12

Com sempre moltes gràcies!! el del automtor si que el tenia, però el del remolc no!!

Agraeixo la teva ajut i el teu concell de possar 2 motors, per el moment faré 1 ja que és només substituir el bogie sense motor per un altre, no és com els altres automotors que he fet que si que no és pot fer....
també he mirat algunes imatges per la xarxa....el que desconec si hi ha algún llibre que en parli..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDv Mar 07, 2014 9:15 pm

Entre la literatura publicada fins al moment, no hi ha cap monografia sobre aquests automotors.

Se'n parla però, a diversos llibres de la col·lecció "Carrilets de Catalunya" d'en Carles Salmeron, i també al llibre AUTOMOTORES ESPAÑOLES, de Javier Aranguren. En tots dos hi ha esquemes semblants als que t'he facilitat.
Si no els vols comprar, pots passar algun dia per casa i te'ls mires.

També hi ha algunes altres edicions i articles de revistes a on se'n parla, però ara no els tinc a la memòria.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDv Mar 07, 2014 9:37 pm

Olot escrigué:
Entre la literatura publicada fins al moment, no hi ha cap monografia sobre aquests automotors.

Se'n parla però, a diversos llibres de la col·lecció "Carrilets de Catalunya" d'en Carles Salmeron, i també al llibre AUTOMOTORES ESPAÑOLES, de Javier Aranguren. En tots dos hi ha esquemes semblants als que t'he facilitat.
Si no els vols comprar, pots passar algun dia per casa i te'ls mires.

També hi ha algunes altres edicions i articles de revistes a on se'n parla, però ara no els tinc a la memòria.

d'acord com ens em de veure per tornar-te les peces i fer les proves de la patxanga ja tindré l'oportunitat!!

gràcies

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDs Mar 08, 2014 11:58 am

En aquest video es veuen alguns automotors (i remolcs) a Mallorca. Cal tenir paciència, però els automotors arriben.

https://www.youtube.com/watch?v=Km_ujgAZW-Y
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDs Mar 08, 2014 9:46 pm

jaume escrigué:
...I per la llargada de l'automotor quin material penses fer servir?
La resina es molt deformable....

Bona pregunta.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDl Mar 10, 2014 4:37 am

Olot escrigué:

jaume escrigué:
...I per la llargada de l'automotor quin material penses fer servir?
La resina es molt deformable....

Bona pregunta.

hola doncs el mateix jaume em va donar la idea com fan en altres escales enganxar un perfil metal.lic que li dongui resistència.....ja que així amb el motllo puc fer tans com vulgi sense tenir que matar-me a fer finestres cada cop..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDl Mar 10, 2014 5:57 am

Carles, per els costats plans, podries provar una nova tècnica: el tall làser.

Només ho tens de dibuixar en CAD, passar-ho a algú que ho talli, i demanar la quantitat que en vulguis.

T'ho poden tallar en qualsevol material (en aquest cas PVC o un altre plàstic). El preu és assequible.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDl Mar 10, 2014 6:34 am

Olot escrigué:

Només ho tens de dibuixar en CAD, passar-ho a algú que ho talli, i demanar la quantitat que en vulguis.

T'ho poden tallar en qualsevol material (en aquest cas PVC o un altre plàstic). El preu és assequible.

affraid affraid affraid affraid hein80 hein80 hein80  si ja ho em parlat algún cop però jo de CAD ni p.idea....!!
a més no tinc les mides exactes de finestres ni portes..........

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDl Mar 10, 2014 6:33 pm

MALLET73 escrigué:

Olot escrigué:

affraid affraid affraid affraid hein80 hein80 hein80  si ja ho em parlat algún cop però jo de CAD ni p.idea....!!
a més no tinc les mides exactes de finestres ni portes..........

salutacions

mallet73

Jo ho puc dibuixar en cad.
Nomes em cal la mida de tots els aparells, finestres, portes,.... i a dibuixar.
A mes se llocs on ho poden tallar en ferro, llauto, inclos pvc.
Tornar a dalt Ir abajo
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)

Ubicació : Sabadell
Edat : 64
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDl Mar 10, 2014 10:32 pm

No es queixaran els tallers Mallet, servei de Cad, servei de busqueda d'empreses manufactureres, club de fans, com a minim te que surtir un material que faci  baba 
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDv Abr 11, 2014 8:14 pm

Hola Amics mentres vaig treballant amb les peces de resina, motllos etc...estic fent el suport amb els motors..

frontals mecanitzats per insertar les llums
construcció en resina del ferrostal fgc DSCF9669_zps4dec02c1

Sempre he possat el pes just a sobre del bloc motors, però com vaig veure amb la patxanga aquest cop he baixat el centre de grabetat en el centre del automotor amb 2 peces de ferro planes i collades al xassís..
construcció en resina del ferrostal fgc DSCF9670_zpsa325a7c2

per millorar el tema de cablejat en aquesta construcció he fet uns forats per donar joc i que no  es trenquin o dificultin el gir.. també al possar les peces de metall sota per on normalment passa el cablejat..aquest cop he fet un doble fondo per passar els cables i coneccions, a sobre possar els seiens disimulant així tot el tema
construcció en resina del ferrostal fgc DSCF9671_zpscd768c19

construcció en resina del ferrostal fgc DSCF9672_zps455e34e1

construcció en resina del ferrostal fgc DSCF9673_zpsc95ea23b

Aquesta setmana santa els tallers tenen previst treballar 4 torns setmanals...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDs Abr 12, 2014 2:35 am

Baixant tant el xasis no tens por que et toqui al passar pels canvis o els passos a nivell?
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDs Abr 12, 2014 7:41 pm

si toca o no toca pot dependre de la llargada del bastidor i "la corda" resultant. Ho has de preure.
Tambe pot ser que en corba, arrassis el que trobis "fora de galib" i aixo es norma de corbes obertes pero es totalment fora de norma LGB.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDl Abr 14, 2014 8:09 am

ostman escrigué:
Baixant tant el xasis no tens por que et toqui al passar pels canvis o els passos a nivell?

jo diria que no ! ja que és la mida que acostumo a fer... però tot s'ha de veure..!! però el més importan en aquesta construcció són les millores que incorporo que en altres models no tenen..a més de que aquest la intenció es fer tot de resina i veure com va....però tan si com no podem fer una prova a martorell..que es on podem treure conclusions...a més del galib que en aquest crec que podrem fer R1..que d'altres he tingut problemes....i en menys de R2 no giren...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDl Abr 14, 2014 7:56 pm

Proves, proves amb r1......
Martorell es obert a totes les probes.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDc Maig 14, 2014 5:42 am

Hola Amics!!

els treballs continuen a can Mallet73..

construcció en resina del ferrostal fgc IMG_20140514_095707_zps5feee1d1
gràcies a les proves fetes l'altre dia per que no pengi de cap costat...
construcció en resina del ferrostal fgc IMG_20140514_095714_zps28e11685

construcció en resina del ferrostal fgc IMG_20140514_102811_zpse8b79258

he de fer coses abans no vingui la calor i sigui problematic treballar amb certs productes...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDc Maig 14, 2014 6:18 am

Les finestres es veuen perfectes! super12 10 
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman

Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 53
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7077

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDc Maig 14, 2014 7:54 am

Només això... La calor ja és aquí...
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDc Maig 14, 2014 8:59 am

Si, la resina s'asseca en fer la barreja.
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDj Maig 15, 2014 6:05 am

com em deieu que tenia massa gruix el morro avui he fet anar la dremel a tope....

construcció en resina del ferrostal fgc IMG_20140515_184231_zpsee73eaea

el morro del man també ha passat per la dremel..

construcció en resina del ferrostal fgc IMG_20140515_184250_zps05f6d004

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDj Maig 15, 2014 7:04 am

Ets un artista !  Very Happy 
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu

Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 55
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 7271

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitimeDj Maig 15, 2014 7:07 am

Queden molt bé! super12 
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado

MissatgeAssumpte: Re: construcció en resina del ferrostal fgc   construcció en resina del ferrostal fgc I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo

construcció en resina del ferrostal fgc
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 7Anar a pàgina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Següent