| construir una porter + tender format lliure | |
|
+9tram47 E4lok jaume Olot Maxx_Rivoli ignasibaga ostman Sisu MALLET73 13 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 23, 2013 4:35 am | |
| hola amics!! obro aquest fil, ja que desprès de dies pensar i mirar etc... he iniciat la construcció d'una composició completa, amb un motor de porter, fer el tender i embrutar les 5 vagonetes de carbó... les feines les he iniciat amb en el tender que el volia desfer d'ell però al final he optat per donar-li un altre vida...la porter aquest cop la construiré amb caldera vertical..molt del oest com li agrada amb en sisu... imatge del plantejament a fer.... com us deia el primer ha estat desmuntar el tender per modificar-lo..inclos les rodes, ara de metall. com es una construcció molt americana, li he substituït els engantxalls de LGB per LGB americans... continuarà!!! salutacions | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 23, 2013 4:38 am | |
| Estic impacient per veure els resultats, veig que tens molt de stock de locomotores Porter. Et bases en algun model real per reproduir?
| |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 23, 2013 4:54 am | |
| - Sisu escrigué:
- Estic impacient per veure els resultats, veig que tens molt de stock de locomotores Porter.
Et bases en algun model real per reproduir?
en principi és idea lliure de imatges que he vist per internet de porter i enginys americans de l'epoca...i desprès un toc d'embrutar i oxid...espero que t'agradi... les em de fer corre!!! aquesta és l'ultima motorització de porter, ja que la guardava junt amb l'altre per fer una garrat, però al no fer-la he pres la dessició de crear aquest altre.. i com tinc les 5 vagonetes he pensat en fer un petit tren miner de carbó... a veure que surt salutacions mallet73 | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 23, 2013 8:26 am | |
| Ho seguirem amb atenció... | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 23, 2013 10:08 am | |
| Hola Carles i tots els demés.
Seguiré molt atent a tots els teus passos.
Fins aviat, Ignasi. | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 23, 2013 12:26 pm | |
| Hola Carles,
M'he perdut amb tanta atenció a la passió amb què ha iniciat aquest projecte. M'agrada molt i seguiré amb entusiasme.
Fins aviat, Ignasi.
| |
|
| |
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 6:33 am | |
| les feines d'aquest darrers dies.. continuarà!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 6:39 am | |
| Només això... bé, la cosa avança mica en mica que lo important... | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 7:00 am | |
| - ostman escrigué:
- Només això... bé, la cosa avança mica en mica que lo important...
he fet alguna cosa més avui però encara no te imatges però dema ho prometo que les hi haurà!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 9:22 am | |
| Esperarem a demà, quin remei !! | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 9:40 am | |
| Quina facilitat!. No és un inconvenient posar els enganxalls tipus americà? (tot i que són molt més bonics que els de LGB). Ho dic perquè després no hi pots enganxar qualsevol cosa. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 8:23 pm | |
| - Sisu escrigué:
- Quina facilitat!. No és un inconvenient posar els enganxalls tipus americà? (tot i que són molt més bonics que els de LGB). Ho dic perquè després no hi pots enganxar qualsevol cosa.
Sempre s'ha de tindre unnparell de vagons manso per quan es vulgui fer circular un vago o un tren sencer amb enganxall diferent. Llastima que els diferents fabricants sembla que no s'han posat d'acord amb l'alçada d'aqests enganxall i cadascu el munta a una alçada diferent. Jo el que vaig fer es comprar els d'LGB u en vaig muntar un per tindre la referencia d'alçada. Despres per cada material he de probar dels dos tipus de bachmann o el tipus LGB i s'hi queda el que va a l'alçada igualada al que em fa de referencia. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 8:43 pm | |
| Una opció també podria ser: el material americà tot amb el mateix enganxall americà, i el material europeu tot amb enganxall de lavabo LGB. | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 8:48 pm | |
| - Olot escrigué:
- Una opció també podria ser: el material americà tot amb el mateix enganxall americà, i el material europeu tot amb enganxall de lavabo LGB.
A mi m'agrada aquesta opció... Així no estàs tentat de fer combinacions extranyes... | |
|
| |
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 8:50 pm | |
| El mal be quan tens un enganxall on ni hi cap l'enganxall de bec normalitzat. I el mes economic es muntar un enganxall america tipus "urpa" | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 9:08 pm | |
| Quin és l'enganxall de bec, Jaume? | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 9:40 pm | |
| - Olot escrigué:
- Una opció també podria ser: el material americà tot amb el mateix enganxall americà, i el material europeu tot amb enganxall de lavabo LGB.
Sí, però si LGB i Bachmann tenen alçades diferents vaja gràcia! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dt Oct 29, 2013 10:30 pm | |
| Jo diria que tinc material LGB i Bachman, i són compatibles. També amb USA Trains. | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 30, 2013 6:55 am | |
| - Olot escrigué:
- Jo diria que tinc material LGB i Bachman, i són compatibles. També amb USA Trains.
hola Amics! si es fa servit el enganxall de LGB normal..si però per el que vaig veure el diumenge a casa en josep amb un vagó bachmann que duia, es que el enganxall usa de bachmann amb el de lgb (el de la loco) quedaven a diferentes alçades... avui he fet un plantejament un cop acabada la tarima de fusta... de les possibilitats de fer la porter.. opció 1 opció2 opció3 aquesta nit rumiaré a veure que em dieu vosaltres i decidiré... gràcies mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 30, 2013 9:13 am | |
| | |
|
| |
ignasibaga Trenjardinaire Plus
Ubicació : Bagà Edat : 71 Data d'inscripció : 22/05/2013 Nombre de missatges : 7376
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 30, 2013 9:44 am | |
| Hola Carles i tots els demés.
Jo també trobo més interessant la caldera vertical ( amb el pot de Magi) com diu en Pau
Fins aviat, Ignasi.
Editat per darrera vegada per ignasibaga el Dc Oct 30, 2013 10:34 am, editat 1 cop en total | |
|
| |
E4lok Trenjardinaire
Ubicació : Granollers Edat : 64 Data d'inscripció : 27/01/2009 Nombre de missatges : 824
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 30, 2013 10:10 am | |
| | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 30, 2013 10:19 am | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dc Oct 30, 2013 10:39 am | |
| - Olot escrigué:
- Quin és l'enganxall de bec, Jaume?
L'enganxall de bec es el que utilitza LGB, fleisschman HO, etc. I la majoria de trens tripulats de 5, 7 1/4 i 10 polsades. I una inmensa de trens de via metrica com per exemple vascongados. Perque es diu de bec? Molt senzill: si el mires, la part de punxa que engancha la part fixe de l'altre enganxall, sembla un bec de lloro. | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure Dj Oct 31, 2013 5:41 am | |
| hola amics! les feines d'aquest matí.. màquina del temps........ el dimarts més!!!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: construir una porter + tender format lliure | |
| |
|
| |
| construir una porter + tender format lliure | |
|