| construir automotor littorina fiat G/IIm | |
|
+11KTK jaume TramBlau bantren TOG Maxx_Rivoli ulises Sisu Olot ostman MALLET73 15 participantes |
|
Autor | Missatge |
---|
TramBlau Mestre tramviaire
Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna Edat : 69 Data d'inscripció : 28/01/2009 Nombre de missatges : 12351
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dt Set 03, 2013 9:25 am | |
| Si que ho era, recordo un viatge des de la Pobla fins a Barcelona quan tenia 19 anys que encara em fa mal el cul amb el seu record, vam sortir a les 12:00 h i arribi a Barcelona passades les 21:00 estació de Sant Andreu Arenal sense poder ni anar al lavabo a orinar de la quantitat de gent que anava, tot i que jo vaig tenir sort, anava assegut. Aquest tipus de tren també feia la ruta Tortosa la Pobla d'Hijar, encara que havia un que tenia l'origen a Barcelona, l'any anterior ho vaig agafar per anar a Beseit, com anavem un grup no va ser un viatge avorrit, el vam agafar que encara no avia clarejat, podien ser les 6 ò 7 del matí i vam arribar sobre les 20.00 h. era La Setmana Santa i vam tenir temps de fer diverses processons per dins del tren
Pere | |
|
| |
Maxx_Rivoli Trenjardinaire Plus
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dt Set 03, 2013 12:30 pm | |
| Segueixo amb interès aquest tema, perquè crec que el Littorine a Espanya que més se sap que aquí a Itàlia. Si pot ser del seu interès, sent de Torí, la ciutat on va néixer la FIAT i la seu, puc intentar la recerca d'informació sobre els trens. Segurament els seus trens Littorine 3 elements de la postguerra estan relacionats amb el disseny de ATR100, revisats i corregits. En automotors i els seus motors - radiadors comparteixen algunes fotos de la nostra Al 56 Ferrocarril Circumetnea. | |
|
| |
MALLET73 Trenjardinaire Plus
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dj Set 05, 2013 1:20 am | |
| ok, gràcies per les imatges de l'interior, l'exterior no és el mateix però em faig una idea.. he rebut resposta del museu de vilanova Bon dia Carles, He buscat al nostre fons bibliogràfic i no més he trobat un exemplar que parla una mica del littorina, esta escrit en italià i es diu "Dalla littorina al pendolino" on es troben unes petites fitxes de aquests vehicles. No se si serà prou per al que necessites però si vols pots consultar-ho a la nostra biblioteca. Salutacions, ****************************** Fernando del Moral Juárez Cap de Documentació e investigació Museu del Ferrocarril de Catalunya Vilanova i la Geltrú Tel. 93 896 76 75 . Tel Interior 551675 http://www.museudelferrocarril.orghttp://museuferrocarrilblog.com********************************** salutacions mallet73 | |
|
| |
Ubicació : Rivoli Torinese - Italia Edat : 50 Data d'inscripció : 18/08/2013 Nombre de missatges : 2069
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dj Set 05, 2013 11:48 am | |
| L'exterior de la Littorine eren diferents. Però les parts mecàniques i molts són d'igual o similar manca. Si vostè necessita un bon llibre sobre Littorine en italià només pregunti. Com ja hem dit, però molts dels vagons per a Espanya diuen poc o res! | |
|
| |
Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram Edat : 51 Data d'inscripció : 21/03/2011 Nombre de missatges : 19505
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dj Set 05, 2013 9:47 pm | |
| - Maxx_Rivoli escrigué:
- L'exterior de la Littorine eren diferents. Però les parts mecàniques i molts són d'igual o similar manca. Si vostè necessita un bon llibre sobre Littorine en italià només pregunti.
Com ja hem dit, però molts dels vagons per a Espanya diuen poc o res! ok, gràcies! la llastima és que moltes d'aquestes imatges són en blanc i negre i molts detalls es perden... salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 06, 2013 12:37 am | |
| De fet, he publicat imatges en color, ja que són poc freqüents. Si necessitem un colonial Littorina no gaire lluny. Només he d'anar i fer fotos. Si vostè sap el que vostè necessita, detalls Facco fotos. | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 06, 2013 9:58 pm | |
| - Maxx_Rivoli escrigué:
- De fet, he publicat imatges en color, ja que són poc freqüents. Si necessitem un colonial Littorina no gaire lluny. Només he d'anar i fer fotos. Si vostè sap el que vostè necessita, detalls Facco fotos.
ok, gràcies he mirat a la xarxa i he trobat aquesta web on surten les diferents littorines.. http://www.trainweb.org/eritrean/scrapbook/what/railcars/builders_data/littbuild.htmlperò per el que és veu a italia tots els automotors és diuen littorines inclos el renault!!! però no hi ha manera de trobar imatges del que hi ha a Madrid!! els que trobo perdoneu l'expressió són lletjos i de color marró!!! hauré de preparar un viatget familiar a Madrid!!! salutacions mallet73 | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Set 07, 2013 12:14 am | |
| parvus el reprodueix en escala N.... he mirat a la web pero no hi han més imatges...... salutacions mallet73 | |
|
| |
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Set 07, 2013 3:05 am | |
| Aquest em recorda molt al "matagallines" que agafava sovint,de l´any 63 al 68,de Lleida a BCN. Venia de la Pobla de Segur.Em sembla que dúia l´anagrama FIAT al radiador. He llegit a algun lloc que en dèien el platillo degut al color platejat. El meu record és que "lo platillo" era l´exprés que sortia de l´estació del Nord de BCN a les sis del matí i arribava a Lleida als voltants de la una o quarts de dues. El tram de Manresa-St- Vicens anava amb dos locomotores de vapor alimentades amb carbó o fuel per superar les pendents.No sé de quantes mil·lèssimes peró no crec que passessin de 30 Km/h. El nom de lo platillo era per que anava molt depressa,clar, era un exprés ... No sé quantes hores tardava per fer 160 Kmts el correu que sortia a les vuit ... ! | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Set 07, 2013 3:53 am | |
| La decoració platejat i una petita franja verda era per a tots els automotors dièsel de RENFE.
| |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 20, 2013 9:02 pm | |
| | |
|
| |
Sisu Cap de Tallers
Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà) Edat : 55 Data d'inscripció : 01/05/2012 Nombre de missatges : 7271
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 20, 2013 9:28 pm | |
| És com un creuer amb rodes. Propietaris de circuits petits abstenir-se de veure´l circular un dia, "so pena" de desplaçar tot el mobiliari ferroviari. | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental Edat : 65 Data d'inscripció : 16/01/2009 Nombre de missatges : 33792
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 20, 2013 10:54 pm | |
| Valga'm Déu!! Al final si que em faràs més grossos els túnels de casa !!! Bromes a part, és un vehicle de gran bellesa. | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 20, 2013 11:00 pm | |
| - Olot escrigué:
- Valga'm Déu!!
Al final si que em faràs més grossos els túnels de casa !!!
Bromes a part, és un vehicle de gran bellesa.
no pateixis!!!! les mides són fora del galib del renault així que matarem alguna finestre o com em va dir en josep escala més petita..però tranquil que encara li queda molt per veure la llum..tinc que resoldre els problemes de les formes arrodonides dels 2 morros...a part de enllestir coses a mitges.. salutacions mallet73 | |
|
| |
Olot Mestre d'obres
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 20, 2013 11:05 pm | |
| Carles, seria una bona idea de fer dues escales: una per el material de via estreta i una altra per el material de via ample.
D'aquesta manera tindries el material a escala en proporció a la via, i el material de via ample podria circular perfectament en qualsevol circuit perquè et sortiria més petit. | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Set 20, 2013 11:19 pm | |
| - Olot escrigué:
- Carles, seria una bona idea de fer dues escales: una per el material de via estreta i una altra per el material de via ample.
D'aquesta manera tindries el material a escala en proporció a la via, i el material de via ample podria circular perfectament en qualsevol circuit perquè et sortiria més petit. perdona la meva ignorància!!! però no se quin és d'un i quin és d'altre, jo nomès veig el vehicle o locomotora i ja a dividir per 22,5, a més com tots els motors que tinc són igual de LGB, ja li tinc les mides fetes......... agafo com a màxima llargada el renault,....com fa LGB faig alguna trampeta per que quedi tot a mida..... Però ja tinc clar que el material si algun dia tinc circuit ha de tenir radis grans en alguna part del circuit.... si cada cop que vegi un vehicle que m'agrada tinc que preguntar si es d'una via o ample...no et deixaria tranquil... salutacions mallet73 | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Set 21, 2013 1:52 am | |
| El que comenta l'Amadeu de les escales em sembla el més encertat... I pràctic...
En quaselvol cas, Carles has aconseguit un bon material gràfic...
Ah, per saber si és de via ample o no, simplement has de dividir l'ample de via per 22'5... Si et dona més de 45 mm és de via ample... I llavors proves de dividir per 32... | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Set 21, 2013 2:08 am | |
| O utilitzar l'escala de compromís amb LGB Piko i per als seus trens de trocha ampla. 01:27 de la carrosseria. | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Set 21, 2013 3:40 am | |
| Pel que fa a les escales del material, jo ho faria d'un altre manera. I serveix un exemple pro clar i proper. Recordeu els automotors 111 i 211 de fgc? Agafeu l'amplada maxima de cafascum d'ells. Agafeu la llargada maxima de cada vehicle. Feu una comparacio en % i treureu una diferenciae tre material de via normal i material de via metrica. I si ho coleu arrodonir, agafeu les series 112 i 213 del mateix fgc, i feu la mateixa operacio. Aixo si, sabent que els 111 i 112 son de via ample pero son per linies de corba tancada, tipus metro. Recordem que no es pot passar d'un vago a l'altre just pel perill d'aquestes corbes tancades. | |
|
| |
TOG Trenjardinaire
Ubicació : Garrotxa Edat : 22 Data d'inscripció : 03/03/2013 Nombre de missatges : 620
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Set 21, 2013 4:24 am | |
| Hola Carles Mallet
Seria molta feina fer un model simplificat sense focus,radiadors etc i després fer un motlle de guix ? El model bàsic es pot fer amb escuma densa de poliuretá ,argila de modelar o plastilina. Es treu una còpia en motlle negatiu de guix, deixar eixugar i posar vaselina filant com a desenmotllant.
El model es pot fer amb epoxi reforçat amb gasa de fibre de vidre .N´hi han que pesen 25 Grams per metre quadrat i es fan anar per aeromodelisme i altres models variats.
Després es poden afegir els detalls i estalvies de fer les formes arrodonides complicades de la carrosseria de la litorina.
Hi ha gent que aplica l´ epoxy més el reforç de gasa sobre una preforma de cartolina i després acaba els detalls amb màstics polits amb paper de vidre. | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dv Gen 31, 2014 10:21 pm | |
| Hola amics!
desprès de rebre tota la informació que tenia demanada amb planells e imatges...he començat a passar le mides a l' escala..i és més gran que el abh o abj..cosa que com ja em comentat cal no passar-hi per problemes de gàlib així que he decidit matar fienstres i fer-lo igual de llarg que el renault abh..el curios és que els de fiat anomenaven els models segons els metres de llargada aquest era de 23 metres....aquest tenia aquesta forma tan aerodinamica..els altres tenien una forma arrodonida amb uns faldons a les rodes....com el renault tenien varies versions i fins i tot un furgó de transport i manteniment..
bé doncs poc a poc aniré penjant les imatges dels treballs....en aquest vehicle aplicaré novetats de construcció..no pas per els materials emprats si no la seva forma de construcció de dalt a baix , fent sostre i pareds una sola peça...
oblidava comentar que encara que el real dur 2 motors un acada costat del vehicla, la meva reproducció nomès durà 1 i l'altre serà un bogie boig.. motorització LGB..
salutacions
mallet73 | |
|
| |
ostman Trenjardinaire Plus
Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) Edat : 53 Data d'inscripció : 23/05/2012 Nombre de missatges : 7077
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Ds Feb 01, 2014 9:27 am | |
| Esperem veure els teus progresos ben aviat... | |
|
| |
jaume Trenjardinaire Plus
Ubicació : Barcelona Edat : 62 Data d'inscripció : 02/05/2012 Nombre de missatges : 3354
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dg Feb 02, 2014 6:41 pm | |
| | |
|
| |
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dt Abr 22, 2014 3:37 am | |
| - jaume escrigué:
- Amb ansietat.
doncs ja he començat amb el frontal.. amb els detalls auqest aimatge vaig fer la prova de fer els fanals i topalls per veure com quedava.. la meva intenció..és fer el frontal amb tots els detalls possibles i fer un motllo, per poder fer l'altre frontal, al igual que amb el ferrostal... salutacions mallet73 | |
|
| |
KTK Trenjardinaire Plus
Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) Edat : 60 Data d'inscripció : 08/10/2013 Nombre de missatges : 1261
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm Dt Abr 22, 2014 7:51 am | |
| Aquest no el podrem fer circular pel traçat de Kargolia. Xavi KTK | |
|
| |
Contenido patrocinado
| Assumpte: Re: construir automotor littorina fiat G/IIm | |
| |
|
| |
| construir automotor littorina fiat G/IIm | |
|