TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]

Ir abajo 
+29
fve
Mitjans
Olot
Joelgb
marcostrain
fantito
Sonderzug
Antseru
KTK
Mak
Jbmarcos
ulises
Maxx_Rivoli
ut800035 (†)
maquinista
E4lok
TOG
Antic mak(baixa volunt)
josepmaria
tram47
Sisu
Pau
jaume
FACTOR
Shay
bantren
ostman
peps
TramBlau
33 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Següent
AutorMissatge
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6862

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 20, 2013 9:03 am

És una màquina alemana?
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 20, 2013 9:24 am

Gràcies per les vostres respostes.

Dons no, Narcís. És un model inventat que no obeeix a la reproducció de cap model original.

És de llautó i està construïda sobre dos motoritzacions Stainz, constituint una verdadera Mallet, es a dir que la màquina és solidària amb la motorització posterior mentre que la davantera està enganxada a l'altra i està lliura a sota la caldera.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 20, 2013 7:21 pm

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 637668terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 637668terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 637668una molt bona peça

Amadeu com van les obres per aqui?

despres de tants viatges;)

pensa a fer moltes fotos,de totes maneres no en tinc

cap dubte

salutacions

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 462324PEP
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Maig 20, 2013 10:53 pm

Vaig treballant... el que passa és que tantes fotos a posar, no he tingut temps per a explicar les darreres novetat. Però ja vindrà. Tot de mica en mica, que no voldria atiborrar-vos amb tanta foto. Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDt Maig 21, 2013 6:03 am

És impressionant la màquina, si envellís perquè no delati el plàstic es semblaria real.
formidable
Tren
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDt Maig 21, 2013 6:42 am

Shay escrigué:
És impressionant la màquina, si envellís perquè no delati el plàstic es semblaria real.
formidable
Tren

Plastic? Si no ho recordo malament la maquina es de llauto pintat.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDt Maig 21, 2013 7:13 am

Cert; la màquina és de llautó. Les motoritzacions són de Stainz, per tant tot el bloc motor si que és de plàstic, però està pintat com la carrosseria i queda molt dissimulat. A on potser es veu el plàstic és a les rodes i a alguna part de les toperes.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDt Maig 21, 2013 7:53 pm

No es el primer cas que conec de gent que diu que la llastima es que un model sigui de plastic, quan en realitat era de metall.
Tants cops la pintura es tan perfecte que els mes grans puristes la confonen amb plastic...
Un cas em va passar a mi: sabent que una metropolitan era de llauto, vaig dir que el pintat la feia veure de plastic. I em van respondre que es vei molt clr que era metall pintat. Es clar, qui m'ho va respondre era el propietari del model....
Un altre cas: jo tinc una fleissman 3/6 de federals suissos. La caixa es de metall.
Algu em va vindre veure i em v dir llstima ue no la fbeiqui tal casa, aquesta es nota que es de plastic...
No s'ho creia ue era de metall... Fins que vaig desmuntar i en veure l cauxa per dins no podia empassar la soliva...
En definitiva: puristes....
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDt Maig 21, 2013 9:43 pm

És ben curiós: jo veig els models de LGB massa de plàstic, en canvi amb una mà de pintura ja no m'ho semblen tant. És just l'efecte contrari.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDt Maig 21, 2013 11:16 pm

Està ben clar que amb pintura es pot fer que sembli qualsevol acabat... desdel plàstic més plàstic, al metall més metàl.lic... però tambè de pedra o formigó...
que una peça vella sembli nova, i que una nova sembli nova...

Tot depent de l'habilitat del pintor i el tipus de pintura utilitzat...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18772

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDc Maig 22, 2013 4:57 am

Olot escrigué:
Des de fa dos dies els homenets dels Ferrocarrils de la Terrassa estan molt enfrescats en posar a punt la màquina que aquesta companyia presentarà a l'exposició d'Ardèche Miniatures. Es tracta concretament de la màquina nº 2, que és una Mallet fabricada per el prestigiós modelista Forné, de Barcelona, i que exhibiran a aquesta exposició

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Img_7111

Ja fa uns anys que aquesta màquina va ser adquirida de segona mà per els Ferrocarrils de la Terrassa, i calia instal·lar-l'hi presa de corrent a les rodes ja que l'antic propietari les hi va eliminar per a fer-la funcionar exclusivament alimentada per bateries. Per aquesta raó encara no havia funcionat mai als FFCC de la Terrassa. També ha calgut reparar l'enganxall que es va malmetre en una altra exposició a on també va ser exhibida.




molt bé....!! genial aquestes postes a punt..(tu has passat pipa, eh??!!!)enhorabona i que disfruteu a Ardeche(llastima de no poder anar-hi)!!! una màquina màgnifica!!!! sigui metall o plàstic!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6862

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDj Jun 06, 2013 6:35 am

No és per res, però molt de preguntar als altres com van les coses, però dels FFCC de la Terrassa no se'n sap ni gall ni gallina......

smiley-angelic004 riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDj Jun 06, 2013 7:02 am


terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Coq-disney
Gall

Gràcies per el teu interès, Narcís. Very Happy

Complicacions a la feina han fet que durant les darreres setmanes no hagi pogut dedicar-mi, i encara en tinc per una altra setmana, al menys.

Darrerament havia començat a construir un racó amb uns singles de pedra, i espero poder continuar-ho quant reprengui la meva vida normal.

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Poule4
Gallina







Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDj Jun 06, 2013 7:57 am

Esperem impacients els teus progresos...
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6862

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDj Jun 06, 2013 10:19 am

S'ha de reconèixer que l'Amadeu té sentit de l'humor humorw
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDj Jun 06, 2013 5:17 pm

I encara faltaven els pollets!!
terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Nnani130terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Minipoussinterrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Minicanard4terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Nnani055terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Chocobo_jauneterrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Mini-poussin-28492terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Poussin4terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Minicanard5terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Poussinoeuf



humorw
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDg Jun 09, 2013 6:26 am

Hola Amadeu i tots els demés.

Per fi he arribat al final d'aquesta espectacular maqueta que estas construint, és una obra d'un mestre de mestres.

A més de felicitar-te per la feina que estas fent vull agrair-te sincerament per explicar-ho tot tant detalladament tots els passos, tant les coses ben fetes com els petits errors i les rectificacions, tot inclòs, així se'n aprèn molt.

Hi ha un grapat de coses que m'han agradat molt i moltes preguntes que et volia fer, però mentre anava avançant s'anaven responen una a una. Però me'n han quedat algunes que possiblement m'hagi passat per alt la resposta.

Ara últimament has explicat la construcció de les plaques pel túnel número 3, això ja ho havies explicat abans amb la construcció del dipòsit de màquines i en les altres boques de túnels, però em sembla que abans de fer el puzzle de pedres hi posaves una petita capa de sorra per què es pogués ressaltar l'arc de la boca del túnel o els arcs postissos dels murs, és així?. Al posar el ciment no penetra en aquesta sorra?, el ciment dius que és Porland, pur o en morter?. M'ha agradat tant que miraré de fer les obres de fàbrica d'aquesta manera, amb el teu premis, està clar.

Per altra banda m'ha sobtat molt la precaució constant per la insonorització, fins al punt d'aixecar una part de les vies ja muntades per variar el sistema de insonorització, al final de tot m'ha semblat entendre que has tingut alguna queixa d'algun veí?.

Un altra tema és la gran quantitat de tubs passa cables i caixes per a l'instal·lació elèctrica. Ara al final dius que hi ha alguns aspectes de la instal·lació que no els tens massa definits com fer-los, però si que n'hi ha d'altres que tens clar com han de funcionar, com el control de les vies principals de les estacions des del comandament central a la caseta i des de la mateixa estació, controlant les vies amb interruptors en serie.... També has comentat que el triangle el tens seccionat en dos trams alimentats per transformadors diferents, així com el bucle de retorn, això en digital no te massa problema però en analògic s'ha de tenir en compte la polaritat en el moment que el tren passa de una zona a l'altra, no he vist com ho vols controlar per no tenir incidents, jo també en vull fer un triangle i ja hi estic donant voltes per evitar passar de una via a l'altra si tenen la polaritat invertida.

Hi ha tantes i tantes coses que m'han agradat que ha estat un plaer seguir el fil fins al final. reverent super12 super12 super12 super12

Fins aviat, Ignasi.



Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDg Jun 09, 2013 8:31 am

Unes paraules molt ben trobades i ben amables, Ignasi. Moltes gràcies.

Veig que t'ho has pres molt seriosament i que vas estudiant tots els fils un a un. Wink
Ara be, si has llegit el meu fins al final has tingut molta paciència.

ignasibaga escrigué:
... Ara últimament has explicat la construcció de les plaques pel túnel número 3, això ja ho havies explicat abans amb la construcció del dipòsit de màquines i en les altres boques de túnels, però em sembla que abans de fer el puzzle de pedres hi posaves una petita capa de sorra per què es pogués ressaltar l'arc de la boca del túnel o els arcs postissos dels murs, és així?. Al posar el ciment no penetra en aquesta sorra?, el ciment dius que és Porland, pur o en morter?. M'ha agradat tant que miraré de fer les obres de fàbrica d'aquesta manera, amb el teu premis, està clar...
La capa de sorra fina, més que per fer ressaltar l'arc de rajoles, te la funció de fer de base i d'acomodar les pedres del puzle com si d'un coixí es tractés, de manera que no es moguin, així com d'evitar que el ciment coli per davant de les pedres. És a dir que la sorra fa de tap i impedeix que el ciment passi a sota (a davant) de les pedres.
Et confirmo que utilitzo Pòrtland (que no Morter) i que com més líquid millor. No tinguis por, que no passa a traves de la sorra.

No necessites el meu permís. El sistema no el tinc pas patentat. A demés, tampoc puc dir que sigui meu, ja que jo també he pres l'idea d'una altra persona (ell si que és un mestre). Jo només m'he limitat a fer algunes modificacions personals, igual com que, de segur, tu tampoc el faràs igual que jo.
Be, de fet ja n'hi ha uns quants que han après el sistema de mi i fan coses semblants... potser si que seria bona idea cobrar royaltys. Very Happy

ignasibaga escrigué:
...Per altra banda m'ha sobtat molt la precaució constant per la insonorització, fins al punt d'aixecar una part de les vies ja muntades per variar el sistema de insonorització, al final de tot m'ha semblat entendre que has tingut alguna queixa d'algun veí?....
No, no he tingut cap queixa. Sóc jo el qui vaig preguntar al veí que viu a sota del meu terrat si el tren se sentia des de casa seva. Ell deia que no tenia cap importància, etc etc. Vaig demanar-li d'anar a casa seva mentre el tren corria i... vaig determinar que se sentia massa com perquè jo pogués estar tranquil "jugant" al tren possiblement durant varies hores seguides.
Prefereixo prendre les precaucions oportunes abans de qualsevol queixa, que haver de prendre les mateixes precaucions a rel de la queixa d'algú. És la millor manera d'evitar problemes. I si sé que no molesto, podré fer anar el tren tot el dia tranquil·lament precisament perquè sabré que no molesto a ningú.

En construccions com la que visc jo, els pisos, els sorolls són un problema perquè es transmeten de manera escandalosa. Per tant el tren se sent a casa del veí molt més del que fóra desitjable.
L'insonorització no sols em costa diners i esforç, sinó que també passa per limitar la velocitat dels trens, i el que és pitjor: rodar els vagons amb rodes de plàstic !!!

Però això és millor que no pas tenir els veïns en contra, oi? nose

ignasibaga escrigué:
...Un altra tema és la gran quantitat de tubs passa cables i caixes per a l'instal·lació elèctrica. Ara al final dius que hi ha alguns aspectes de la instal·lació que no els tens massa definits com fer-los, però si que n'hi ha d'altres que tens clar com han de funcionar, com el control de les vies principals de les estacions des del comandament central a la caseta i des de la mateixa estació, controlant les vies amb interruptors en serie...
La part que tinc per a acabar de dissenyar són els automatismes que han de fer els canvis de polaritat de les vies a mida que el tren vagi entrant en els seccionaments, temporitzacions, parades automàtiques, etc. Però tot això va a dintre a casa meva. Tots els seccionaments de les vies, els cables d'alimentació tant de vies com d'agulles, en fi, tot l'esquema elèctric si que el tinc, i per tant sé tots els cables que haig de posar, i per tant també els tubs.

En quant a la part automàtica jo l'havia començat a idear a base de relés electromecànics, però el meu fill està dissenyant-me un sistema digitalitzat per a comandar analògicament els meus trens, cosa que em podria estalviar molts mals de cap.

ignasibaga escrigué:
... També has comentat que el triangle el tens seccionat en dos trams alimentats per transformadors diferents, així com el bucle de retorn, això en digital no te massa problema però en analògic s'ha de tenir en compte la polaritat en el moment que el tren passa de una zona a l'altra, no he vist com ho vols controlar per no tenir incidents, jo també en vull fer un triangle i ja hi estic donant voltes per evitar passar de una via a l'altra si tenen la polaritat invertida.....
Un esquema elèctric molt simplificat del meu triangle podria ser aquest, en el que he indicat les dues alimentacions amb dos colors, vermell i blau :

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Atrian10

En aquest cas, com que hi ha dues potes del triangle que coincideixen amb l'estació de terme interior, només em calia separar-les de l'altra pota (que en realitat pertany al bucle). Si un tren està de pas i no entra a l'estació tanca el bucle i sempre està sota el control dels transformador blau. En canvi si un tren surt o entra de l'estació, només has d'estar pendent del transformador vermell, en el que hauràs de posar polaritat "d'entrada", vingui de la pota que vingui, o "de sortida" en cas contrari. Per la sortida tampoc serà problema el curt-circuit, perquè la polaritat de l'oval la seleccionarà el tren automàticament abans d'entrar-hi.

Be, t'he fet una bona parrafada. Espero haver estat clar.

Si tens més dubtes, ja ho saps. ok
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDg Jun 09, 2013 9:12 am

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 9:56 am

Hola Amadeu i tots els demés.
Encara que el tren que vull fer ha de ser molt senzill no vol dir que no en vulgui aprendre i fer les coses amb una mica de criteri. Per aprendre'n aquí és un lloc perfecte, hi ha molts treballs exemplars i molt ben explicats a més d'una amabilitat exquisida de tots els membres en donar-te les explicacions oportunes. Una vegada més moltes gràcies a tots.
La teva preocupació per no molestar als veïns mostra la teva gran sensibilitat, poden estar tranquils.
Em queda ben aclarit el tema de la sorra, els altres treballs necessito temps per seguir-los, gràcies. Les rajoles deies que les vas trobar al Servei Estació?.
L'esquema de vies que has dibuixat és molt similar al que jo vull fer. El circuit blau, que és el principal, és el que donarà la volta al jardí amb una estació de tres o quatre vies, tenint una forma irregular però a la fi i al cap un circuit. El tram en vermell també és igual al que jo vull fer per accedir a la barraca "porquera" a on hi haurà una platja de vies, també, de tres o quatre vies per deixar els trens estacionats i protegits mentre no funcionen. Però jo ho volia fer amb un sol transformador, controlant el triangle de manera automàtica amb relés segons la posició de les agulles, però ara em fas pensar que potser encara serà millor i més senzill amb dos transformadors en analògic i en digital amb un de sol i un controlador de bucles.
També em va agradar el teu sistema de soldar els pont de connexió entre vies, molt curós i l'assegurar les connexions dels espasins de les agulles, .....

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 10:04 am

Ignasi, això dels espadins de les agulles només passa amb material antic, i de grans dimensions...
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 10:11 am

Gràcies; de nou paraules molt amables.

És cert que aquí hi ha molta gent disposada a compartir amablement i amb alegria. És la riquesa del fòrum. Celebro que t'hi sentis a gust.

Les rajoles les he trobat a Servei Estació, i també a Palau (no la botiga dels trens, sinó la que està al davant, que tenen modelisme). També els pots trobar a altres botigues de modelisme. Per internet seria fàcil trobar-ne buscant per exemple "Domus Kit"

En quant al triangle unit al bucle, com el que tu vols fer, una de les avantatges de fer-ho amb dos transformadors és que el dos circuits serien completament independents elèctricament, el que et permetria de fer maniobres a l'estació mentre els trens que estiguin a l'oval faran la seva marxa sense que els afecti.

És bo assegurar la connexió dels espadins perquè a la llarga acaben fallant. D'aquesta manera t'estalvies problemes.

super12
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 594

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 12:48 pm

Les rajoles de terra cuita són a escala 1:10 ? Sabeu quin preu tenen aproximadament ? Gràcies !
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33085

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDl Jun 10, 2013 5:14 pm

El preu no el recordo, però eren carotes.

N'hi ha de molts tipus i mides. N'hi ha a escala 1/10 i a escala 1/20. Et recomano que passis per Servei Estació o sobre tot per Palau i ho veuràs. Aquí hi ha la web:

https://trenscat.forosactivos.net/t1102-domus-kit-rajoles-i-teules#21236

Per internet també hi ha altres marques:

https://trenscat.forosactivos.net/t949-compactde-kits-de-construccio-en-rajola

http://stores.befr.ebay.be/Modellbauers-Paradies_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

rajoles

teules

https://www.google.es/search?q=tejas+miniatura+para+maquetas&hl=ca&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Dae2Ua67COr17AaK7YHoBg&ved=0CC0QsAQ&biw=1138&bih=500

Aquestes són molt més a escala, per els més exigents:

https://trenscat.forosactivos.net/t976-miniaturziegel-schmid-rajoles-a-escala

També hi ha pedres per a fer meravelles:

https://trenscat.forosactivos.net/t950-bloxxs-construccio-obres-de-fabrica-edificis-en-pedra

En fi, per si em deixo alguna cosa, pots mirar aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/f34-accessoris

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7185

terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitimeDt Jun 11, 2013 10:26 am

Hola atots.

Tinc una caixa plena de bosses de carreus per a la construcció d'un poble medieval, d'un que volia fer el col·leccionable i se'n va cansar, però de rajoles ni ha poques i molt deteriorades. Passaré per Palau.

Pel triangle hi tinc dues possibilitats més que amb el teu punt de vista potser no et seran vàlides, però amb la intenció que tinc de fer commutable el sistema analògic i el digital pot ser vàlid i força senzill.

El primer és posar un commutador de dos circuits i tres posicions (1-0-1) per donar al tram en vermell la polaritat de la banda d'entrada i sortida.

La segona és fer servir un commutador de quatre circuits i tres posicions, en aquest cas és necessari aïllar els dos ramals del circuit vermell. La part de circuit vermell corresponent a l'estació la connectem a dos circuits de la mateixa manera que el primer cas, els altres dos circuit donaran corrent a la banda per on volem circular, de manera que l'altra queda sense corrent i actua com a zona de seguretat per evitar curtcircuits , si un tren entra en aquesta via accidentalment quedarà parat.

Si sembla interessant puc fer esquemes.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]   terrassa - Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot] - Página 12 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Els Ferrocarrils de la Terrassa-II [Olot]
Tornar a dalt 
Pàgina 12 de 40Anar a pàgina : Previ  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Següent
 Temas similares
-
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-V [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-III [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
» FIM, els ferrocarrils d'en Mallet73

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: