TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Secció catalana del circuit modular MOMI

Ir abajo 
+14
ostman
jaume
Víctorf
manolo0101
Christian
ut800035 (†)
Shay
E4lok
TramBlau
lluis7
MALLET73
peps
tram47
Olot
18 participantes
Anar a pàgina : Previ  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 22  Següent
AutorMissatge
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf


Ubicació : Móra la Nova
Edat : 66
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDl Abr 23, 2012 3:44 am

Hola a tots.

Us deixo un enllaç de uns artesans que fan els kits pels suports dels moduls d'HO.

Jo vull fer un modul pel vostre muntatge de LGB, pero ja hem fa febra el donar les mides a un magatzem de fusta, per que me les talli a mida. Això podria ser una solució, passant-li les mides, i que ens adaptes el kit ???

JA hem direu que us sembla.

http://www.rnmodelismo.es/html/htmlprincipal/principal.htm

També fan estacions i edificis ferroviaris a mida en cartró.



Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDl Abr 23, 2012 5:18 pm

De fet, donar les mides a un magatzem és semblant a donar-els-hi a ells.

La construcció del mòdul és molt simplificada. No sé pas si val la pena donar-ho a fer. Al meu parer, la gràcia està en fer-s'ho un mateix.

És clar, que això només és el meu punt de vista.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf


Ubicació : Móra la Nova
Edat : 66
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDt Abr 24, 2012 4:30 am

Amadeu, jo dic que donar-lis les mides per que et tallin les fustes a la mida. El muntatge, tant de una forma com de l'altra, es questió de fer-te-ho tu.
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDt Abr 24, 2012 4:52 am

el momis catalana
,
ens fixem en la construcció de l'anglès momis (charente i Norman)!
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 1:33 am

No he avançat gaire aquest cap de setmana, pero n'estic content del resultat: per fi tenim finestres !! Very Happy

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Dsc0263yl

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Dsc0264o

i he començat la construcció d'un complement de la façana, pero ja no hem va donar temps de fer-li fotos. potser el proper cap de setmana ...

salutacions !!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 2:55 am

Estàs fent un treball formidable, Lluís.

Et felicito.

Ja m'imagino l'impacte que farà el teu mòdul un cop estigui connectat al MOMI !!!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 3:57 am

genial applaud
molt bé lluis!!!

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12085

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 5:31 am

Tren applaud applaud applaud genial
Pere
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 8:18 am

ostres, moltissimes gracies pels comentaris Embarassed Embarassed
com diu un amic meu (que es un autentic manetes com pocs he vist) sempre diu que: "total, son cuatre fustetes mes o menys ben engantxades" Very Happy ... pero la veritat es que el resultat hem te molt satisfet. pero encara falta algun detallet per acabar d'arrodonir-ho Wink
ah, i com veureu, ja están posats els aillants i apareix tambè un dels vagons que vaig comprar a Martorell, un cop degudament netejat i reparat.
seguiremos informando ...
Tornar a dalt Ir abajo
peps
Trenjardinaire Plus
peps


Ubicació : vic
Edat : 56
Data d'inscripció : 04/02/2009
Nombre de missatges : 1716

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 9:55 am

Un treball exel-lentSecció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 637668 molt bona feina.

una pregunta per que? ailleu els dos carrils,no tindreu mes feina em cablejar?

salutacions

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 462324 PEP
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 10:15 am

peps escrigué:
Un treball exel-lentSecció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 637668 molt bona feina.

una pregunta per que? ailleu els dos carrils,no tindreu mes feina em cablejar?

salutacions

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 462324 PEP

gracies Pep !!
doncs no ho se lo d'aillar els dos carrils. potser per seguretat? soc molt profà i encara he d'apendre moltes cosas, aixi que segueixo las indicaciones dels companys que m'estàn ajudant en la construcció del modul. tampoc se on enviar la alimentació del tram aillat nose que desastre riuuu
aixi que ja em veus esperant com un desesperat una propera trovada per bombardejaros a preguntas !!! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDc Maig 02, 2012 5:07 pm

Home, dons tens raó, Pep. Amb aïllar un sol rail n'hi ha prou per a aturar un tren o una màquina.

Jo no me'n havia adonat de que estàs aïllant els dos.

Els rails aïllats, naturalment van a un interruptor que conectarà/desconectarà la via, ocasionant la circulació/parada del tren.

Lluís, ara no me'n recordo de si fas un o dos mòduls. Podries posar un esquema de les vies?
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 1:19 am

tram47 escrigué:
1)
Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Dsc01610

doncs disculpeu. potser vaig interpretar malament l'indicació que hem va fer en Daniel. Vaig entendre que tenia que aillar tots dos carrils.
i si, entenc que el tram aillat ha de anar a un interruptor diferent al tram principal, pero alimentació nomes hi ha una, per el que aquest interruptor deuria estar en el propi modul. es aixi? Embarassed
la meva intencio, Amadeu, es fer dos moduls, pero no començaré el segon fins que tingui aquest acabat i haguem fet las probas de "compatibilitat". Wink
i per descontat, els dos moduls vindran a ser una cosa aixi, mes o menys:

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Dsc0081by
Tornar a dalt Ir abajo
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2482

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 1:57 am

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Sans_t14

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Dsc00811
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 7:41 am

Daniel, perquè aïllar els dos carrils?

Daniel, pourquoi isoler les deux rails?



Jo faria aquest sistema amb 5 aïllants:

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Aillan10

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Sans_t10

D'aquesta forma tens les tres vies (principal, segona i via morta) aïllades independentment. Tres interruptors podrien donar connexió/desconnexió a cada una d'elles, el que et permetria parar una màquina (o tren) en qualsevol d'elles.

Fixa't que he posat els aïllants després de l'agulla perquè així un tren pot entrar a la via morta haver-n'hi un altre de parat a la via segona.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 8:03 am

ops, doncs aqui faré el que hem digueu. senzill o doble.
i entenc que els aillants 2 i 5 de la via principal serían opcionals, oi Amadeu? tot i que donarien joc, es clar.
en quan als interruptors, hos referiu a un pupitre 5080? es que no en tinc cap i com penso fer digital no tenia previst comprar-ne.
Daniel, gràcies pel esquema electric. ok
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 8:47 am

Qualsevol interruptor serveix. No cal que sigui el 5080 de can LGB
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDj Maig 03, 2012 8:58 pm

hola lluis no cal fer servir un tauler de LGB el pots fer tu mateix, hi ha un esquema en un fil del foro que ho explica, diria que en del arenales railway, pero no estic segur, Amadeu ho podria confirmar.

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDv Maig 04, 2012 2:50 am

MALLET73 escrigué:
hola lluis no cal fer servir un tauler de LGB el pots fer tu mateix, hi ha un esquema en un fil del foro que ho explica, diria que en del arenales railway, pero no estic segur, Amadeu ho podria confirmar.

salutacions

mallet73

gracies Carles, pero hem temo que si m'ho haig de fer jo, rustiré un pollastre en lloc d'alimentar un tram de via riuuu
ademes, hem temo que el foro d'arenales ja no està disponible, oi?? Crying or Very sad
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDv Maig 04, 2012 2:58 am

Efectivament, aquest fòrum ha desaparegut.

N'hem parlat aquí:

https://trenscat.forosactivos.net/t734-arenales-railways
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2012 7:09 am

sería així, llavors ??

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Nuevaimagensn

obviament amb els interruptors fora del modul, es clar Wink

las llums, entenc que anirien en un circuit (i trafo) diferent, oi?

sorry, sorry Embarassed

PD: la via principal encara no se si aillar-la, per el que, o s'haurien de treure els aillants, o posar un altre alimentació
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2012 7:19 am

Si, efectivament aquesta és la instal·lació que proposava. Els aïllaments són tots correctes i estan tots al mateix carril. Només et falta l'interruptor de la via principal.

L'aïllament de la via principal no implica res, mentre que et dóna l'opció a aïllar-la o no amb l'interruptor

En canvi, si no l'aïlles, no tindràs mai l'opció a parar un tren si et convé perquè no hi tindràs interruptor.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2012 7:28 am

Les llums s'alimenten amb un transformador que doni sortida en alterna a uns 16/18Volts.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1523

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2012 7:54 am

Olot escrigué:
Si, efectivament aquesta és la instal·lació que proposava. Els aïllaments són tots correctes i estan tots al mateix carril. Només et falta l'interruptor de la via principal.

L'aïllament de la via principal no implica res, mentre que et dóna l'opció a aïllar-la o no amb l'interruptor

En canvi, si no l'aïlles, no tindràs mai l'opció a parar un tren si et convé perquè no hi tindràs interruptor.

ok Perfecte Amadeu, moltes gràcies.
Aquest cap de setmana m'hi posaré amb la part el.léctrica ... i aïllarem també la via principal !!
Alguna recomenació en quan al tipus d'interruptors a utilitzar?? Ja sé que tant farà, pero es per homogeneitzar quant mès millor Wink
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33065

Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitimeDl Maig 07, 2012 7:58 am

Qualsevol interruptor et serveix. El que més t'agradi, el més barat, el més bonic... és igual. Només ha de ser un interruptor.

Homogeneïtzar? Si em trobés en el teu cas, l'única homogeneïtzació que buscaria és que els meus interruptors fóssim iguals. En el altres mòduls, per el que he pogut veure quan he tingut ocasió de visitar el MOMI tot muntat, cada un ha posat els interruptors que l'hi sembla.

Altre cosa són les bananes d'interconnexió. Aquí la cosa canvia, però en Daniel ja ens va passar dades.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Secció catalana del circuit modular MOMI   Secció catalana del circuit modular MOMI - Página 7 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Secció catalana del circuit modular MOMI
Tornar a dalt 
Pàgina 7 de 22Anar a pàgina : Previ  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 22  Següent
 Temas similares
-
» Secció anglesa del circuit modular Momi
» Secció "del Calderi" del circuit modular MOMI
» Secció "Reus-Salou" del circuit modular MOMI
» Secció italiana del circuit modular Calderí-MOMI
» circuit modular "MOMI" electricitat (fil en desús)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Circuit modular MOMI-
Canviar a: