TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Centre de control i operacions del circuit WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Centre de control i operacions del circuit

Ir abajo 
+3
Sisu
Olot
TramBlau
7 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDg Jul 09, 2023 9:06 am

En la construcció del circuit, no només hi ha vies, desviaments i un transformador des d'on es controla tot, especialment si és analògic, que és el cas del circuit que construeixo.

Aquest centre de control no el puc deixar al jardí, acabaria la seva vida en poc temps, i per això ho vull fer transportable.

Quin centre de control teniu i quines idees podeu aportar?.

Jo en principi el posaré fix en un carretó que està fet malbé i no es pot plegar, així ho podreu guardar dins de casa quan no l'utilitzi

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDg Jul 09, 2023 4:16 pm

Una vegada, en un fòrum, recordo algú que havia posat fotos del seu centre de control dins d'una caixa de plàstic tipus tapper, però més gran, d'aquestes caixes de plàstic que es fan servir per a la roba o els trastos. Hi havia fet un forat per a on entraven els cables, que es podien desendollar. Li quedava prou bé.

Llàstima que no recordo a on ho vaig veure...

A demés era molt pràctic perquè si plovia només hi havia de posar la tapa i ja li quedava ben protegit.

L'altra solució, que a mi m'agrada més, és de fer-se o comprar-se una petita cabana, ja sigui de fusta, de composite, o del material que sigui, a on tenir el centre de control, i a on prendre's una cervesa a l'ombra mentre un mira el tren. Tanmateix et serviria de aixopluc els dies de pluja, o d'abric els dies de fred, per a quan s'acaba el bon temps.
Et seria suficient de posar-t'hi un endoll per a un petit calefactor, i una petita llum per a quan condueixis el tren de nit.

Very Happy

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6876

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDt Jul 11, 2023 7:57 am

Sí, la idea de l'Amadeu em sembla molt més atractiva (deixant apart el preu, és clar....) hombrela plou

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDt Jul 11, 2023 8:48 am

Ja fa un temps que miro les casetes de jardí, aquesta és la que m'estic mirant, les mides em van bé 1260 X 1840 X 2050mm

Centre de control i operacions del circuit Caseta11

L'únic inconvenient és que només té una finestra.

He mirat diferents tipus d'armaris per a electricitat, però els que creia que em podien anar bé eren més cars, aquesta caseta surt per 399€ i crec que amb alguns retocs em podria anar bé enfadat study pensativ

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDt Jul 11, 2023 10:29 am

Exacte! és aquesta la idea. Very Happy

Ara bé, la finestra petita i única, és un problema per a un tíu com tu, que fa tramvies, vagons i mòduls de totes les formes i mides??

Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDt Jul 11, 2023 6:13 pm

Això de les finestres, agafes la caladora, quatre llistons i un vidre i ja tens finestra.

Si tens lloc, deu ser ideal.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer

A quimserra li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDt Jul 11, 2023 8:15 pm

Si la tens controlada la que vols, esperat a que finalitzi la temporada d'estiu que fan liquidacions de material exposat...l'unic que pot passar es que sigui la de expo i la tinguis que desmuntar per endur-te-la..jo ja ho he vist varies vegades tan al leroy com al bauhaus amb un molt bon preu...

Jo penso tenir una caseta també ja que als FIM plou i fa fred...

Salutacions

mallet73

A gobling li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDt Jul 11, 2023 8:50 pm

Olot escrigué:
Exacte! és aquesta la idea. Very Happy
Ara bé, la finestra petita i única, és un problema per a un tíu com tu, que fa tramvies, vagons i mòduls de totes les formes i mides??
Very Happy
Mitjans escrigué:
Això de les finestres, agafes la caladora, quatre llistons i un vidre i ja tens finestra.
Si tens lloc, deu ser ideal.
MALLET73 escrigué:
Si la tens controlada la que vols, esperat a que finalitzi la temporada d'estiu que fan liquidacions de material exposat...l'unic que pot passar es que sigui la de expo i la tinguis que desmuntar per endur-te-la..jo ja ho he vist varies vegades tan al leroy com al bauhaus amb un molt bon preu...
Jo penso tenir una caseta també ja que als FIM plou i fa fred...
Salutacions
mallet73
Tinc l'espai on hi havia la barbacoa, el terra ja és de ciment encara que caldrà anivellar-lo, crec que esperés a final de temporada, això de les finestres ja ho havia pensat.
Em prendré uns dies de descans que estic cansat, i amb aquesta calor em costa centrar-me

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDt Jul 11, 2023 10:29 pm

No hi ha barbacoa!! affraid affraid affraid affraid censura censura censura censura diable diable diable diable plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1 plorar1

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDc Jul 12, 2023 2:33 am

Era un perill, i a més massa gran, sé podia fer rostida una obeja sencera, però no et preocupis que en tenim una amb rodesCentre de control i operacions del circuit 16891610

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDc Jul 12, 2023 11:02 pm

ah! d'acord!! així m'agrada!! aplaud aplaud aplaud aplaud

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 1:58 am

Ahir vaig acabar la rehabilitació, encara que al circuit no puc treballar fins després que m'operin, si que puc fer coseta per fer el centre de control, avui he comprat a AliExpress interruptors, leds i connectors, és la primera compra que faig en aquesta botiga , l'únic que no he comprat són les resistències perquè no he aconseguit aclarir-me a la web i les potències, com baixo a Barcelona el dia 28 passaré per Diotronic a comprar-les

Ara estic estudiant com fer per saber en quina posició tinc les agulles dels desviaments, crec que als pupitres dels desviaments tinc la solució, estic estudiant-ho, si algun té alguna idea serà ben rebuda

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 3:38 am

És complexe tot plegat i no veig que sigui funcional, sobre tot en el cas del circuit d'en Pere. Jo el comandament del banc és endollable i a l'hivern el trec i el guardo a la barraca

Si no recordo malament la intenció és que el circuit dini la volta a la casa , llavors vol dir que posi on posi el comandament hi haurà punts foscos .

Tampoc tinc clar quina és la seva idea de joc, però si que hi haurà diferents estacions on apartar els trens o poder fer maniobres.

Recordo que aquell company de trenscat que tenia el circuit (em sembla a Tailàndia) on els comandaments de les estacions els tenia camuflats a dins de les casetes de les estacions, aquests comandaments eren endollables de manera que sinó feia servir el tren els podia tenir a resguard.

Hi ha diferents formes de fer comandaments desendollables en sistema analògic és més complicat, però no impossible, tot depèn dels criteris de sortida
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 5:24 am

Tots els comandaments estaran 'fixos' en aquesta caseta, en una taula que ja tinc i és on estaran pupitres, interruptors i transformador muntats i 'fixos'

Centre de control i operacions del circuit Caseta11

La mecànica de funcionament no vull que sigui molt complicada, sortint de l'estació central que pari a la primera parada, on es pugui creuar amb el que vingui de baixada, i així a la resta de parades fins arribar a la darrera parada i bucle de retorn, el que estigui de baixada que segueixi el seu recorregut fins a la parada següent quan la via quedi lliure i tingui una via d'entrada a l'estació següent.

Espero haver-me explicat.

El que busco és veure en la direcció que he posat el desviament al pupitre i que em quedi reflectit al tauler de control, llum verda o vermella fixa fins que canviï la direcció del desviament

Una altra cosa serà el corrent del circuit, que és més fàcil de saber en quina adreça està posat el tram i la via de l'estació

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 6:50 am

TramBlau escrigué:


El que busco és veure en la direcció que he posat el desviament al pupitre i que em quedi reflectit al tauler de control, llum verda o vermella fixa fins que canviï la direcció del desviament

Pere

Això ho pots fer amb uns contactes auxiliars a l'agulla, t'indicara en el taulell de comandament la posició de l'agulla un cop aquesta hagi fet el canvi
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 7:03 am

ignasibaga escrigué:
TramBlau escrigué:

El que busco és veure en la direcció que he posat el desviament al pupitre i que em quedi reflectit al tauler de control, llum verda o vermella fixa fins que canviï la direcció del desviament
Pere
Gràcies
Això ho pots fer amb uns contactes auxiliars a l'agulla, t'indicara en el taulell de comandament la posició de l'agulla un cop aquesta hagi fet el canvi
Ho puc fer amb leds? o he de posar bombetes? He preferit, de moment, no fer proves per si faig malbé algun dels pupitres, per això les preguntes

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7191

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 9:17 am

Si que ho pots fer tant amb leds com amb bombetes,

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 9:47 am

Demà faré una prova, a veure si és el que jo vull, els meus dubtes són pel corrent, que és alterna als pupitres

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 44
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 9:46 pm

Jo tenia el meu quadre amb palanques, de forma que físicament la movia cap a la via desitjada. És molt intuïtiu i em va anar molt bé.

Portar tota la informació de sensors des de l'agulla al pupitre augmentarà molt el cablejat necessari, ja de per sí abundant...

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDs Ago 12, 2023 11:48 pm

He fet unes proves i no aconsegueixo que el led quedi encès, si que s'encén quan el dono a l'esquerra i l'altre quan li dono a la dreta, però mentre pressiono el desviament, no queda encès amb el desviament en aquesta o l'altra direcció nose

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 12:19 am

Hi ha un esquema del que has fet, Pere? potser és en el fil, però no l'he trobat...
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 12:25 am

Olot escrigué:
Hi ha un esquema del que has fet, Pere? potser és en el fil, però no l'he trobat...
Esquema del tauler de control?

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 1:43 am

Tinc un PDF del pupitre, en francès i anglès, però res més i no aconsegueixo veure com es pot fer

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 2:45 am

Si, l'esquema de com has connectat aquests leds. Per a veure com ho has fet. Per si et puc ajudar.

Posa una foto del PDF, si vols...

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12124

Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitimeDg Ago 13, 2023 3:37 am

Centre de control i operacions del circuit Esquem10

Centre de control i operacions del circuit 1prova10

A la part marcada en vermell és on faig les connexions dels leds, encendre's segons la direcció que li indico, s'encén, però només en prémer el polsador, jo voldria que es mantingués encès mentre no canviï la direcció del desviament, i llavors encendre l'altre led indicant l'altra direcció.

És el mateix que farien uns semàfors, però al tauler de control

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Centre de control i operacions del circuit Empty
MissatgeAssumpte: Re: Centre de control i operacions del circuit   Centre de control i operacions del circuit I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Centre de control i operacions del circuit
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 3Anar a pàgina : 1, 2, 3  Següent
 Temas similares
-
» El meu circuit [Bantren]
» Pont o via transbordadora escala G control Arduino
» Circuit en IIf
» El circuit ideal
» El circuit d'en Ulises

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: