TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)

Ir abajo 
5 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Jun 24, 2023 12:44 am

Fins ara aquesta estació ha estat tractada dins del tema FFCC de La Terrassa, però tal com acostumo a fer, toca fer un fil a part per aquesta estació de la que en un futur, espero que no gaire llunyà, intensificaré els meus treballs.

Com bé sabeu, és una estació a on es bifurca el ramal que va cap a Sot del Bac, amb una via de creuament per a cada braç de la bifurcació, és a dir, que hi ha quatre vies.

Fem una mica de memòria.

La primera idea de fer aquesta estació ve de l'any 2007, en que els FFCC de la Terrassa varen patir la seva primera gran transformació. Fins a llavors només hi havia un oval a un sol nivell, i vaig decidir de fer un oval replegat sobre si mateix, aprofitant l'espai que tenia a sota de l'estació que actualment és Carbonelles. D'aquí la raó de que Puig-Oriol sigui una estació soterrada.

Very Happy

Inicialment el projecte era de fer una estació soterrada amb només dues vies i un o varis apartadors per a "emmagatzemar-hi" material (la gran obsessió de tot aficionat). Fins i tot els primers treballs que hi vaig fer anaven en aquesta direcció.

Primera referència, l'any 2007, gràfica a l'estació "soterrada", que acabaria sent la que avui tractem en aquest fil:

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Projec11

Any 2008, primers treballs de plantejament de vies. segons com es projectava a l'inici:
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Img_6014

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Img_6010

Visa de la terrassa en aquell mateix moment:
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Img_7912

Però no vaig pas trigar a adonar-me'n de que això de maniobrar amb material en unes vies que no veus era mala cosa.

A això se li va afegir la idea d'ampliar el circuit. Poc després de venir la idea d'aprofitar el racó de la llenya per a fer-hi l'estació de Sot del Bac, vaig veure clar que Puig-Oriol havia de ser una estació de Bifurcació amb les característiques que té actualment.

Primer projecte que inclou el ramal de Sot del Bac, encara amb l'idea inicial de l'estació soterrada, de a on prolongant una de les vies d'estacionament es podria fer el nou ramal.
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Forum_12

Així, dons, abans d'acabar-se l'estació vaig haver d'enderrocar la part extrema de l'estació per a deixar pas al ramal que tindria de baixar cap a Sot del Bac. En la següent foto poder veure aquests treballs (Nov 2010):

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Img_4815

(continuarà...)

A TramBlau, TOG, RailwayManiac y a Tonton Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Jun 24, 2023 4:38 am

Quin impacte veure aquestes fotos......... Shocked
Tornar a dalt Ir abajo
Tonton
Trenjardinaire
Tonton


Ubicació : Frameries (Bèlgica)
Edat : 58
Data d'inscripció : 08/10/2022
Nombre de missatges : 941

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Jun 24, 2023 7:25 am

Fer i desfer és el lema del ferrocarril. riuuu

Gràcies per aquesta petita història del ferrocarril de Terrassa.

trenscat2
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Jun 24, 2023 8:17 pm

Tonton escrigué:
Fer i desfer és el lema del ferrocarril.  riuuu

Gràcies per aquesta petita història del ferrocarril de Terrassa.

trenscat2

De res, Thierry...  Very Happy

Sisu escrigué:
Quin impacte veure aquestes fotos......... Shocked

Oi que si, Narcís? Very Happy

Dons mireu, n'he trobat de l'estructura anterior a mig fer...
001
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) B_210
002
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) B_310

... pràcticament acabada, amb un principi de andanes i tot...
003
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) B_710

Aquest esquema ajudava a comprendre la idea. Com podeu veure era una estació senzilla.
004
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Puigor10

Vist fins aquí em fa l'efecte que s'que l'evolució natural de l'estació era la sortida del ramal cap a la futura estació de Sot del Bac. Very Happy
005
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Puigor11

A partir d'aquell moment la sortida de l'estació presentava una complicació notable, ja remarcable a l'esquema anterior: els dos nivells que sortien s'havien de creuar molt poc després de la sortida.

En contrapartida l'estació aprofitaria molt millor l'espai donat que, evitant el traçat en diagonal hi cabrien perfectament fins a quatre vies.
006
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Puigor12

I algú podria preguntar-me: "perquè creuar els dos nivells, si simplement permutant les dues sortides s'evitaria el creuament?"
Dons no em feu aquesta pregunta, perquè això seria impensable degut als radis de corba, que no em permetrien passar cap a la secció de Sot del Bac. Very Happy
Vaig trobar molt més fàcil resoldre aquest problema que no pas el de canviar el radi, i l'estructura, i l'esquema de l'estació... etc.

En el següent esquema es veu encara una complicació afegida: el tercer nivell, que baixant de Carbonelles (estació superior) va a cercar el Pont Llevadís, i que ha de conjugar amb els altres dos nivells.

Very Happy
007L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Puigor13

Per acabar amb l'explicació us poso aquest esquema general que ja coneixeu, però aquí es mostra clarament la forma definitiva presa com a solució final. Very Happy
008
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Prova_13

Un cop enderrocat...
009
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Img_0450

Plantejament de les vies cercant com fer el sistema actual. Very Happy (foto Gérard )
010
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Terras12

Iniciant el soterrament.
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Img_0811
012
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) B_419

Vista de la Terrassa a l'època...
013
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) B_520

Encara naaltra vista de pocs dies més tard.
014
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Img_0912

Fent s'aprèn a fer... Very Happy
Al principi mirava de trobar al comerç rajoles que tinguéssin una forma determinada per acabar fent qualsevol forma... al final ja em servia qualsevol rajola perquè amb un cop de radial acabava tenint la forma desitjada. Wink
Com a exemple deixeu-me mostrar les finestres per a veure/accedir a la part soterrada...
015
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) 316

Finalment la culminació del soterrament havia de ser una estructura d'alumini que, aprofitant només la part les marc que té les frontisses i els marcs de dues portes, permetria accedir a l'estació subterrània.
En les següents fotos he assenyalat allà a on havia d'anar, just a sobre d'uns perfilsd'alumini que jo hi vaig posar com a base a on collar l'estructura que algú (?) m'hauria de fer...
016
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) 124

Sembla fàcil, oi? Very Happy
018
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) 1_115

Dons no us podeu ni imaginar com em va costar de trobar algun professional que arribés a entendre allò que eols hi demanava: una part del marc de la porta i dos portes (només el marc)
019
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) 1_215

I no seria pas per dibuixos que els hi vaig fer. Només hi va haver un professional, un de sol, que va comprendre en venir a casa i veure-ho... sabeu per que ho va entendre? per que ell també tenia una maqueta de trens a escala N!!!
Very Happy

A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Jun 24, 2023 8:37 pm

Crec que quan veiem tot el que has fet i desfet per arribar on ets el que em ve al cap és admiració.

reverent reverent reverent super12 super12 super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Jun 24, 2023 8:50 pm

Embarassed

Gràcies, Narcís...

He perdut molt de temps desfent errors que he m'han obligat a tornar a fer el que ja havia fet anteriorment... per a tornar a fer correctament...

Com deia abans, fent s'aprèn a fer.

En conseqüència, quan acabi el meu circuit sabré fer un circuit.

Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDs Jun 24, 2023 9:03 pm

La teua experiència segur que estalviarà esforços i temps a futurs constructors super12
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 1:06 am

Tant de bo!!!!
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 592

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 10:31 am

He perdut molt de temps desfent errors      La dita diu : fent i desfent aprén l´aprenent . study
Sempre som aprenents i una vegada fet veiem la manera de fer-ho millor .Rarament em surten les coses a la primera o a la segona .Per més pensat , dibuixat o ben amidat que hagi estat .

Bona feina !
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33067

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 5:41 pm

Caram, Jan, als teus 21 anys tens molt bona filosofia de l'experiència de la vida!!!

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

A TramBlau li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18761

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDl Jun 26, 2023 10:04 pm

Olot escrigué:
Caram, Jan, als teus 21 anys tens molt bona filosofia de l'experiència de la vida!!!

riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu riuuu

Cert els que conec amb 21 tenen el cap a un altre lloc.,....aixó es per que ell com es de la garrotxa lluny de la ciutat ha madurat profundament...fins i tot abans que jo.. riuuu riuuu riuuu riuuu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6861

L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitimeDt Jun 27, 2023 8:27 pm

Em sembla que hi ha algun error amb l'edat......
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) Empty
MissatgeAssumpte: Re: L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)   L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa) I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
L'estació de Puig-Oriol Bifurcació (FFCC de la Terrassa)
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Locomotores diesel Alsthom de FFCC Catalans en IIm (FFCC de la Terrassa)
» L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)
» Reconstrucció del Pont del Gat-(FFCC de la Terrassa)
» Els automotors Ferrostaal a escala IIm (FFCC de La Terrassa)
» Personalització d'una màquina LGB 2017D (FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: