TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost

Ir abajo 
+3
Tonton
MALLET73
Olot
7 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost   Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 I_icon_minitimeDl Mar 06, 2023 8:35 am

MALLET73 escrigué:
Ah d acord!! ..per ara nomes necessito un pont per els. FIM però ha de ser de fusta estil usa...
Mallet73

El Baratillo ha portat en un parell de fires un pont USA en fusta molt xulo. no li vaig comprar per que ja tinc masses ponts Laughing
potser encara el tingui. demanava uns 100 euros, em sembla.
PD: encara et tocarà anar a Lleida aquest dissabte amb el taxi riuuu riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost   Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 I_icon_minitimeDl Mar 06, 2023 6:17 pm

Carles, si te'l vols fer en 3D només cal que agafis la idea dels meus dibuixos en Paintbrush i el dibuixis peça a peça en 3D. Després l'imprimeixes per parts, amb peces muntades ( o fins i tot sense muntar, així tindries un kit com el meu Wink ). Ja et donaré un cop de mà, si el necessites. El primer que cal saber és a on vols posar el pont dels FIM, és a dir quina allargada ha de tenir, quina és la fondària del barranc a salvar, etc.

A partir d'aquí sabràs com ha de ser el teu pont. Després, si et serveix algun dels meus dissenys l'agafes i el fas teu amb l'impressora 3D, i si no, ja t'en dissenyaré jo un com el que tu necessitis, per a que puguis dibuixar totes les peces.

En qualsevol cas, donades les mides del pont, que no et permetrà mai ser imprès d'una sola peça, et recomanaria fer les peces una a una, de manera que tinguis un kit per a muntar, que es muntarà de la mateixa manera que el meu. Així obtindràs dues avantatges: en primer lloc solidesa del pont, i en segon lloc, jo et podré orientar en el muntatge.

Aquesta podria ser una col-laboració entre tallers Mallet73 i FFCC de La Terrassa. Wink

De moment aquí tens els meus dibuixos publicats anteriorment en aquest mateix fil i també un enllaç al disseny de l'altre pont, el de les divagacions:

Olot escrigué:


Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 4_bmp10
(veure el fil)

Vet aquí el projecte:

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 1m_bmp10

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 2m_bmp10

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 3m_bmp10

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 4m_bmp10

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 5m_bmp10

Només hauré de tallar aquesta peça:  Very Happy

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 Nova_p10

Un cop sàpigues quin pont vols fer, i com ha de ser, et donaré les mides a partir de l'ànima del pont, ja sigui aquesta mateixa o bé la del pont de les divagacions... o un de nou.

Això determinarà la major part de les cotes del pont.

Apa, ja està dit. Ara et toca a tu. ok
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18804

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost   Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 I_icon_minitimeDl Mar 06, 2023 8:59 pm

lluis7 escrigué:
MALLET73 escrigué:
Ah d acord!! ..per ara nomes necessito un pont per els. FIM però ha de ser de fusta estil usa...
Mallet73

El Baratillo ha portat en un parell de fires un pont USA en fusta molt xulo. no li vaig comprar per que ja tinc masses ponts Laughing
potser encara el tingui. demanava uns 100 euros, em sembla.
PD: encara et tocarà anar a Lleida aquest dissabte amb el taxi riuuu riuuu

el que vull fer es semblant aquest..

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 B15172af089a072340278baa261e3b0f

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1525

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost   Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 07, 2023 4:27 am

MALLET73 escrigué:

el que vull fer es semblant aquest..

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 B15172af089a072340278baa261e3b0f
mallet73

doncs et copiaré el procés riuuu riuuu
... perque el pont de les gavines tinc previst que sigui aixi !!
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33142

Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost   Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 07, 2023 6:01 am

Mira. Podríeu fer un Taller...

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Contenido patrocinado





Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost   Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Pont per al Ferrocarril i Mines del Alt Congost
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2
 Temas similares
-
» pont giratori
»  Pont d'alumini
» Mines i Central Tèrmica d'Adrall
» Altres trens de les mines de Terol.
» Construcció d'un pont de fusta.

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Ponts, túnels i altres obres de fàbrica-
Canviar a: