TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Construcció d'un pont de fusta. WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Construcció d'un pont de fusta.

Ir abajo 
+3
MALLET73
Shay
Olot
7 participantes
AutorMissatge
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33034

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDv Nov 04, 2016 7:31 pm

Aquest vídeo podria molt ben servir per a inspiració per a construir un bon pont de fusta, perquè explica molt be la tècnica.

https://www.youtube.com/watch?v=VrCbckJUjSQ
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Shay
Trenjardinaire Plus
Shay


Ubicació : sabadell
Edat : 58
Data d'inscripció : 15/09/2011
Nombre de missatges : 1479

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDs Nov 05, 2016 9:11 pm

genial
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 4:50 am

formidable formidable formidable

Sembla facil i tot, m'agrada molt com ho fa, als FIM ens agradaria tenir-ne un..però al la humitat que hi ha per molta fusta tractada, no crec que duri gaire.. tot i així gràcies Amadeu!!

salutacions

Mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 5:50 am

La fusta de pi no crec que aguanti més d'un parell d'anys, però si es troba fusta d'olivera, els teus néts encara ho podrien gaudir

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33034

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 6:39 am

Tot depèn del tractament que se l'hi doni. I si es fa el manteniment adequat, pot durar molts anys.

Inicialment jo vaig tenir uns ponts de fusta de pi que vaig envernissar. Va durar molts i molts anys. Al final un d'ells es va fer malbé perquè una ventada va fer caure una gerra molt gran a sobre i el va partir en tres o quatre troços. Llavors també vaig suprimir l'altre.

Hi ha molts productes per a donar un tractament adequat a la fusta: laques, vernissos, lassures, pintures, olis, protectors hidròfugs, etc. Tot depèn del tipus d'acabat que se li vulgui donar.

Per la meva caseta de fusta he provat lassures de la marca Cedria, i d'altres marques que ara no recordo, i m'han donat molt bon resultat.

Ara que si ho feu amb fusta tractada, encara millor. Però tot i així caldria fer-li alguna protecció química.

El punt més important per a no tenir problemes amb la fusta, és que no ha d'estar en contacte amb el terra. Cal per tant, fer unes bases de ciment i que la fusta no toqui el terra i, sobre tot, que no estigui enterrada. Si teniu en compte això i l'hi feu un bon tractament us durarà molts anys. Llavors veureu que el que fa malbé la fusta no és la humitat: és el sol.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 6:42 am

Olot escrigué:
Tot depèn del tractament que se l'hi doni. I si es fa el manteniment adequat, pot durar molts anys.

Inicialment jo vaig tenir uns ponts de fusta de pi que vaig envernissar. Va durar molts i molts anys. Al final un d'ells es va fer malbé perquè una ventada va fer caure una gerra molt gran a sobre i el va partir en tres o quatre troços. Llavors també vaig suprimir l'altre.

Hi ha molts productes per a donar un tractament adequat a la fusta: laques, vernissos, lassures, pintures, olis, protectors hidròfugs, etc. Tot depèn del tipus d'acabat que se li vulgui donar.

Per la meva caseta de fusta he provat lassures de la marca Cedria, i d'altres marques que ara no recordo, i m'han donat molt bon resultat.

Ara que si ho feu amb fusta tractada, encara millor. Però tot i així caldria fer-li alguna protecció química.

El punt més important per a no tenir problemes amb la fusta, és que no ha d'estar en contacte amb el terra. Cal per tant, fer unes bases de ciment i que la fusta no toqui el terra i, sobre tot, que no estigui enterrada. Si teniu en compte això i l'hi feu un bon tractament us durarà molts anys. Llavors veureu que el que fa malbé la fusta no és la humitat: és el sol.

study study study study ho estudiaré...per que el sol on vull posar el circuit i toca poc en prou feines a l'estiu..

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 8:14 am

Tens raó Amadeu, tinc un banc de fusta i té ja més de 10 anys i quantitat d'oli d'Teca, cada any dues vegades, una fa cosa d'una setmana i la propera serà a la primavera, però amb fusta d'olivera això es redueix molt . No sé on es pot aconseguir a Barcelona, fa temps em van donar aquesta web http://yevea.com/madera-olivo-venta.html, encara que el preu d'una i l'altra és molt notable

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33034

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 8:28 am

En canvi la caseta de fusta la pinto un cop cada tres o quatre (de vegades cinc) anys.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12081

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 9:16 am

Olot escrigué:
En canvi la caseta de fusta la pinto un cop cada tres o quatre (de vegades cinc) anys.

affraid La caseta deu ser de fusta tractada, el meu banc no nose

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6852

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDl Nov 07, 2016 7:15 pm

MALLET73 escrigué:
formidable formidable formidable

Sembla facil i tot, m'agrada molt com ho fa, als FIM ens agradaria tenir-ne un..però al la humitat que hi ha per molta fusta tractada, no crec que duri gaire.. tot i així gràcies Amadeu!!

salutacions

Mallet73

Busca cedre roig, és la fusta més adequada.
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDt Nov 08, 2016 5:06 am

Sino busca fusta de teca... la fan servir pels vaixells...
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDt Nov 08, 2016 5:34 am

ok, gràcies amics!! ja veurem quant arivi el moment... per si decas teniu a casa un vaixells o algun moble de cedre roig... i us desapareix un troç..... smiley-angelic004 smiley-angelic004 smiley-angelic004 angell angell angell

geek geek geek riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDt Nov 08, 2016 6:19 am

No... podries mirar a les botigues de bricolatges tenen valles de fusta tractada, a bon preu, que potser ja et serveixen...
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1196

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDc Nov 09, 2016 8:25 am

Crec que una bona fusta per exteriors és el Iroko. És amb la que està feta la pista del velòdrom d'Horta.

Jo tinc previst fer un petit pont amb aquesta fusta que vaig adquirir fa anys.
Com que és molt dura, Ja vaig encarregar al fuster els llistonets tallats amb els diferents gruixos.
Tot i que amb mal de conciència, per que crec que és una fusta tropical.

Crec que per exteriors, també sería convenient utilitzar clauets i visos d'acer inoxidable o llautó.

Salut
Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18742

Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitimeDj Nov 10, 2016 3:29 am

super12 super12 super12 ok genial...llavors a kargolia aviat un pon de fusta..!! baba baba baba Tren Tren Tren

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Construcció d'un pont de fusta. Empty
MissatgeAssumpte: Re: Construcció d'un pont de fusta.   Construcció d'un pont de fusta. I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Construcció d'un pont de fusta.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Pont de fusta tipus americà
» construcció de vagons de fusta
» Construcció d'un pont al Torrent de La Cova-(FFCC de la Terrassa)
» Construcció d'una rotonda i el seu pont giratori-(FFCC de la Terrassa)
» Divagacions sobre la construcció d'un pont metàl·lic-(FFCC de la Terrassa)

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Ponts, túnels i altres obres de fàbrica-
Canviar a: